خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی:

انتشار ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت از فردا / آزادراه قم - گرمسار بهمن ماه افتتاح می شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۱۹۹

آزادراه ۱۵۰ کیلومتری قم به گرمسار بهمن‌ماه با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد / برای جذب سرمایه جدید در حوزه آزاد راه‌ها و راه‌آهن با معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور هماهنگی داشتیم و در نخستین اقدام، روز دوشنبه هشتم دی‌ماه مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت توزیع می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه های این وزارتخانه برای گسترش حمل ونقل ریلی و افزایش ظرفیت ریلی تهران - مشهد به ۳۵ میلیون مسافردر سال و افتتاح قم - گرمسار بهمن‌ماه با حضور رئیس جمهور، اعلام کرد: روز دوشنبه هشتم دی‌ماه(فردا) مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به منظور توسعه آزاد راه‌ها و راه‌آهن منتشر می شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، عباس آخوندی در سفر یکروزه خود به استان سمنان که رفت آن از طریق راه آهن صورت گرفت، به منظور بازدید از پروژه های راه و شهرسازی، در جمه خبرنگاران بیان داشت: برای جذب سرمایه جدید در حوزه آزاد راه‌ها و راه‌آهن با معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور هماهنگی داشتیم و در نخستین اقدام، روز دوشنبه هشتم دی‌ماه مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت توزیع می‌شود که امیدواریم با توجه به سود خوب و تضامینی که دارد مورد استقبال مردم قرار گیرد تا منابع جدیدی در جهت ساخت آزاد راه حاصل شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه وزارتخانه برای جذب سرمایه بخش خصوصی در پروژه‌های حمل و نقل تصریح کرد: بند " ل " تبصره پنج لایحه بودجه ۹۴ این اجازه را اجازه می‌دهد که در تمامی شقوق حمل و نقل، هوایی، ریلی، جاده‌ای و دریایی از خدمات سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استفاده کنیم و هزینه سرمایه‌گذاری از محل حق دسترسی خدمات مستهلک شود.

وی گفت: اگر این تبصره تصویب شود تا دو سال آینده فضای جدیدی برای ورود بخش خصوصی به حوزه حمل و نقل قراهم می‌شود.

وی همچنین در حاشیه گلنگ‌زنی تقاطع شرقی شهرستان گرمسار و بهره برداری از تقاطع غربی کنارگذر این شهرستان، با اشاره به دو اقدام استراتژیک در مسیر تهران - مشهد توضیح داد: اولین اقدام تکمیل آزاد راه ۱۵۰ کیلومتری قم به گرمسار است که بهمن‌ماه با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد و ساماندهی راه‌های موجود در مسیر تهران - مشهد و جنوب به مشهد دیگر برنامه‌ وزارت راه و شهرسازی است که احداثکنارگذر و تقاطع غیرهمسطح همچون کنارگذر و تقاطع غیرهمسطح گرمسار بخشی از این برنامه است؛ کنارگذر غربی تقاطع غیرهمسطح گرمسار امروز افتتاح شد و مراحل احداثتقاطع شرقی نیز از امروز آغاز می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پروژه دیگر در نظر گرفته شده در شهرستان گرمسار اظهار کرد: برنامه بعدی احداثحدود ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه جدید در محورهای پرتردد بین تهران و مشهد است که به زودی آغاز می‌شود.

وی افزود: در کنار اقدامات یاد شده، برقی کردن قطار تهران - مشهد در دستور کار است که سرعت سیر قطار به بیش از ۲۰۰ کیلیومتر می‌رسد. امیدواریم تا پایان سال مشکلات قرارداد این پروژه حل و ساخت آن آغاز شود تا بخشی از بار جابه‌جایی مسافران به حوزه ریلی انتقال یابد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در مراسم افتتاح تقاطع غیرهمسطح غربی و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های راه‌سازی شهرستان گرمسار در محل فرمانداری این شهرستان، گفت: گرمسار از جهت موقعیت جغرافیایی بسیار حائز اهمیت است بنابراین فارغ از راه‌های دسترسی باید به لحاظ توسعه‌ای نگاه ویژه ای به این شهرستان داشت.

وی افزود: تمام راه‌هایی که از جنوب به سمت شرق کشور امتداد دارند از مسیر گرمسار کانالیزه می‌شوند بر همین اساس باید برای این شهر یک طرح توسعه‌ای در نظر گرفت.

وی با اشاره به اهمیت توسعه راه آهن اظهار کرد: میزان خودروهای عبوری در جاده‌ها هم اکنون نسبت به دو دهه گذشته سه برابر شده و این روند صعودی همچنان ادامه دارد. از آنجایی‌که نزدیک به ۱۷ میلیون خودرو در راه‌های ایران تردد دارند نیاز به توسعه تمام راه‌های کشور احساس می‌شود.

آخوندی گفت: برای تسهیل تردد خودروها در جاده‌ها دو برنامه می‌توان در نظر گرفت. نخست آنکه فقط توسعه حمل و نقل جاده‌ای مد نظر باشد که در این صورت هر چقدر در ساخت راه اقدام شود همچنان با کمبود مسیر و جاده مواجهیم. برنامه دوم می‌تواند آن باشد که ۲۰ تا ۳۰ درصد حمل و نقل باری و مسافری جاده به حوزه ریلی منتقل شود که در این زمینه یک طرح توسعه‌ای را برای تحقق این هدف در حوزه ریلی پیش بینی کردیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز