خبرگزاری کار ایران

یک فعال حوزه زنان خبر داد؛

جمع آوری بیش از ۲۰۰۰ امضا در اعتراض به تبعیض‌های جنسیتی موجود در دانشگاه‌ها

کد خبر : ۱۳۸۶۵۷

از میان دانشجو‌ها و شهروندانی که این بروشور را امضا کرده‌اند نام شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و برخی نمایندگان سابق مجلس مانند الهه کولایی نیز دیده می‌شود.

ایلنا: یکی از فعالان حقوق زنان گفت: هنگامی که سهمیه برخی از رشته‌های دانشگاهی در برخی از دانشگاه‌ها حذف شد توانستیم بیش از ۲۰۰۰ امضا در اعتراض به این کار را از میان دانشجویان و دیگر شهروندان جمع آوری کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ جمعی از فعالان حوزهٔ زنان چندی پیش در پی حذف سهمیهٔ زنان در برخی رشته‌های دانشگاهی، به جمع آوری امضا از شهروندان مخالف با این کار پرداختند و اکنون پس از جمع آوری بیش از ۲۰۰۰ امضا، امروز با حضور در مجلس شورای اسلامی و تحویل این امضا‌ها به کمیسیون اصل ۹۰، خواستار پیگیری در این زمینه شدند.

" پرستو اللهیاری " از فعالان حوزه زنان به خبرنگار ایلنا گفت: در سال ۹۱، در ۳۶ دانشگاه کشور در ۷۷ رشته برای زنان هیچ سهمیه در نظر گرفته نشده بود و در سال ۹۲ نیز این اتفاق در ۱۴ دانشگاه تکرار شد.

وی افزود: شته‌هایی که زنان از ورود به آن‌ها محروم شده‌اند بیشتر فنی مهندسی هستند و بازار کار خوبی نیز دارند و این کار بر ورود زنان به بازار کار تاثیر بدی می‌گذارد. ما به دنبال اعتراض به این امر، به عنوان شاکیان عمومی دو شکایت در دیوان عدالت اداری ثبت کردیم.

این فعال حوزه رنان ادامه داد: از وزارت علوم، سازمان سنجش و ۳۶ دانشگاه شکایت شده است که دیوان عدالت اداری در حال پیگیری آن است و امیدواریم که نتیجه‌ای حاصل شود که بتواند خسارات به بار آمده را جبران و از وقوع دوباره آن جلوگیری کند.

اللهیاری گفت: اکنون به مجلس آمده‌ایم تا خواسته‌مان را به نمایندگان مجلس بگوییم تا بلکه در روند دیوان عدالت تأثیری داشته باشد و نمایندگان هم با استفاده از قدرت قانون گذاری که دارند بتوانند قانونی وضع کنند که از حذف کردن و یا کم کردن سهمیه زنان در دانشگاه‌ها جلوگیری شود.

وی افزود: هنگامی که این اتفاق افتاد سعی کردیم در جامعه و دانشگاه‌ها اطلاع رسانی کنیم و بروشورهایی توزیع کردیم. اکنون توانستیم بیش از ۲۰۰۰ امضا در اعتراض به این تبعیض جمع آوری کنیم. این نکته نیز قابل توجه است که از میان دانشجو‌ها و شهروندانی که این بروشور را امضا کرده‌اند نام " شهیندخت مولاوردی "، معاون رئیس جمهور در امور زنان و برخی نمایندگان سابق مجلس مانند الهه کولایی نیز دیده می‌شود. پرونده ما در دیوان عدالت اداری در جریان است و امیدواریم هرچه زود‌تر حکم دادگاه صادر شود.

البته لازم به ذکر است که این فعالان حوزهٔ زنان پس از حضور در مجلس شورای اسلامی و گرفتن وقت از چند نماینده نتوانستند با هیچ کدام از آن‌ها دیدار کنند و تنها به فرستادن نامه‌ و امضا‌ها به کمیسیون اصل ۹۰، دفتر فاطمه رهبر رئیس فراکسیون زنان و جواد هروی نایب رئیس کمیسیون آموزش بسنده کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز