خبرگزاری کار ایران

کاهش ۴ ساعته زمان سفر با احداثخط آهن میانه - بستان آباد - تبریز

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۹۳۰

علی نورزاد در بازدید از خط‌آهن میانه - تبریز با اشاره به مزایای احداثاین طرح، گفت: با احداثراه‌‌‌آهن میانه - بستان‌آباد - تبریز علاوه بر کاهش مسیر قطارهای مسافری، مسافت برای قطارهای باری - ترانزیتی کشورهای آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس به اروپا و بالعکس نیز به همین میزان کاهش می‌یابد و با توجه به اینکه راه‌آهن از تبریز ادامه یافته و در مرز جلفا به راه‌آهن جمهوری آذربایجان و در رازی به راه‌آهن ترکیه متصل می‌شود، احداثاین محور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به احداثخط‌ آهن میانه - بستان‌آباد - تبریز، گفت: با احداثاین خط آهن، زمان سفر نسبت به خط ریلی موجود برای قطارهای مسافری از میانه تا تبریز از ۷ ساعت و نیم به کمتر از ۳ ساعت و برای قطارهای باری در حدود ۵ ساعت کاهش می‌یابد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، علی نورزاد در بازدید از خط‌آهن میانه - تبریز با اشاره به مزایای احداثاین طرح، گفت: با احداثراه‌‌‌آهن میانه - بستان‌آباد - تبریز علاوه بر کاهش مسیر قطارهای مسافری، مسافت برای قطارهای باری - ترانزیتی کشورهای آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس به اروپا و بالعکس نیز به همین میزان کاهش می‌یابد و با توجه به اینکه راه‌آهن از تبریز ادامه یافته و در مرز جلفا به راه‌آهن جمهوری آذربایجان و در رازی به راه‌آهن ترکیه متصل می‌شود، احداثاین محور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی با اشاره به طول این طرح عنوان کرد: ‌ این خط‌آهن به طول ۲۰۰ کیلومتر در ۱۰ قطعه دارای ۱۰ ایستگاه، ۵ دستگاه تونل به طول ۹ هزار متر، ۲۰ دستگاه پل بزرگ است که حداکثر سرعت برای قطارهای مسافری ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت و قطارهای باری ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به اهمیت استراتژیک این طرح در ارتباط با کشورهای همسایه، افزود: محور میانه - تبریز یکی از پروژه‌های اولویت‌دار وزارت راه و شهرسازی است که در ادامه به کشورهای ترکیه و آذربایجان متصل خواهد شد و از منظر ترانزیت کالا و مسافر بسیار مهم است.
نورزاد با اشاره به خط آهن فعلی این مسیر که از ایستگاه موجود میانه واقع در مسیر تهران - تبریز شروع می‌شود، گفت: مسیر فعلی عمدتا از مناطق کوهستانی عبور می‌کند و سرعت قطارها در این خط به لحاظ مشخصات هندسی فوق‌العاده کم است و در نتیجه با احداثخط‌آهن میانه - بستان‌آباد - تبریز زمان سفر نسبت به خط ریلی موجود برای قطارهای مسافری از میانه تا تبریز از ۷ ساعت و نیم به کمتر از ۳ ساعت و برای قطارهای باری در حدود ۵ ساعت کاهش خواهد یافت.
وی با اشاره به مزایای این طرح تصریح کرد: این خط آهن باعثصرفه‌جویی در سوخت، کاهش توقف‌های مکرر قطار به دلیل دو‌خطه بودن مسیر، کاهش تصادفات و افزایش ایمنی و کاهش آلاینده‌های محیطی خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت شمالغرب کشور آن را از کانون‌ها و محورهای پرتردد کشور دانست و افزود: با توجه به پیشرفت قابل توجه محور‌ مذکور، حدفاصل بستان‌ آباد تا میانه، تلاش بر این است تا برای روسازی و اتمام قطعه ۱۰ این پروژه قرارداد مشارکتی با یک شرکت خارجی انعقاد یابد و این پروژه در این بخش‌ها واگذار می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز