خبرگزاری کار ایران

تاثیر توافقات ژنو بر خروج رکود از بازار مسکن در گفتگو با رئیس اتحادیه املاک کشور:

قیمت مصالح ساختمانی در ماه‌های آینده کاهش خواهد داشت

کد خبر : ۱۲۴۱۶۴

ا توافقات اخیر ژنو، افرادی که قصد داشتند از آب گل آلود ماهی بگیرند دیگر نمی توانند بازار مسکن را از بی قاعدگی خارج کنند.

رئیس اتحادیه املاک کشور ضمن اشاره به لزوم ثبات واقعی در قیمت مسکن، گفت: امید است با تلاش دولت و تاثیر توافقاتی که در ژنو صورت گرفته است؛ هرچه سریعتر بازار مسکن به ثبات واقعی در قیمت دست یابد.

مصطفی قلی خسروی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: با توافقات اخیر ژنو، افرادی که قصد داشتند از آب گل آلود ماهی بگیرند دیگر نمی توانند بازار مسکن را از بی قاعدگی خارج کنند.

وی با اشاره به رکود بازار مسکن در ماههای اخیر افزود: علاوه بر تاثیر توافقات ژنو بر بازار مسکن قطعا تصمیمات وزیر مسکن و شهرسازی درخصوص میزان تسهیلات خرید و ارائه طرح هایی مانند مسکن اجتماعی می تواند بازار مسکن را از حال رکود خارج و تحرکی در بازار بوجود بیاورد و موجب رونق بازار مسکن شود.

وی همچنین ضمن اشاره به طرح مسکن اجتماعی توسط دولت یازدهم، گفت: در شرایطی که از سال گذشته قیمت مسکن بدون منطق رشد قیمت زیادی را یافت به نظر می رسد با ارائه طرح جدید وزارت مسکن و شهرسازی و اجرای طرح مسکن اجتماعی بازار مسکن از افسارگسیختگی قیمت ها نجات خواهد یافت.

وی تاکید کرد: تصویب و اجرای طرح مسکن اجتماعی علاوه بر تاثیر بر رونق بازار، از رشد بی رویه قیمت مسکن در کشور جلوگیری خواهد کرد.

رئیس اتحادیه املاک کشور در ادامه باتوجه به ادامه رکود در خرید و فروش مسکن، به تاثیر تسهیلات و وام خرید ۱۰۰ میلیونی بانک ها در خروج رکود از بازارمسکن اشاره کرد و خاطرنشان کرد: درحال حاضر صحبت از تصمیم دولت برای پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیونی جهت خرید مسکن است که این اقدام قطعا در رونق بازار تاثیر خواهد گذاشت اما نکته مهم مدت زمان باز پرداخت این تسهیلات است که برای کمک به اقشار کم درآمد باید این زمان افزایش یابد.

خسروی همچنین با اشاره تاثیر مذاکرات بر کاهش قیمت مصالح ساختمانی، گفت: به نظر می رسد با توافقات اخیر و کاهش قیمت مصالح ساختمانی ظرف ماه‌های آینده قیمت مسکن روند نزولی داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز