خبرگزاری کار ایران

بر اساس تقاضای طراحان و با تاکید دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور صورت می‌گیرد؛

صدور امتیاز مالکیت معنوی و نشان شیما خارج از جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مد و لباس

کد خبر : ۱۱۸۴۴۹

طراحان و تولیدکنندگان انواع لباس‌ها می‌توانند با مراجعه به بنیاد ملی مد و لباس در طول سال نسبت به ارائه درخواست نشان شیما(شناسه یکپارچه مد و لباس اسلامی - ایرانی) اقدام کنند.

ایلنا: طراحان و تولیدکنندگان انواع لباس‌ها می‌توانند با مراجعه به بنیاد ملی مد و لباس در طول سال نسبت به ارائه درخواست نشان شیما(شناسه یکپارچه مد و لباس اسلامی - ایرانی) اقدام کنند.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دبیرخانه کارگروه ساماندهی مد و لباس، پیش از این، نشان شیما تنها در زمان برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های فرهنگی به فعالان حوزه لباس اعطا می‌شد.
با توجه به حجم فزاینده تقاضا از سوی طراحان و تولیدکنندگان برای دریافت نشان شیما و همچنین امتیاز مالکیت معنوی، با تاکید دبیر مقرر شد دبیرخانه و کمیسیون‌های مربوطه زمینه را ارائه نشان شیما در زمان مناسب و غیر محدود فراهم سازند.
این در حالی است که طراحان و تولیدکنندگان بین یک هفته تا ده روز پس از ارائه اثر به دبیرخانه ساماندهی کارگروه مد و لباس، پس از ارزیابی توسط کار‌شناسان و متخصصان کمیسیون ماده ۴ کارگروه، می‌توانند نشان شیما و همچنین مالکیت معنوی اثر خود را دریافت کنند.
یکی از تفاوت‌های برجسته این طرح نسبت به گذشته این است که نشان شیما از این پس به لباس‌های مردانه، زنانه، لباس خانگی، مشاغل، بچگانه و… نیز اعطا خواهد شد.
در دو ماه گذشته بیش از ۳۲۰ اثر توانستند از دبیرخانه کارگروه ساماندهی مد و لباس نشان شیما دریافت کنند و در یک ماه گذشته نیز ۱۶ اثر امتیاز مالکیت معنوی دریافت کردند.
بررسی آثار برای ارائه نشان شیما و حق امتیاز مالکیت معنوی، توسط گروهی از کار‌شناسان برجسته و اساتید دانشگاهی حوزه لباس انجام می‌شود.
معیارهای اساسی برای دریافت نشان شیما علاوه بر نوآوری و خلاقیت در طراحی اثر، رعایت استانداردهای فرهنگ اسلامی و ایرانی و هنجارهای پذیرفته شده جامعه کشورمان است.
طراحان و تولیدکنندگان باید با همراه داشتن اصل اثر و همچنین مدارک لازم به بنیاد ملی مد و لباس مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز