خبرگزاری کار ایران

پیام وزیر ارتباطات به مناسبت یازدهمین سالروز تاسیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۲۸۲

تغییر در فرآیند تصمیم گیری و تدوین مصوبات و استفاده از خرد جمعی و بهره گیری از نظرات اندیشمندان، صاحب نظران و اساتید، ارتباط مستمر و دو سویه با اپراتورها، اقدام برای تدوین سند راهبردی رگولاتوری از اقدامات مهم و اساسی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی در یکسال گذشته به شمار می رود.

به گزارش ایلنا پیام وزیر ارتباطات و فناوری به شرح زیر است؛ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان بازوی اجرایی کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات و تنظیم کننده بازار ICT در کشور، گامهای موثر و استواری را برداشته و نقش بسزایی در توفیقات حاصله و رسیدن به اهداف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات داشته است

زندگی انسان امروز آنچنان دستخوش تغییرات سریع و تحولات عظیم است که گاه اندکی درنگ، هزینه های بسیاری را به جوامع تحمیل می کند و گاه جبران آن را، غیر ممکن می سازد. در این میان تغییرات در حوزه ICT به دلیل ماهیت امر بسیار سریعتر از سایر حوزه ها بوده و دامنه آن تا لایه های زیرین اجتماع وارد شده و خانواده ها و حتی نحوه زندگی یکایک افراد را تحت تاثیر قرار داده است و اساساً دنیای امروز بدون حضور ICT و دستاوردهای شگرف آن قابل تصور نیست.

نگاهی گذرا به دستاوردهای یک سال گذشته کشورمان در این حوزه مؤید اهمیت ویژه ارتباطات و فناوری اطلاعات در توسعه زیرساخت ها در عرصه های مختلف است.

مفاهیم مطرح شده همچون اقتصاد دیجیتالی، سلامت الکترونیکی، آموزش الکترونیکی و…، شکل گیری ادبیات جدید در این حوزه و تحقق اقداماتی نظیر رومینگ ملی، ارتقاء پروانه اپراتورها به نسل های بالاتر، ایجاد دسترسی بیش از ۴۰۰۰ روستا به اینترنت پرسرعت، اعطاء مجوز به آزمایشگاه های مختلف، حمایت از بخش خصوصی حوزه ICT و… همه و همه در راستای این تغییرات به عنوان یک واقعیت و ضرورت انکار ناپذیر است و بی گمان آنچه به عنوان بخشی از توفیقات و دستاوردها برشمرده شد حاصل تغییر نگرش عمیق مدیران و کارشناسان حوزه و نتیجه هم آوائی و هم رأیی همه فعالان حوزه و نیز حمایت ها و مساعدتهای دولت تدبیر و امید است.

در چنین فضایی و با حضور بازیگران و ذینفعان متعدد وجود نهادی پویا و دقیق، برای ایجاد رقابت سالم، منصفانه و بدون تبعیض ضروری است.

در این شرایط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان بازوی اجرایی کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات و تنظیم کننده بازار ICT در کشور، گامهای موثر و استواری را برداشته و نقش بسزایی در توفیقات حاصله و رسیدن به اهداف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات داشته است. تغییر در فرآیند تصمیم گیری و تدوین مصوبات و استفاده از خرد جمعی و بهره گیری از نظرات اندیشمندان، صاحب نظران و اساتید، ارتباط مستمر و دو سویه با اپراتورها، اقدام برای تدوین سند راهبردی رگولاتوری از اقدامات مهم و اساسی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی در یکسال گذشته به شمار می رود. اما به یقین راه پرفراز و نشیبی در پیش داشته و مسئولیتی خطیر بر عهده دارد.

ضمن گرامیداشت یازدهیمن سالروز تاسیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تلاشهای مجدانه و صادقانه همه مسئولین و کارکنان این سازمان را ارج نهاده، برای کلیه همکاران صدیق و همچنین دولت تدبیر و امید، آرزوی توفیق و سربلندی دارم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز