خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت، معدن وتجارت؛

نسبت به فعال کردن بخش تعمیرات کشتی مصمم تر از گذشته باشیم

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۷۷۷

اجازه نخواهیم داد چیزی را که در داخل می توانیم بسازیم به خارجی ها سفارش داده شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در شانزدهمین همایش صنایع دریایی در بندرعباس گفت: اجازه نخواهیم داد چیزی را که در داخل می توانیم بسازیم به خارجی ها سفارش داده شود.

به گزارش ایلنا، محمدرضا نعمت زاده در همایش صنایع دریایی با تشریح توانایی های صنایع داخلی افزود: سفارش دهندگان، شرکت های سازنده و سرمایه گذاران بایستی در این زمینه یکپارچه باشند.

وی با اشاره به اهمیت صنعت و خدمات دریایی در کشوری که هزاران کیلومتر ساحل و دهها جزیره دارد افزود: آنچه که داریم و وضع موجودمان رضایت بخش نیست.

وزیرصنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: با داشتن این همه ظرفیت بالقوه و طبیعی نمی توانیم ارزیابی کنیم و نمره خوبی به وضع فعلی(صنایع دریایی) بدهیم.

نعمت زاده گفت: البته این گله گذاری از گذشته نیست بلکه باید تلاش کنیم با جبران بخشی از کمبودهای گذشته آنچه را که باید انجام بپذیرد را هر چه زودتر انجام دهیم.

وی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار بالای کشور در زمینه صنایع دریایی از جمله ساخت و تعمیر کشتی و صنایع فراساحل در زمینه نفت و گاز تصریح کرد: هنر ما این است که بتوانیم ازآنها به خوبی استفاده کنیم.

وزیر صنعت و معدن و تجارت با بیان اینکه اگر اشکالات مان رابگوییم وادارمی شویم آنها را رفع کنیم، افزود: اینها به عنوان انتقاد بی مورد نیست و باید قبول کنیم که هم ما دولتی ها و هم شما عملیاتی ها کم کاری کرده اید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وضعیت موجود تصریح کرد: باید با تصمیم جدی وارد کار شد و نسبت به فعال کردن بخش تعمیرات و راه اندازی یارد کشتی سازی مصمم تر از گذشته باشیم.

نعمت زاده گفت: این کشور مال خودمان است چرا باید بین خریدار، سازنده و فروشنده اختلاف وجود داشته باشد، بیاییم یکی بشویم تا در لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب با راه اندازی و فعال کردن صنایع دریایی و فراساحل نسبت به آباد کردن و ایجاد اشتغال در طول هزاران کیلومتر از نوار ساحلی در جنوب کشور به ویژه سواحل مکران(از میناب تا چابهار) کارهای اساسی انجام دهیم.

وزیرصنعت، معدن و تجارت در ادامه افزود: چرا باید صدها کیلومتراز سواحل جنوب کشوربلااستفاده بماند تا رهبرمعظم انقلاب مجبور بشود دخالت کنند که سواحل مکران ما چرا رها است و اقدامی برای عمران و آبادانی و افزایش سکنه در آن انجام نمی شود.

نعمت زاده گفت: موقعیت جغرافیایی کشور و قرار گرفتن در خلیج فارس و منطقه ای که بیشترین ذخایر نفتی و گازی جهان، معادن و سواحل گسترده ای دارد که می توان برای نقل و انتقال کالا و مسافر مورد استفاده قرار گیرد.

وی با تاکید بر جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی افزود که اگر بتوانیم منافع دیگران را با منافع خودمان گره بزنیم می توانیم با تامین منابع مالی در زمینه راه اندازی و توسعه صنایع دریایی موفق تر عمل کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به محدودیت منابع مالی عمومی و اینکه این کارها با پول دولت شدنی نیست از تجربه موفق پتروشیمی ها بعنوان بهترین راهکار در زمینه استفاده از منابع پولی خارجی به خصوص دریافت وام از یانک های خارجی نام برد.

وی از مدیران دستگاههای اجرایی و به خصوص صنایع خواست ضمن توجیه پذیرکردن طرحها دنبال پیدا کردن راهکارهای جدید در زمینه استفاده از منابع پولی خارجی باشند.

نعمت زاده با اشاره به اهمیت برگزاری همایش صنایع دریایی تاکید کرد: اگر از دل این همایش راهکاری مناسب در زمینه توسعه همه جانبه صنایع دریایی و ایجاد اشتغال در نوار ساحلی در بیاید می توانیم آنرا موفق بدانیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در زمینه قبول کشتی های ساخته شده در صنایع داخلی بعنوان وثیقه از سوی بانکها اقداماتی انجام شده که مراحل نهایی آن سپری می شود.

وی همچنین با اشاره به مشکلات صنایع دریایی صدرا و شرکت در جلساتی بررسی مسائل و مشکلات آن خاطرشنان کرد که هر چند خراب کردن راحت و درست کردن مشکل است اما وظیفه داریم که در زمینه راه اندازی این حوزه بعنوان دارایی و سرمایه عمومی اقدام کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز