خبرگزاری کار ایران

عباس آخوندی:

بنادر ایران باید قدرت رقابتی داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۵۰۷

سواحل ایران باید از نظر کیفیت زندگی با سواحل دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای دنیا رقابت کند.

وزیر راه با بیان اینکه سواحل ایران باید از نظر کیفیت زندگی با سواحل دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس و نیز دنیا رقابت کند، گفت: باید قدرت رقابت‌پذیری بنادر ایران در جنوب و شمال در انواع بخش‌های حمل و نقل و اقتصاد دریایی تقویت شود.

به گزارش ایلنا، عباس آخوندی در مراسم روز جهانی دریانوردی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس، گفت: مجموعه دریایی کشور در دوران دفاع مقدس توانست صادرات نفت کشور و ایمنی حمل و نقل دریایی را حفظ کرده و از مرزهای دریایی در خلیج فارس و دریای عمان حفاظت کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر با وجود آن که ایران کشوری دریایی است، اما کیفیت زندگی در سواحل چندان مطلوب نیست؛ باید بتوان بر ناکارآمدی‌ها در کیفیت زندگی سواحل جنوب غلبه کرد.

آخوندی ادامه داد: ‌ سواحل ایران باید از نظر کیفیت زندگی با سواحل دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای دنیا رقابت کند.

وی با تاکید بر اینکه توسعه باید در کنار دریا رخ دهد، بیان کرد: بهترین سکونتگاه‌ها باید در کنار دریا باشد تا در شرایطی نظیر هم اکنون که در کلانشهرهایی نظیر تهران، شیراز، اصفهان و از این قبیل با کمبود آب مواجه هستیم نیازمند نقل و انتقال آب نباشیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: ‌ این صحیح نیست که فقط حمل و نقل دریایی و حفاظت از سواحل جنوب‌ مد نظر باشد بلکه در کنار آن باید به کیفیت زندگی ساحل‌نشینان بیاندیشیم؛ سازمان بنادر در کنار آنکه باید به فکر حمل و نقل دریایی باشد لازم است ارتقای کیفیت زندگی ساحل نشینان را نیز در دستور کار قرار دهد.

آخوندی اظهار داشت: توسعه سواحل بکران فقط برای اجرای طرح‌های عمرانی نیست بلکه باید کیفیت مطلوب زندگی نیز در آن مورد توجه باشد.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: لازم است در بخش اقتصاد دریا نیز امکان رقابت ایران در کل شبکه حمل و نقل دریایی فراهم شود زیرا دریا جایی است که تمام کشورها در آن حضور دارند و امکان رقابت بالایی وجود دارد.

آخوندی تأکید کرد: ‌ بنادر ایران باید قدرت رقابتی با سایر بنادر حاشیه خلیج فارس و دنیا داشته باشند.

وی با بیان اینکه عرصه دریا صحنه رقابت بین کشورها است گفت: باید قدرت رقابت‌پذیری بنادر ایران را در جنوب و شمال در انواع بخش‌های حمل و نقل، شیلات، اقتصاد دریایی، نظامی و از این قبیل افزایش دهیم.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: اهمیت دریا در رشد اقتصاد کشور برای دولت نیز واضح و مبرهن است و در همین راستا اولین سفرهای دولت به مناطق جنوب کشور و سرکشی به سواحل بوده است.



نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز