خبرگزاری کار ایران

رییس جمهوری در جلسه شورای اداری استان قم:

حمایت صریح مراجع معظم تقلید، مسئولیت دولت را سنگین‌تر می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۲۶۰

این سفر برای دولت برکات زیادی داشت که دیدار با علما و فضلا و بخصوص مراجع عظام تقلید و از همه بالاتر تشرف به حرم حضرت فاطمه معصومه(س) از جمله آنها بود و این مضجع شریف همواره برای ما، قم و ایران پرخیر و برکت بوده است.

رییس جمهوری در جلسه شورای اداری استان قم با تاکید بر این که دولت یازدهم با حمایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی و پشتیبانی مردم، همه توان خود را برای حل مشکلات کشور بکار گرفته است، تصریح کرد: حمایت صریح مراجع معظم تقلید، علما، فضلا، روحانیون و مردم، مسئولیت دولت را در حل سریعتر مشکلات کشور و بویژه قم، سخت‌تر و سنگین‌تر می‌کند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی شامگاه پنج‌شنبه در این نشست با ابراز خرسندی از سفر به استان قم گفت: بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبری معظم انقلاب اسلامی تربیت شده این شهر و حوزه علمیه آن هستند و آثار انقلاب اسلامی در همه جای قم مشاهده می‌شود و خوشحالیم که حوزه علمیه قم این همه ثمرات و اثرات در انقلاب اسلامی داشته و امروز نیز منشأ نشر فرهنگ اهل بیت در جهان است.

رییس جمهوری در ادامه با بیان اینکه شکی نیست که در کشور مشکلاتی داریم، بخشی از این مشکلات را مثل مشکل بیکاری، عمومی و مربوط به همه کشور ذکر کرد و افزود: البته طبیعی است که باید این مشکلات حل شود. نکته مهم آن است که باید توجه داشته باشیم وقتی حرفی را می‌زنیم به لوازم آن هم متعهد باشیم و مثلاً توجه داشته باشیم که اشتغال بدون رونق اقتصادی و رونق اقتصادی بدون بستر و فضای لازم برای سرمایه‌گذاری ممکن نیست.

روحانی اظهار داشت: اگر به لوازم حرفی که می‌زنیم متعهد باشیم هم در کشور اتفاق نظر حاصل می‌شود و هم سریع‌تر به اهدافمان می‌رسیم.

رییس جمهوری تصریح کرد: درست است که مسایل را به مادی و معنوی تقسیم می‌کنیم اما گاهی یک مسأله هم مادی است و هم معنوی. به عنوان مثال ایجاد شغل، تأمین آب و بهداشت برای مردم، هم مادی است و هم معنوی. در اسلام رهبانیت و ترک دنیا نداریم و در مکتب اسلام مادیت و معنویت و دنیا و آخرت در کنار هم تعریف می‌شوند.

دکتر روحانی با بیان اینکه با توجه به این تعریف مسایلی وجود دارد که باید آنها را حل و فصل کنیم، خاطر نشان کرد: مسئولیت این مشکلات بر عهده دولت است و نمی‌خواهیم از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنیم.

رییس جمهوری تصریح کرد: این سفر برای دولت برکات زیادی داشت که دیدار با علما و فضلا و بخصوص مراجع عظام تقلید و از همه بالاتر تشرف به حرم حضرت فاطمه معصومه(س) از جمله آنها بود و این مضجع شریف همواره برای ما، قم و ایران پرخیر و برکت بوده است.

روحانی در ادامه با اشاره به اینکه دولت در این سفر اجرای ۳۰ پروژه مهم را برای قم اعلام کرد، خاطر نشان کرد: در این سفر ضمناً موفق شدیم، چند پروژه مهم از جمله صحن شرقی حرم مطهر، بخشی از جاده آزادراهی حرم تا حرم در حد فاصل قم تا گرمسار و آغاز عملیات اجرایی خط آهن سریع‌السیر تهران – قم - اصفهان را افتتاح کنیم که اقدامات مهمی بود. همچنین امیدوارم تأمین آب سالم و پایدار برای قم و حتی برخی شهرهای اطراف تا پایان فروردین به نتیجه برسد.

رییس جمهوری گفت: از دیگر طرح‌هایی دولت برای قم، توسعه کشت گلخانه‌ای، اجرای پروژه فاضلاب شهری، ساخت مجتمع فرهنگی و دیگر پروژه‌هایی است که براساس وعده‌ای که داده‌ایم، ان‌شاء الله در سال‌های ۹۴ و ۹۵ اجرایی و به بهره‌برداری خواهند رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز