خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان بنادر و دریانوردی در گفت‌وگو با ایلنا:

عربستان به مسیر ایران برای دسترسی به کشور‌های CIS نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۳۹۹۴

معاون امور دریایی سازمان بنادر اظهار داشت: باید توجه داشت که عربستان به مسیر ایران برای دسترسی به کشور‌های cis نیاز دارد و باید از این زاویه به روابط دریایی با عربستان نگاه کرد.

علی نازی، معاون امور دریایی سازمان بنادر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره ائتلاف دریایی ایران-امارات-عربستان و اینکه این ائتلاف مربوط به همکاری‌های‌حمل و نقل تجاری هم می‌شود، اظهار داشت: این ائتلاف در بخش نظامی است اما با کشورهای همسایه چه در شمال کشور بین کشورهای CIS و در چه جنوب با کشورهای حاشیه خلیج فارس کارگروه‌هایی را تشکیل داده‌ایم و تعاملاتی برای توسعه تجارت دریایی و حمل و نقل مسافری و گردشگری برقرار و تفاهمنامه همکاری منعقد شده‌ که در مراحل اولیه است. 

وی ادامه داد: ائتلاف دریایی ایران-امارات-عربستان یک مبحث استراتژیک است و در بحث حمل و نقل تجاری بین ایران عربستان هم سیاستی را دنبال می‌کنیم که البته این سیاست مربوط به از سرگیری روابط ایران و عربستان نمی‌شود و از گذشته دنبال می‌شد اما با توجه به شرایط جدید سیاسی به طور مسلم برقراری روابط تجاری بین دو کشور تسهیل‌ خواهد شد.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: باید توجه داشت که عربستان به مسیر ایران برای دسترسی به کشور‌های cis نیاز دارد و باید از این زاویه به روابط دریایی با عربستان نگاه کرد. 

نازی در پاسخ به این سوال که آیا در این مدت عربستان درخواستی برای راه‌اندازی خط مستقیم دریایی داشته‌است، گفت: اگر درخواستی هم داشته در حوزه تخصصی دسترسی به کشور‌های CIS به طور رسمی به دست ما نرسیده است و منتظر این هستیم که در تفاهم و اسناد بالا دستی در بخش حمل و نقل تجاری دریایی چه موضوعاتی مطرح می‌شود تا شرایط براساس آن فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز