خبرگزاری کار ایران

مقدی شامیریان در گفت‌وگو با ایلنا:

دلسردی طراحان، بخشی از جشنواره مد و لباس را لغو کرد

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۶۴۳

بخش لباس‌های تئاتر و سینما در جشنواره مد لباس به حد نصاب نرسیده و این بخش لغو شده است. / نمی‌دانم علت دلسرد شدن طراحان لباس چیست، اما امیدوارم که حداقل انجمن این مسئله را با انرژی بیشتری پیگیری کند.

به گفته شامیریان، بخش لباس‌های تئاتر و سینما در جشنواره مد لباس به علت حضور کمرنگ طراحان و انجمن و به حد نساب نرسیدن آثار، لغو شده است.

مقدی شامیریان(عضو انجمن طراحان صحنه و لباس خانه تئاتر) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره علت لغو بخش تئاتر و سینما در جشنواره مد لباس فجر گفت: در فراخوان جشنواره مد و لباس اعلام شده بود که بخشی با عنوان لباس‌های فیلم و تئاتر به جشنواره اضافه شده است و قرار است این بخش رقابتی باشد و داوری شود. این مسئله از سوی خانه‌ تئاتر نیز برای ما پیامک شد.

او ادامه داد: من به شخصه از این اتفاق استقبال کردم و آثارم برای شرکت در جشنواره آماده بود اما در انجمن طراحان لباس به ما گفتند که آثار به حد نصاب نرسیده و این بخش لغو شده است. من واقعا متاسفم که در ابتدا همکارانم اینقدر کم انرژی و بی‌تعصب ظاهر شدند و همچنین انجمن نیز می‌توانست حضور موثرتری داشته باشد که متاسفانه تلاش موثری از سوی آنان نیز دیده نشد.

شامیریان با اشاره به اهمیت چنین بخش‌هایی در حوزه طراحی لباس، اظهار داشت: برگزاری چنین بخشی می‌توانست بازتاب خوبی در حوزه طراحی لباس داشته باشد و طراحان لباس بیشتر شناخته شوند. نمی‌دانم علت دلسرد شدن طراحان لباس چیست اما امیدوارم حداقل انجمن این مسئله را با انرژی بیشتری پیگیری کند.

وی افزود: متاسفانه هیچ‌گاه به طراحی لباس بها داده نشده است. متاسفانه تا سال گذشته بخش رقاببتی برای طراحان لباس وجود نداشت و به طراحان تندیس داده نمی‌شد و تنها لوح‌های تقدیری برای این بخش در نظر گرفته شده بود. امسال هم که امکان رقابت طراحان وجود داشت، بخش لباس‌های تئاتر و سینما به علت عدم حضور طراحان لغو شد.

این طراح لباس از امکان برگزاری چنین جشنواره‌ای در آینده خبر داد و بیان کرد: صحبت‌های مبنی بر برگزاری جشنواره مستقلی با عنوان لباس‌های فیلم و تئاتر در خرداد ماه امسال شده است اما این مسئله نیز باید از سوی هیئت مدیره انجمن شکل بگیرد. به هر حال از ماست که بر ماست و هر فعالیتی ابتدا باید از سوی طراحان شکل بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز