خبرگزاری کار ایران

رئیس جامعه مهندسان شهر ساز ایران در گفتگو با ایلنا:

شهرداری‌ها یاری رسان دولت در مسکن اجتماعی شوند / مسکن مهر فاقد سرانه های لازم بود

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۴۰۸

۵۰ متر برای زوج جوان باتوجه به توان درآمدی آنها متراژ مناسبی است و مهمتر از متراژ توجه به سایر سرانه های مورد نیاز برای زندگی است.

رئیس جامعه مهندسان شهر ساز ایران مشارکت شهرداری‌ها در ساخت مسکن اجتماعی را با توجه به پتانسیل‌های موجود بسیار مفید دانست.

علی نوذر پور، رئیس جامعه مهندسان شهر ساز ایران درگفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به مشارکت شهرداری ها در ساخت مسکن اجتماعی اظهار داشت: شهرداری ها می توانند با قیمت پایین سازنده مسکن باشند و باورود به پروژه مسکن اجتماعی می توانند ظرفیت خوبی را به دولت اضافه کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به پتانسیل شهرداری‌ها برای ورود به چنین پروژه‌هایی در چند سال اخیر این امر صورت نگرفته است.

نوذرپور درخصوص تفاوت مسکن اجتماعی و مسکن مهر اظهار داشت: در ظاهر هر دو مسکن برای قشری از جامعه با درآمدهای پایین ساخته شده است اما در باطن دارای تفاوتهای فاحشی هستند که مهمترین آن تفاوت در نگاه به انسان است.
رئیس جامعه مهندسان شهر ساز ایران تصریح کرد: عدم برنامه ریزی صحیح و درست، مسکن مهر را تبدیل به مجموعه هایی فاقد سرانه های لازم زندگی از جمله سرانه بهداشتی درمانی، دسترسی، ‌امنیتی، ‌انتظامی، ‌آموزشی، ‌فضای سبز و حتی سرانه های زیر ساختی از جمله آب و برق کرد.
نوذر پور افزود: در مسکن اجتماعی انسان با تمام کرامت انسانی و نیازهای اساسی مورد توجه قرار می گیرد.
رئیس جامعه مهندسان شهر ساز ایران مکان یابی در بافتهای فرسوده را از نکات مثبت مسکن اجتماعی ارزیابی کرد و افزود: نکته مثبت این بافتها را می توان قرار گرفتن در بافت شهری و مهیا بودن زیرساختهای لازم دانست، که با هزینه های کمتری می توان خدمات لازم برای سکونت را مهیا کرد.
وی تصریح کرد: دراین صورت می توانیم احیای بافتهای فرسوده را داشته باشیم که مقاوم سازی شوند همچنین نفوذ ناپذیری که دراین بافتها وجود دارد از بین خواهد رفت.
نوذرپور در خصوص انتقاد به متراژ پایین مسکن اجتماعی گفت: ۵۰ متر برای زوج جوان و باتوجه به توان درآمدی آنها متراژ مناسبی است و مهمتر از متراژ توجه به سایر سرانه های مورد نیاز برای زندگی است.
رئیس جامعه مهندسان شهر ساز ایران با اشاره به اینکه دولت نباید خود سازنده مسکن باشدافزود: دولت باید مدیریت کرده، تسهیلات دهد و مقررات را برای بخش خصوصی رقیق کند که راه برای فعالیت آنها هموار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز