خبرگزاری کار ایران

دومین همایش ملی شناسنامه فنی ملکی برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۳۹۵

هدف اصلی از برگزاری این همایش ایجاد بسترسازی برای صدور واقعی شناسنامه فنی ملکی از سوی نهادهای ذی مدخل و نیز تبدیل آن به یک مطالبه مهم عمومی از سوی مصرف کنندگان و رعایت آن از سوی سازندگان است.

دومین همایش شناسنامه فنی ملکی ساختمان ۲۵ آذرماه درمحل مرکزهمایشهای بین المللی هتل المپیک ازسوی مجتمع رسانه ای صنعت ساختمان برگزارمی شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از دبیرخانه دائمی شناسنامه فنی ملکی ساختمان، هدف اصلی از برگزاری این همایش ایجاد بسترسازی برای صدور واقعی شناسنامه فنی ملکی از سوی نهادهای ذی مدخل و نیز تبدیل آن به یک مطالبه مهم عمومی از سوی مصرف کنندگان و رعایت آن از سوی سازندگان است.

براساس این گزارش محورهای شاخص این همایش شامل لزوم اصلاح الزامات قانونی تهیه شناسنامه فنی ملکی ساختمان؛ لزوم استفاده از محصولات استاندارد و دارای گواهینامه فنی برای صدور شناسنامه واقعی فنی ملکی؛ و ورود شرکت های بیمه برای صدور بیمه تضمین کیفیت ساختمان و اجرای واقعی شناسنامه فنی ملکی از مهمترین محورهای دومین همایش شناسنامه فنی ملکی ساختمان را تشکیل می دهد.

درهمین حال از دیگر محورهای مهم این همایش می توان به: نقش شرکت های بازرسی و کنترل فنی برای درج یا تایید اطلاعات در شناسنامه فنی ملکی؛ صدور شناسنامه فنی ملکی ساختمان برای حفظ حقوق بهره بردار و رابطه آن با سازنده پاسخگو؛ و تاثیر شناسنامه فنی ملکی در رتبه بندی ساختمان ها از لحاظ بهینه سازی مصرف انرژی اشاره کرد.

همچنین بررسی آثار اجتماعی، اقتصادی و فنی تهیه و ارائه شناسنامه فنی ملکی ساختمان؛ و نیز نقش و جایگاه اخلاق حرفه ای در تهیه، تدوین و صدور شناسنامه فنی ملکی ساختمان از سایر محورهای این همایش است.

شایان ذکراست که درهمایش مذکور مسوولان ارشد وزارتخانه راه وشهرسازی، تشکل های فعال صنعت ساختمان، نمایندگان مجلس، اعضای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استانها، سازمان ملی استاندارد، بنیاد مسکن، سازمان پدافند غیرعامل، شهرداری، شورای شهر، سازمان دهیاری ها وشهرداری های کل کشورو، معاونت عمرانی استانداری های کشور حضور فعال خواهند داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز