خبرگزاری کار ایران

قائم مقام بنیاد شهید خبر داد:

برگزاری برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا در سراسر کشور

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۱۷۴

در روز ۱۶ اسفند حجت الاسلام شهیدی رئیس بنیاد شهید در نماز جمعه سخنرانی خواهد کرد و در شهر‌های دیگر مانند بیرجند، سمنان، و… نیز مسولین در نماز جمعه در مورد روز بزرگداشت شهدا با مردم سخن خواهند گفت.

ایلنا: قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن آنکه ۲۲ اسفند ماه، «روز بزرگداشت شهدا» را روز اهداء حیات عزتمند به جامعه خواند، برنامه‌های این روز را از جمله سخنرانی رئیس بنیاد شهید در نماز جمعه، دیدار با خانواده ۲۲ هزار شهید، کاشت نهال به یاد شهدای انقلاب، رو نمایی از تمبر و ده جلد کتاب و… اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ در نشست خبری که امروز با حضور قا ئم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت روز بزرگداشت شهدا برگزار شد، " محسن انصاری "، قائم مقام و رئیس ستاد روز بزرگداشت شهدا گفت: در سال ۱۳۸۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی ۲۲ اسفند را روز بزرگداشت شهدا نام گذاری کرد که مناسبت آن فرمان تاسیس بنیاد شهید توسط امام راحل در ۲۲ اسفند ۵۸ بود. بنابراین از‌‌ همان سال دستگاههای مختلف اقداماتی را در این مورد انجام می‌دهند. اما امسال برای اولین بار با یک اقدام سیستماتیک و برنامه ریزی شده به استقبال این روز می‌رویم. ۲۲ اسفند روز پاسداشت شهدا و باز خوانی آموزه‌های آنان و نکو داشت ارزش‌های بنیادین انسانی و اهداء حیات عزتمند به جامعه است.

انصاری ادامه داد: هدف ما امروز اجرائی کردن منویات رهبری در زمینه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نهادینه کردن ارزشهای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است و قصد داریم که این مصوبه را از شکل کاغذی خارج و تبدیل به روزی کنیم که نام و فرهنگ شدا را در اذهان این نسل و نسل آینده نگه دارد زیرا معتقد هستیم که هر آنچه که داریم به برکت شهدا و ایثارگران و هر روز، روز شهید است و ۲۲ اسفند تنها روزی نمادین برای بازخوانی دوباره مقام شهدا است.

قائم مقام بنیاد شهید با اشاره به اینکه در ماه اسفند نماینده امام و جمعی از فرهیختگان روحانی، شهید همت و شهید خرازی به شهادت رسیده‌اند و عملیات خیبر هم در این ایام رخ داده است، گفت: اولین برنامه ما، دیدار از خانواده ۲۲ هزار شهید تحت عنوان طرح سپاس است که از ۲۲ بهمن آغاز و تا ۲۲ اسفند ادامه خواهد داشت و اولویت ما در این طرح خانواده شهدای مفقود الاثر شهیدان کارمندان شهیدانی است که تاکنون کمتر به یاد آن‌ها بوده‌ایم.

انصاری افزود: بنیاد شهید در این روز تنها نیست و بسیاری از دستگاه‌ها در این مراسم همکاری دارند. در ۱۵ اسفند ماه روز درختکاری، ۲۲ هزار نهال به نشانه ۲۲ هزار شهید انقلاب اسلامی با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و مراتع و جنگلداری کاشته می‌شود و در روز ۱۶ اسفند نیز حجت الاسلام شهیدی رئیس بنیاد شهید در نماز جمعه سخنرانی خواهد کرد و در شهر‌های دیگر مانند بیرجند، سمنان، شهر ری، استان البرز و… نیز مسولین در نماز جمعه در مورد روز بزرگداشت شهدا با مردم سخن خواهند گفت. در سه پایگاه مسجد، مدرسه دانش‌گاه نیز برنامه هاو سخنرانانی‌هایی را در این زمینه خواهند داشت.

وی در ادامه به دیگر اقدامات بنیاد شهید برای بزرگداشت شهدا اشاره کرد و گفت: با هماهنگی راهنمایی و رانندگی نیز ماموران این نهاد با حمایلی با عنوان ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا در شهر حضور پیدا خواهند کرد.

رئیس ستاد برگزاری روز بزرگداشت شهدا افزود: از دیگر برنامه‌های ما دیدار از خانواده‌های شهدای متولد ۲۲ اسفند و یا شهید شده در ۲۲ اسفند است. همچنین در راستای اقدات فرهنگی در این زمینه از عوامل فیلم شیار ۱۴۳ با حضور همسر رئیس جمهور و همسر آقای شهیدی و چند تن از مادران شهدا تجلیل صورت گرفته است.

انصاری اظهار کرد: تربیت ۲۲ هزار نفر راوی با عنوان «پیام آوران ایثار» و نشست تاریخ شفاهی ایثار و شهادت با حضور ۲۰۰ نفر از اساتید این حوزه از دیگر اقدامات ما است و از خانواده شهیدان ورزشکار نیز تجلیل به عمل خواهد آمد و در دیدار با با نخبگان خانواده شهدا از تمبر یاد بود این روز و ده جلد کتاب فرهنگ اعلام شهدا، رونمایی خواهد شد. این فرهنگ حاوی اسامی شهدا و والدینشان و محل تولد شهادت و مزارشان و توضیح کوتاهی از زندگی آن‌ها است. کتابی نیز با محوریت وصایای شهدا تدوین شده که حدود ۵۰۰ جلد خواهد بود و تاکنون حدود ۱۸ جلد از آن آماده شده است.

وی ادامه داد: اقدام دیگر ما در این روز تجلیل از ۷۳۸ نفر از خادمین شهدا، برگزاری کنگره شعر و تجلیل از ۲۲ شهید شاعر و ۷۰۴ نفر از مروجین فرهنگ و ایثار و شهادت است. در روز ۵ شنبه افتتاح نمایشگاه نقاشی با موضوع ایثار و شهادت در برنامه کار ما قرار دارد. در روز آخر یعنی ۲۳ اسفند نیز برنامه پیاده روی با توجه به آب و هوا و امکانات محلی هر منطقه در نظر گرفته شده و ۲۲۰۰ پیامک از وصایای شهدا نیز به صورت رندوم برای شهروندان ارسال خواهد شد.

قائم مقام بنیاد شهید افزود: از سازمان حج و زیارت نیز درخواست کرده‌ایم که دراین روز با حضور زائرین، مراسمی را در مکه و مدینه برگزار کنند و این افراد به نیابت از شهدا به زیارت و طواف بپردازند.

وی در پایان افزود: امیدواریم این حرکت در سالهای آینده نیز در جهت توسعه ترویج فرهنگ ایثار شهادت نکوداشت یاد شهد ادامه داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز