خبرگزاری کار ایران

نماینده استان هرمزگان در مجلس در گفت‌و‌گو با ایلنا:

بندر شهید رجایی ردیف بودجه ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۸۹۳

در حالی که توسعه بندر شهید رجایی مطرح است و ساخت فاز ۳و ۴ در دستور کار قرار گرفته و طراحی فاز چهار و پنجم هم در دست اجرا است، دولت در بودجه ۹۳ اعتباری برای طرح توسعه بندر رجایی در نظر نگرفته است.

نماینده حوزه شرق استان هرمزگان در مجلس با بیان اینکه بزرگ‌ترین و اقتصادی‌ترین بندر کشورمان ردیف بودجه ندارد، ‌گفت: در حالی که توسعه بندر شهید رجایی مطرح است و ساخت فاز ۳و ۴ در دستور کار قرار گرفته و طراحی فاز چهار و پنجم هم در دست اجرا است، دولت در بودجه ۹۳ اعتباری برای طرح توسعه بندر رجایی در نظر نگرفته است.

عبدالکریم هاشمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با بیان مطلب فوق ادامه داد: این در حالی است که بندر شهید رجایی نبض واردات و صادرات کشور است و چشم اندازی که برای آن در نظر گرفته‌اند این است که بنادر رقیب در منطقه مانند بندر جبلعلی در امارات و بندر عمان، قطر و عربستان را پشت سر بگذارد.

وی گفت: اگر هم بودجه‌ای برای این بندر در نظر گرفته باشند مربوط می‌شود به شرکت‌های اقماری و زیر مجموعه این بندر که رقم این اعتبارات هم بسیار ناچیز است و کمکی به توسعه بندر شهید رجایی نمی‌کند.

نماینده حوزه شرق استان هرمزگان در مجلس با بیان اینکه بندر شهید رجایی تمام صنایع اقتصادی کشور را پوشش می‌دهد، ‌ گفت: مواد اولیه تمام صنایع کشورمان از بندر شهید رجایی وارد می‌شود و از طرفی دیگر این بندر در آبادانی استان هرمزگان و ایجاد اشتغال هم برای بومی‌ها و هم متخصصان غیر بومی تاثیر قابل توجهی دارد.

هاشمی درباره اینکه گفته می‌شود، ‌ دو شرکت بتا و سینا به عنوان پیمانکاران جدید و جایگزین تایدوا‌تر در این بندر از شرکت‌های وابسته به تایدوا‌تر هستند، گفت: همواره حیات شرکت‌های شبه دولتی مانند تایدو‌تر در این بوده که به نحوی خود را به دولت و پروژه‌های دولتی متصل کند، حال اینکه معتقدم باید منفعت ملی را در اولویت قرار دهیم و حضور شرکت‌های اقماری شبه دولتی‌های تحریم شده با نام دیگر در فعالیت‌های اقتصادی ریسک بزرگی را به دنبال دارد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز