خبرگزاری کار ایران

عقد تفاهم نامه سه جانبه درحوزه فقرزدایی از زنان سرپرست خانوار

کد خبر : ۱۵۱۰۷۹

با توجه به ار تقای سطحی که در معاونت رخ داده بود نیاز بر تعیین چارت و تشکیل سازمانی مناسب وجود داشته است؛ که این امر همزمان با طرح چابک سازی و کوچک سازی دولت همراه شده، و توانستیم خودمان را با این مسائل تطبیق دهیم.

ایلنا: تفاهم نامه سه جانبه درحوزه فقرزدایی از زنان سرپرست خانوار به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا در نشستی که به منظور هم اندیشی برای تعیین اولویت‌های مباحثزنان فعال در حوزه‌های مدنی و معاونت امور زنان برگزار شد؛ " شهیدندخت مولاوردی " معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه ایام بین المللی فرصت مضاعفی برای پرداختن به مسائل و چالشهای جهانی بر سر زنان است؛ گفت ما در آستانه اجلاس ۵۸ کمیسیون مقام زن قرار گرفته‌ایم که در هفته آینده در سازمان ملل اغاز خواهد شد. هدف این کمیسیون حل چالش‌ها و بررسی اهداف توسعه در حوزه زنان است. بنابراین ما پیشنهاد برگزاری یک هم اندیشی در مورد الویت مسائل زنان استقبال کردیم تا برنامه ریزیهای خودمان برای این سفر از این مسئله استفاده کنیم.

وی در مورد اقدامات صورت گرفته توسط این معاونت در چهار ماه گذشته افزود: با توجه به ار تقای سطحی که در معاونت رخ داده بود نیاز بر تعیین چارت و تشکیل سازمانی مناسب وجود داشته است؛ که این امر همزمان با طرح چابک سازی و کوچک سازی دولت همراه شده، و توانستیم خودمان را با این مسائل تطبیق دهیم.

مولاوردی ادامه داد: در این مدت ارتباط پیوسته‌ای با مراجع مهم حوقی و سیاسی و مذهبی و مردمی صورت گرفته و با بررسی اسناد راهبردی این حوزه چشم انداز‌ها و اصول شاخص حوزه زنان را تعیین و یک برنامه ۵ ساله و ۳ ساله برای ارتقای این شاخص‌ها طرح شده است.

معاون رئیس جمهور گفت: فعالیت واحد حقوقی ما نیز در مورد لوایح موجود در کمیسیون‌های دولت و قوانین در انتظار اجرا پیگیر بوده است و همین طور در مجامع بین المللی نیز مانند اجلاس نیویورک و اجلاس پکن + ۲۰ پیگیری‌های لازم صورت گرفته است. و همچنین توانسته‌ایم با عقد تفاهم نامه‌هایی در حوزه‌های مغفول مانده زنان با سازمانهای همچون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی جهاد کشاورزی و همین طور عقد یک تفاهم نامه چهار جانبه با سه وزارت خانه قول مسئله فقر زدایی از زنان سرپرست خانوار ودیگر مسائل در این زمینه اقداماتی مقتضی انجام دهیم.

وی ادامه داد: حضور کمیسیون‌ها و جلسات هیات دولت نیز همواره در دستور کار ما بوده ودر زمینه بودجه سعی کردیم تاثیر گذار باشیم هر چند در بحثبیمه زنان خانوار با مشکلاتی روبروشدیم که همواره شاهداین گونه بی‌مهری‌ها در حوزه زنان بوده‌ایم. همچنین همایش ملی توسط وزارت کشور با حضور رئیس جمهور در حال برگزاری که قسمت زنان آن در عهده ما قرار گرفته است. اکنون نیز ستادی برای برگزاری همایش بزرگ زنان با حضور رئیس جمهور در ایام روز زن و مادر تشکیل شده است. و در این مدت سعی کرده‌ایم همواره با نهاد‌ها و سازمانهای غیر دولتی نیز تعامل داشته باشیم در ادامه این جلسه فعالین مدنی حوزه زنان با بیان دغدغه‌ها و دیدگاههای خود در مورد الویت زنان به مسائلی همچون توسعه کار آفرینی زنان توانمندی سازی فکری اشتغال، باز گرداندن، دختران جوان به هویت ایرانی و اسلامی خود پرداخت.

لازم به ذکر است که در این نشست علاوه بر فعالین مدنی حوزه زنان نماینده‌ای از طرف شورای عالی اجتماعی فرهنگی زنان و همین طور نماینده‌ای از طرف مریم مجتهد‌زاده معاون پیشین امور زنان و خانواده حضور داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز