خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری تهران:

۳۶ درصد از تهرانی‌ها جوان هستند

کد خبر : ۱۱۲۳۱۵

۳۶ درصد جمعیت استان را جوانان تشکیل می‌دهند و ۱۹ درصد جمعیت جوانان کشور دانشجویان تهران هستند و این حضور پررنگ نیازمند توجه جدی به این سرمایه‌های آینده ساز کشور را می‌طلبد.

ایلنا: سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری تهران گفت: ۳۶ درصد جمعیت استان را جوانان تشکیل می‌دهند و ۱۹ درصد جمعیت جوانان کشور دانشجویان تهران هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری تهران، سید شهاب‌الدین چاوشی در جلسه ستاد ساماندهی جوانان استان افزود: اساساً جوانان یکی از عناصر ومولفه‌های قدرت ملی هر کشور محسوب می‌شوند و با عنایت به ترکیب جمعیتی جوان کشور و بویژه استان تهران، باید مشکلات جوانان را ریشه یابی و راهکاری عملیاتی واجرایی ارایه کنیم.

چاوشی تأکید کرد: استان تهران الگوی توسعه کشور است و اگر ساماندهی امور جوانان را در این استان جدی بگیریم قطعا اقدامات مثبت ما در این زمینه در کل کشور تاثیرگذار است.

وی افزود: فرافکنی و شانه خالی کردن از وظایف قانونی دستگاه‌های ذی‌ربط در امر جوانان به هیچ وجه پذیرفته نیست و انتظار این است که دستگاه‌ها با اجرا صحیح قوانین و مصوبات این جلسه به وظایف و تعهدات قانونی خود عمل کنند.

سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری تهران تأکید کرد: جابجایی‌ها دردولت نباید موجب وقفه در امر خدمت رسانی به مردم شود چرا که سازمان اداری قائم به شخص نیست و تا آخرین لحظه هرکسی در هر مسئولیتی که باشد باید خدمت به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهد.

چاوشی گفت: ۳۶ درصد جمعیت استان را جوانان تشکیل می‌دهند و ۱۹ درصد جمعیت جوانان کشور دانشجویان تهران هستند و این حضور پررنگ نیازمند توجه جدی به این سرمایه‌های آینده ساز کشور را می‌طلبد.

وی خاطرنشان کرد: امید به بهبود شرایط زندگی را باید با اقدامات عملی ارتقاء دهیم و در این راستا متولیان فرهنگی جامعه و دستگاه‌های ذی‌ربط باید خطرات ناشی از بالا رفتن سن ازدواج که البته تبعات اجتماعی منفی و زیانبار بدنبال دارد را جدی بگیرند.

چاوشی افزود: جوان‌ها یک ظرفیت ویژه برای رشد و توسعه کشور محسوب می‌شوند و برای استفاده از این پتانسیل باید برنامه ریزی محوری، کلان و در عین حال راهبردی صورت بگیرد که این امر حساس و خطیر برعهده اعضا این جلسه نهاده شده است.

وی یادآورشد: این پذیرفتنی نیست که در جامعه‌ای که مدعی پیروی از فرهنگ دینی است، آمار طلاق روز به روز افزایش یابد و باید با یک کار گسترده علمی و پژوهشی این مشکل ریشه یابی و بحثازدواج آسان را در جامعه باید تبدیل به یک فرهنگ شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز