خبرگزاری کار ایران

افتتاح قطعه اول ‌آزادراه حرم تا حرم در اسفند ماه

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۹۴۶

قطعه دوم این آزادراه گرمسار تا سمنان به طول ۱۲۰ کیلومتر در دست مطالعه است همچنین قطعه سوم آن حد فاصل نیشابور تا مشهد هم در دست مطالعه است و قطعه چهارم آن حد فاصل سمنان تا نیشابور به طور ۵۷۰ کیلومتر آماده سرمایه‌گذاری است.

قطعه اول آزادراه حرم تا حرم به طول ۱۵۲ کیلومتر که از سه استان تهران، قم، سمنان می‌گذرد در هفته اول اسفند ماه افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آزادراه حرم تا حرم که قرارداد آن در اسفند ماه سال گذشته منعقد شد در ۴ قطعه تعریف شده است. قطعه اول آن حد فاصل قم تا گرمسار به طول ۱۵۲ کیلومتر، کمتر از دو هفته دیگر افتتاح می‌شود. قطعه دوم این آزادراه گرمسار تا سمنان به طول ۱۲۰ کیلومتر در دست مطالعه است همچنین قطعه سوم آن حد فاصل نیشابور تا مشهد هم در دست مطالعه است و قطعه چهارم آن حد فاصل سمنان تا نیشابور به طور ۵۷۰ کیلومتر آماده سرمایه‌گذاری است. کارفرمای آزادراه حرم تا حرم شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و پیمانکار آن قرارگاه خاتم است.

این آزادراه دارای ۶ باند رفت و برگشت است سهم دولت در تامین ساخت این آزادراه ۶۰ درصد و سهم قرارگاه خاتم الانبیا ۴۰ درصد است. یکی از ویژگی‌های این طرح مدت زمان کوتاه ساخت آن است.

قرارداد این پروژه در روزهای پایانی اسفند ماه منعقد شد و با گذشت یک سال از قرارداد ۱۵۲ کیلومتر از آزادراه آماده بهره‌برداری است. بر اساس این گزارش بازگشت سرمایه برای این آزادراه در ۲۳ سال تعریف شده است که ۳ سال در طول زمان ساخت و ۲۰ سال بعد از بهره‌برداری است. با افتتاح قطعه اول این آزاد راه ۸۵ کیلومتر کاهش پیدا می‌کند و زمان سیر ۹۰ دقیقه کمتر می‌شود. صرفه‌جویی بنزین با افتتاح این قطعه به ۹۰ میلیون لیتر می‌رسد و ۹۲ میلیارد تومان هم صرفه‌جویی ریالی از محل کاهش مصرف بنزین است.

همچنین میزان مصرف گازوئیل هم تا ۸۷ میلیون لیتر کاهش پیدا می‌کند و از محل صرفه‌جویی مصرف گازوئیل ۱۷۰ میلیارد تومان از سرمایه ملی صرفه‌جویی می‌شود. یکی از مزایای افتتاح این طرح کاهش میزان ‌آلودگی هوا و افزایش ایمنی در سفرهای جاده‌ای است.

سرعت سیر خودرو برای تردد در این آزادراه ۱۲۰ کیلومتر تعریف شده است و دو عوارضی در طول مسیر ساخته شده است که این عوارضی‌ها گیت الکترونیکی هم دارند. قطعه اول این آزادراه تاکنون برای هزار و ۲۷۲ نفر اشتغال زایی کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز