خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور:

دو فروند ایران ۱۴۰ در اختیار نیروی انتظامی است

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۲۱۴

زمانی که سازمان هواپیمایی کشوری به هواپیما‌ها مجوز می‌دهد از ثبت نظامی در می‌آیند و به ثبت غیر نظامی تبدیل می‌شوند چرا که اگر ثبت غیر نظامی نداشته باشند ما در فرودگاه‌هایمان به آن‌ها اجازه پرواز نخواهیم داد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان این مطلب که تعداد مسافران ایران ۱۴۰ از سوی استاندارد پرواز در حال بررسی است گفت: در حال حاضر دو فروند هواپیما از این نوع در اختیار نیروی انتظامی است.

محمد علی ایلخانی، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص ابهامات هواپیمای ایران ۱۴۰ گفت: در مورد تعداد مسافران پرواز ابهاماتی وجود دارد که استاندارد پرواز در حال بررسی آن است.

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر دو فروند هواپیمای ایران ۱۴۰ در اختیار نیروی انتظامی است، گفت: زمانی که بحثساخت هواپیمای ایران ۱۴۰ در کشور مطرح شد معلوم نبودکه قرار است چه استفاده‌ای از آن شود و علت اینکه هیچ شرکت هواپیمایی راضی به استفاده از این نوع هواپیما نشد این بود که ایران ۱۴۰ برای پرواز در همه نوع آب‌وهوای کشور مناسب نیست و عمدتا برای مناطقی شمال یا جنوب کشورکه فشار هوا کمتر است و موتور هواپیما بهتر کار می‌کند کاربرد دارد.

ایلخانی در پاسخ به این سئوال که به گفته کار‌شناسان ایران ۱۴۰ مجاز بوده است قبل از ۸:۳۰ صبح پرواز کند اما این پرواز در ساعت ۹ صورت گرفته است، و آیا این پرواز در آن ساعت غیرقانونی بوده است یا خیر؟ گفت: مقیاس درجه حرارت هوا است که در آن زمان میزان درجه حرارت فرودگاه مهرآباد ۳۶ درجه بوده است و محدودیتی برای این میزان درجه هوا وجود نداشته است.

ایلخانی با اشاره به پیش‌شرط‌های لازم برای به کارگیری این مدل هواپیما در ناوگان مسافری گفت: اگر قرار باشد این هواپیما‌ها ساعت‌های متمادی پرواز کند که عملکرد سیستم ناوبری و موتورش مشخص شود اول اینکه باید در مناطق سی لول پرواز کند و تحت اختیار ارگان‌هایی باشد که به همه مردم سرویس نمی‌دهد و بعد از اینکه به یک درجه اطمینان رسید وارد ناوگان مسافربری شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور در خصوص عدم مجوز جابجایی مسافر ایران ۱۴۰ گفت: زمانی که سازمان هواپیمایی کشوری به هواپیما‌ها مجوز می‌دهد از ثبت نظامی در می‌آیند و به ثبت غیر نظامی تبدیل می‌شوند چرا که اگر ثبت غیر نظامی نداشته باشند ما در فرودگاه‌هایمان به آن‌ها اجازه پرواز نخواهیم داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز