خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

بازگشت دوران اجاره‌نشینی خوش‌نشینی، در گرو صنعتی شدن اجاره‌داری

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۱۹

مدت زمان مدیدی است که شغلی به نام " اجاره‌‌داری " میان شهروندان کشور به خصوص شهروندان تهرانی باب شده و حتی در برخی از موارد دیده شده صاحبان صنایع به دلیل عدم رونق تولید به سمت سرمایه گذاری در این شغل روی آورده‌اند.

رییس اتحادیه املاک کشور بازگشتن دوران اجاره‌نشینی خوش‌نشینی را منوط به صنعتی شدن اجاره‌داری با حمایت دولت دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا مدت زمان مدیدی است که شغلی به نام " اجاره‌‌داری " میان شهروندان کشور به خصوص شهروندان تهرانی باب شده است که حتی دیده شده صاحبان صنایع به دلیل عدم رونق تولید ترجیح می‌دهند در خرید ملک سرمایه‌گذاری کنند و از طریق اجاره دادن امرار معاش کنند و البته لازم به ذکر است که باید شغل اجاره‌داری را از صنعت اجاره‌داری تمیز داد.

بنا به قلم نگارنده زمانی که صحبت از صنعتی شدن مطرح می‌شود مسائل باید در چارچوب قانونی شکل گیرند که بستر را برای سوداگری برخی افراد و دلال‌بازی فراهم نکند موضوعی که متاسفانه به دلیل عدم رعایت پارامترهای لازم، واسطه‌گرها چند صباح یک‌بار قانون جدید و من درآوردی یک طرفه‌ای را وضع می‌کنند که به هیچ عنوان به قانون برد _ برد توجه‌ای نداشته و با بستن دست‌وپای مستاجر گلوی او را تا حد خفگی فشار می‌دهند.

مصطفی قلی خسروی رییس اتحادیه املاک کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با تاکید بر صنعتی شدن اجاره‌داری در کشور اظهار داشت: در این خصوص نگاهی به قوانین کشورهای پیشرفته و حتی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس نشان می دهد. این کشورها در حالی که از لحاظ موقعیت جغرافیایی فاصله چندانی با کشور ما ندارند اما در خصوص مسایل اینچنینی بسیار از ما جلوتر هستند.

وی فرهنگ‌سازی را در جا انداختن صنعت اجاره‌داری در کشور امری مهم دانست و افزود: بسیار نیکو است که بهترین ها را در کشور به‌کار بگیریم که این امر حمایت بی‌چون و چرای دولت را می‌طلبد به عنوان مثال در کشوری هم‌چون دبی در صورت بچه‌دار شدن یک خانواده دولت اجازه زندگی در یک خانه یک خوابه را به سرپرست خانواده نمی‌دهد و با حمایتی که صورت می‌دهد فضای مناسبی را برای تولد نورسیده فراهم می‌کند.

بنا به این گزارش در کشورما تنها افرادی که کمر آن‌ها با نوسانات طلا، ارز و دیگر مسایل می‌شکند اجار ه‌نشینها هستند که اگر دولت به حال و روز آن‌ها رسیدگی نکند و جلوی آشفتگی بازار مسکن را نگیرد بعد از مدتی کمر آن‌ها قادر به صاف شدن نخواهد بود.

رییس املاک کشور‌‌ ارزان شدن ملک را منوط به حمایت قانون مالک و مستناجر دانست و ادامه داد: طبق قانون کشورهای پیشرفته باید به‌گونه ای برنامه‌ریزی شود که مالک تا زمان سکونت مستاجر افزایشی را بر روی اجاره‌بها اعمال نکند.

خسروی با بیان این مطلب که باید با فراهم کردن جذابیت برای سرمایه‌گذاری در کشور به جای سرازیر کردن آن در دیگر کشورها صنعت اجاره‌داری را فعال کنیم گفت: مجلس باید در خصوص موجر و مستاجر قوانین تقویتی را وضع کند که با رعایت حق طرفین شاهد قانون‌‌مندی در این امر باشیم.

وی تصریح کرد: شهرداری‌ها و ارگان هایی مثل تامین اجتماعی با سرمایه گذاری در خرید ملک و اجاره آن‌ها با اجاره‌بهای پایین به شهروندان به خصوص زوج‌های جوان نیز می‌توانند کمک به بازگشتن دوران اجاره‌نشینی خوش‌نشینی بکنند.

سخن کوتاه می‌کنیم و امید داریم با همکاری دولت و بخش خصوصی شاهد نه از بین رفتن مشکل اجاره‌نشین‌ها بلکه کم شدن مشکلات آن‌ها با ارائه برنامه‌ریزی دقیق و زمان‌بند باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز