خبرگزاری کار ایران

رییس سابق اتحادیه املاک تهران اعلام کرد:

روش‌های عجیب صاحبان خانه‌های خالی برای فرار از پرداخت مالیات

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۲۸۹

مردم همیشه راهی برای دور زدن این روش‌های شناسایی خانه‌های خالی داشتند یکی از این راه ها چیدن اثاثیه در خانه خالی بود.

رییس سابق اتحادیه املاک تهران با بیان اینکه آمار ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار خانه خالی در تهران آمار قابل اعتمادی نیست، گفت: یکی از راه‌های شناسایی خانه خالی در تهران این بود که ماموران سازمان امور مالیاتی زنگ در خانه‌ها را می‌زدند.

مصطفی قلی خسروی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به روش‌های عجیب تهیه آمار واحدهای خالی در تهران، ادامه داد: در روش زدن زنگ در خانه‌ها اگر واحدی جوابگو نبود از همسایه‌ها پرس و جو می‌شد که خانه خالی از سکنه است یا نه؟

وی افزود: حال اگر در خانه اثاثیه چیده شده بود اما کسی زندگی نمی‌کرد، این واحد هم خالی به حساب نمی‌امد و مالیاتی برای آن وضع نمی‌شد.

قلی خسروی با اشاره به سایر روش‌های شناسایی خانه‌های خالی، گفت: پس از اینکه روش در زدن به نتیجه نرسید، قبض آب و برق را ملاک تعیین و کشف خانه‌های خالی قرار دادند و براین اساس هر خانه‌ای که بهای قبض آب و برقش در حد آبونمان بود و حداقل مصرف را نشان می‌داد؛ به لیست خانه‌های خالی می‌پیوست.

رییس سابق اتحادیه املاک تهران با بیان روش‌های دور زدن مردم، ادامه داد: مردم همیشه راهی برای دور زدن این روش‌های شناسایی خانه‌های خالی داشتند یکی از این راه‌ها چیدن اثاثیه در خانه خالی بود.

وی افزود: یکی دیگر از روش‌های دور زدن هم این بود که آب حمام و آشپزخانه را باز بگذارند یا اینکه لامپ‌های خانه را روشن بگذارند تا واحدهای خالی از طریق قبض آب و برق هم قابل شناسایی نباشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز