خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

توسعه بندر شهید رجائی به منطور اتصال به آسیای میانه

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۳۴۱

امیدواریم با توجه به فضای بین المللی ایحاد شده شاهد رفت و آمد تمام خطوط بین المللی به بندر شهید رجائی باشیم.

وزیر راه و شهرسازی از احداثحوضچه‌های جدیدی در بندر شهید ر جائی به منظور اتصال آن به آسیای میانه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا عباس اخوندی وزیر راه و شهرسازی در طی بازدید از ترمینال ریلی شهید رجایی با اشاره به اینکه این بندر باید قطب بندر کانتینری ایران شود اظهار داشت: با توجه به موقعیت ژئوپلیتیک این بندر باید نسبت به آن دید وسیعتری داشته باشیم و حتی آن را به بزرگترین بندر منطقه‌ای با بیشترین امکان حمل و نقل تبدیل کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت بالای ۲۶ میلیون تنی بندر شهید رجائی افزود: باید ظرفیت بندر باهنر را نیز افزایش داده و آن را به ظرفیت ده میلیون تنی برسانیم.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص توسعه بندر شهید رجائی گفت: در جهت اتصال به آسیای میانی در بندر شهید رجائی حوضچه‌های جدیدی احداثشده است و در آینده برنامه‌های این طرح توسعه‌ای را اعلام خواهیم کرد.

آخوندی با انتقاد به قطار بندر عباس – سرخس افزود: این خط که از دوره هاشمی بحثآن مطرح بود نیاز به کارهای تکمیلی دارد که در آینده این کارها را انجام خواهیم داد.

وی در خصوص ریل کانتینری گفت: در هر بندر ایستگاه کانتینر بر ایجاد شده و هرشب در آن قطار حرکت می‌کند که از آنجاییکه هر قطار قادر به انتقال حدود ۷۰ کانتینر است و همچنین از مزیت مصرف سوخت پایین نیز برخوردار است بنابراین جهت اتصال مستقیم به آسیای میانه دارای ارجعیت است.

وی ادامه داد: ریل گرگان - اینچه برون از یک سمت به ترکمنستان و از سوی دیگر به ازبکستان در حال اجراست همچنین ریل قزوین – رشت استارا که به آذربایجان می‌رسد نیز در دست اجرا است.

وی ادامه داد: هم اکنون تنها یک قطار برای ظرفیت حمل و تقل کانتینری در بندر شهید رجائی پیش بینی شده است که در آینده اقدام به افزایش تعداد قطارها خواهیم کرد که با توجه به منافع زیاد حمل و نقل ریلی اقدام به افزایش قطارها و توسعه آن خواهیم کرد

آخوندی در ادامه از بخش کشتیرانی شهید رجائی دیدن کرد؛ و از بارگیری یک خط خارجی با ظرفیت ۴۰۰۰ هزار کانتینر و ۵ خط کشتیرانی خارجی خبر داد.

وی ادامه داد: امیدواریم با توجه به فضای بین المللی ایحاد شده شاهد رفت و آمد تمام خطوط بین المللی به بندر شهید رجائی باشیم.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز