خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان خبرداد:

بازگشت ده‌ها هکتار زمین به بیت المال

کد خبر : ۱۷۹۲۴۶

۱۱۲ پرونده مربوط به تصرف اراضی دولتی واقع در حوزه راه و شهرسازی در مراجع تجدید نظر جنوب کرمان در دست اجرا بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان با اشاره به دستگیری فروشندگان اراضی دولتی در جیرفت گفت: بیش از ۱۰۰۰ پرونده حقوقی و کیفری برای رفع تصرف اراضی دولتی در جنوب کرمان در محاکم قضایی این منطقه در دست بررسی است.

به گزارش ایلنا، محمدمهدی بلوردی با بیان اینکه در دو سال گذشته و در پی استقلال تشکیلات املاک و حقوقی این منطقه از مرکز استان، بیش از دو هزار هکتار از اراضی دولتی از متصرفان و زمین خواران باز ستانده شده و به بیت المال بازگشته است، گفت: ۱۱۲ پرونده مربوط به تصرف اراضی دولتی واقع در حوزه راه و شهرسازی در مراجع تجدید نظر جنوب کرمان در دست اجرا بوده است.
وی تصریح کرد: این پرونده‌ها منجر به صدور رای به نفع دولت شده و در مرحله تجدید نظر خواهی است که در صورت قطعیت رای، به زودی ده ها هکتار زمین دیگر در این منطقه به بیت المال بازخواهد گشت.
مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال نیز حدود ۳۵۷ هزار متر مربع از اراضی دولتی به ارزش حداقل ۱۰۸ میلیارد ریال در جنوب کرمان رفع تصرف شده و به بیت المال بازگشته است، بیان کرد: بیشترین میزان رفع تصرف از ابتدای امسال و به میزان ۲۸ هکتار در شهرستان جیرفت بوده است.
مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان با بیان اینکه سایر اراضی بازگشتی به بیت المال در شهرهای کهنوج، قلعه گنج، عنبرآباد و رودبار واقع شده است، گفت: تمام فروشندگان اراضی دولتی در شهرک شهید بهشتی جیرفت موسوم به حسین آباد دستگیر شدند که این مهم در پی شکایت اداره کل راه و شهرسازی از فروشندگان اراضی متعلق به بیت المال و با همکاری شورای حفظ حقوق بیت المال، سربازان گمنان امام زمان(عج)، دادستان و فرماندار جیرفت محقق شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز