خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

۱۶۰ هزار زائر پیاده به حرم رضوی مشرف می‌شوند

کد خبر : ۱۳۳۳۷۷

برنامه‌ریزی مناسبی برای اسکان، پذیرایی و خدمت‌رسانی به این زائران در ۹۶ پایگاه اعلام شده در نظر گرفته شده است / بیش از ۱۰۰ روحانی و مبلغ در این ایام به پایگاه‌های اوقاف در مسیر پیاده‌روی زائران حرم رضوی اعزام شدند.

ایلنا: ‌ معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، با اشاره به برگزاری طرح «قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی» گفت: ۱۶۰ هزار زائر پیاده در قالب این طرح به حرم رضوی مشرف می‌شوند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام احمد شرفخانی با اشاره به این‌که «یکی از سنت‌های خوب که در سال‌های اخیر در کشور ما نهادینه شدن برنامه پیاده‌روی کاروان‌های زیارتی امام رضا(ع) در ایام شهادت آن امام بزرگوار است» گفت: سال‌های گذشته برنامه‌ریزی‌هایی در این زمینه صورت گرفته بود که براساس آمار و ارقام احصاء شده بیش از ۱۳۰ هزار نفر از اقشار مختلف مردم به صورت خودجوش در این مراسم شرکت می‌کردند، اما نهاد و سازمانی متولی میزبانی و استقبال از آنها نبود.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: این سازمان احساس کرد در حرکتی که زائران حرم رضوی به صورت فرهنگی و معنوی انجام می‌دهند می‌تواند بحثپذیرایی، اسکان و خدمت‌رسانی را عهده‌دار شود، لذا با این نگاه در شش استان که بخش عمده‌ای از کاروان‌ها از آنجا حرکت می‌کنند، ۹۶ پایگاه، امامزاده، بقعه و مسجد و حسینیه برای خدمت‌گزاری به زائران در مسیر پیاده‌روی تا مشهد مقدس ایجاد شد.

شرفخانی با بیان این‌که «در این راستا طرح بزرگ «قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی» برای خدمت‌رسانی و پذیرایی از زائران پیاده‌روی امام رضا(ع) همزمان با هفته وقف و با فرا رسیدن ایام پایانی دهه صفر درنظر گرفته شده است» گفت: هدف دیگر این طرح ایجاد فضای معنوی و فرهنگی در امامزادگان و بقاع متبرکه با نگاه قطب فرهنگی شدن و استفاده از فرصت فضای معنوی این کاروان‌ها برای رفع شبهات و پاسخگویی به مبانی دینی و مباحثفرهنگی است.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه با بیان این‌که «تاکنون بیش از ۱۶۰ هزار نفر از مردم برای شرکت در این مراسم ثبت‌نام کردند» گفت: برنامه‌ریزی مناسبی برای اسکان، پذیرایی و خدمت‌رسانی به این زائران در ۹۶ پایگاه اعلام شده در نظر گرفته شده و در این راستا بسیج امکانات استانی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی، هماهنگی با هلال‌احمر، نیروی انتظامی، پلیس راه، بسیج و مراکز بهداشتی و درمانی صورت گرفته است.

شرفخانی یادآور شد: بیش از ۱۰۰ روحانی و مبلغ در این ایام به پایگاه‌های اوقاف در مسیر پیاده‌روی زائران حرم رضوی اعزام شدند و خیمه‌های فرهنگی، معرفتی و نمایشگاهی در ارتباط با فضیلت و آداب زیارت و بعضی از خاطرات مرحوم ابوترابی به عنوان بنیان‌گذار این حرکت در کشور و همچنین ایستگاه‌های مشاوره و وقف در این مسیر برپا شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: همچنین بسته‌های فرهنگی شامل قرآن، جانماز، کتاب ادعیه، دفترچه خاطرات و کاورهای مخصوص فصل سرما در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز