خبرگزاری کار ایران

رئیس صنف کارگران تعمیرکار مولد بخار راه آهن تهران:

کارگران رجا به دلیل ضعف مالی پیمانکار حق اضافه کاری ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۳۳۲

چکیده: ‌ «به هر کارگر باید ۶۰ ساعت اضافه کار داده شود و به ازای هر ساعت، ۴ هزار تومان به آنها پرداخت شود اما به دلیل آنکه شرکت پیمانکار توان مالی ندارد به کارگران اجازه اضافه کاری نمی‌دهد.»

رئیس انجمن صنفی کارگران تعمیرکار مولد بخار قطار راه آهن شهر تهران و حومه از عمل خلاف قرارداد شرکت پیمانکاری «مه ریل» در مورد اضافه کاری کارگران انتقاد کرد.

«عباسعلی حسین‌زاده» در این باره به ایلنا گفت: در یکی از بندهای قرارداد رجا و شرکت پیمانکاری مه ریل آمده است پیمانکار باید ۴ هزار و ۴۴۰ ساعت اضافه کار به کارگرانی که می‌خواهند بیش از ساعت کاری در اداره مشغول باشند پرداخت کند.

وی با اشاره به تاکید قرارداد رجا و پیمانکار بر پرداخت اضافه کاری به کارگران ادامه داد: مطابق محاسبات کار‌شناسان رجا، به هر کارگر باید ۶۰ ساعت اضافه کاری داده شود و به ازای هر ساعت، ۴ هزار تومان به آنها پرداخت شود اما به دلیل آنکه شرکت پیمانکار توان مالی ندارد به کارگران اجازه اضافه کاری نمی‌دهد.

به گفتهٔ آقای حسین‌زاده، حتی اگر یک روز کار زیاد باشد و کارگران اضافه کار بایستند پیمانکار روز دیگری را تعطیل می‌کند تا جبران شود و پول اضافه‌ای پرداخت نشود.

این فعال کارگری در پایان تصریح کرد: در قرارداد جدید رجا و شرکت پیمانکاری، علاوه بر تعمیر و نگهداری، تامین قطعات مولد بخار هم بر عهده پیمانکار است که بار مالی را برای شرکت پیمانکاری سنگین تر کرده است.

گفتنی است مجموعا ۲۰۰ کارگر در اداره بخار مولد تهران مشغول به کارند که ۷۰ نفرشان زیر نظر شرکت پیمانکاری مه ریل قرار دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز