خبرگزاری کار ایران

ویزر راه؛

سختگیری بیشتر در زمینه انضباط شهری ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۰۹۲

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه افراد برای ورود به حرفه مهندسی، باید آموزش های حرفه ای ببینند و در آزمون شرکت کنند، برسختگیری بیشتر در زمینه انضباط شهری تاکید کرد.

با توجه به اینکه کشور ما از جهت زلزله و سیل، آسیب پذیر است، در زمینه انضباط شهری سختگیری بیشتری داشته باشیم.

به گزارش ایلنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی، عباس آخوندی که در حاشیه بازدید از آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردان‌ها و معماران تجربی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران سخن می گفت، اظهار داشت: هر فعالیت ساختمانی که در کشور آغاز می شود باید یک مهندس ناظر و مجری ذیصلاح داشته باشد تا مسئولیت و نظارت و اجرای ساختمان را بر عهده بگیرند و این موضوع به سراسر کشور ابلاغ شده است.

وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: فعالیت حرفه ای مستلزم پذیرش مسئولیت در مقابل مردم و رعایت منافع عمومی، ابعاد حقوقی، ابعاد تجاری و ابعاد اداری و فنی است.
وی افزود: در سراسر جهان افرادی که فارغ التحصیل شدند، مدتی در آن رشته کارآموزی می کنند و با آزمون حرفه ای وارد شغل مربوطه می شوند.
آخوندی گفت: در کشور ۲۵۰ هزار عضو نظام مهندسی ساختمان است و هزاران نفر هر سال فارغ التحصیل می شوند و برای اینکه این افراد فارغ التحصیل وارد این حرفه بشوند، باید آموزش های حرفه ای ببینند و در آزمون شرکت کنند.
آخوندی خبرداد: حدود ۱۴۸ هزار نفر در آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردان‌ها و معماران تجربی که پنجشنبه ۲۲ خرداد و جمعه ۲۳ خرداد ۹۳ برگزار می شود در سراسر کشور شرکت می کنند.
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: با توجه به اینکه کشور ما از جهت زلزله و سیل، آسیب پذیر است، در زمینه انضباط شهری سختگیری بیشتری داشته باشیم.
آخوندی تصریح کرد: فعالیت های حرفه ای در سراسر جهان با سختگیری هایی همراه است و معمولا این طور نیست که هر فردی در یک رشته ای فارغ التحصیل شد، بتواند به راحتی فعالیت حرفه ای کند بلکه باید همه شرایط لازم را داشته باشد.
مدیر کل مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی پیش از این اعلام کرده بود که نتایج این آزمون نیز در شهریور ماه از طریق نشانی اینترنتی www. inbr. ir اعلام می شود و داوطلبانی که حد نصاب ۵۰ درصد را کسب کنند با رعایت سایر شرایط می توانند پروانه اشتغال به کار پایه سه را کسب کرده و در سراسر کشور فعالیت کنند.
غلامرضا هوائی با اشاره به اینکه آزمون توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار خواهد شد افزود: ۳۱ بازرس ویژه نیز از سوی راه و شهرسازی به استانها اعزام می‌شوند تا از روند برگزاری آزمون گزارش تهیه کنند.
هر کدام از ۳۷ حوزه اصلی که آزمون در آنها برگزار می‌شود، دارای چندین زیرحوزه هستند، تصریح کرد: حوزه تهران با ۲۲ هزار و ۳۲۴ داوطلب، بزرگترین و حوزه ایرانشهر با ۱۳۵ داوطلب، کوچک‌ترین حوزه آزمون امسال هستند.
آزمون یاد شده در ۷ رشته مهندسی، ۵ رشته کاردانی و یک رشته معماری تجربی برگزار می شود.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز