خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل ایران ایر؛

ایرباس هم وارد مذاکره برای تامین قطعات شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۶۵۰

از سال گذشته پس از تفاهم‌نامه ژنو در مرحله اول که ۴ماه هم تمدید شد دو قرارداد با شرکت بویینگ منعقد کردیم.

مدیرعامل ایران ایر در حاشیه پرواز گردشگری SP ۷۴۷ با بیان اینکه با شرکت هواپیما سازی ایرباس با هم برای تامین قطعات هواپیما وارد مذاکره شده ایم، گفت: از سال گذشته پس از تفاهم‌نامه ژنو در مرحله اول که ۴ماه هم تمدید شد دو قرارداد با شرکت بویینگ منعقد کردیم.

به گزارش ایلنا، فرهاد پرورش در جمع خبرنگاران با اشاره به قراردادهایی که در طول یک سال گذشته با شرکت های سازنده هواپیما منعقد کرده اند، اظهار کرد: در طول این یک سال در مرحله اول دو قرارداد با بویینگ در رابطه با اخذ نقشه‌های پروازی و دفترچه‌های ایمنی و مقررات منعقد کردیم البته به دنبال آن مذاکرات و انعقاد قرارداد با کمپانی های دیگر برای تامین قطعات راحت‌تر انجام شد.

وی با بیان اینکه البته برخی از کشورها هم علاقه‌ای به ارتباط و ورود مذاکرات با شرکت های هواپیمایی ایرانی نداشتند، گفت: پس از قرارداد با بوئینگ مذاکراتی هم با شرکت ایرباس برای تامین قطعات داشتیم.

پرورش با اشاره به پرواز گردشگری هواپیمای SP۷۴۷، گفت: بر اساس قراردادی که با یک شرکت آلمانی داشتیم این پرواز گردشگری را برقرار کردیم که در آن تعدادی از مسافران خارجی با ۸ یا ۹ ملیت حضور داشتند.

وی ادامه داد: برقراری پرواز گردشگری ۷۴۷ با گردشگران خارجی دو حسن بزرگ داشت، یک اینکه عده‌ای علاقه‌مند بپرواز با هواپیماهای خاص توانستند در این پرواز بویینگ ۷۴۷ که از هواپیماهای قدیمی محسوب می‌شوند حضور داشته باشند و دوم اینکه تعدادی گردشگر خارجی برای انجام پرواز با این هواپیما وارد ایران شدند.

پرورش در پاسخ به این سوال که عده‌ای از مسافران تصورمی کردند این پرواز آخرین پرواز ۷۴۷ بویینگ است، گفت: این تصور اشتباهی بود و قرار نیست بویینگ ۷۴۷ بازنشسته شود و تا زمانی که امکان عملیاتی کردن آن وجود داشته باشد ۷۴۷ پرواز خواهد کرد. در حال حاضر این هواپیما در مسیر پکن، کوالالامپور و بمبئی پرواز دارد.

مدیرعامل ایران ایر در پایان اظهار داشت: هواپیمای ۷۴۷ SP از آخرین هواپیماهای این مدل است که یکی از هواپیماهای مدرن قدیمی محسوب می شود و افراد زیادی علاقه‌مند به پرواز با این هواپیماهستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز