خبرگزاری کار ایران

آلیا در گفت‌وگو با ایلنا:

آماری از بیکاری زنان سرپرست خانوار نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۰۸

بهتر است اشتغال و کارآفرینی در خانه برای سرپرست خانوار در نظر گرفته شود تا فرزندانی که از محبت پدر محرومند، مادرشان نیز به دلایل معیشتی از آن‌ها دور نمانند.

ایلنا: نماینده مردم تهران درمجلس شورای اسلامی گفت: در مورد بیکاری ۸۰ درصدی زنان سرپرست خانوار آماری به ما ارائه نشده است.

فاطمه آلیا، نماینده مردم تهران درمجلس شورای اسلامی، در مورد آمار ۸۰ درصدی بیکاری زنان سرپرست خانوار به خبرنگار ایلنا گفت: به ما تاکنون چنین آماری داده نشده است و ممکن است که این آمار‌ها دقیق و یا از مراکز مورد تأیید نباشد.

وی ادامه داد: در مورد زنان سرپرست خانوار قبل از آنکه به بحثاشتغال آن‌ها توجه کنیم باید به رسالت مادری آن‌ها توجه داشته باشیم. دولت باید سازوکاری ایجاد و یا صندوقی تعبیه کند که مشکلات و نیاز‌های فرزندان این بانوان از آنجا رفع شود.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: اگر صحبت از اشتغال زنان سرپرست خانوار می‌شود بهتر است اشتغال و کار آفرینی در خانه برای آن‌ها در نظر گرفته شود تا فرزندانی که از محبت پدر محرومند، مادرشان نیز به دلایل معیشتی از آن‌ها دور نماند و در الویت دوم نیز برای زنان سرپرست خانواری که فرزندی در سن تربیت ندارند، مشاغلی مناسب با شأن و کرامتشان توسط وزارت کار در نظر گرفته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز