خبرگزاری کار ایران

ربیعی در قم:

مردم همراه رای دادن و شرکت در راهپیمایی‌ها، بر کار مسئولین نظارت داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۲۴۴

بحثگسترش بیمارستان تامین اجتماعی قم را مورد توجه قرار می‌دهیم و همین طور در خصوص بیمه کارگران ساختمانی نگرانی وجود ندارد.

وزیر تعاون، ‌ کار و رفاه‌اجتماعی گفت: " مردم در صحنه " فقط این نیست که مردم در زمان انتخابات رای دهند و یا در راهپیمایی‌ها شرکت کنند، بلکه " مردم در صحنه " واقعی این است که علاوه بر کارهایی مانند رای دادن و شرکت در راهپیمایی‌ها، مردم نظارت بر کار مسئولین داشته باشند، آنها را نقد کنند و از آنها مطالبه‌گری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قم، علی ربیعی وزیر تعاون، ‌ کار و رفاه‌اجتماعی شب گذشته در مراسمی به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که با حضور تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان قم و به همت اداره کل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی این استان در تالار آب شهر قم برگزار شد، اظهار داشت: مردم صاحبان اصلی این انقلابند و این نکته مهمی است که همواره امام خمینی(ره) روی آن تاکید داشتند.

وی افزود: اولین وظیفه ما در خصوص انقلاب اسلامی توجه به معنویت، ‌ اخلاق و حفظ ارزش‌های اسلامی در جامعه است؛ ‌ متاسفانه گاهی بداخلاقی‌هایی در جامعه می‌بینیم که این شرایط با آرمان‌های انقلاب منافات دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی اضافه کرد: اولین شرط اخلاق‌مداری در جامعه راست‌گویی است و پس از آن احترام به دیگران و سرک نکشیدن به زندگی خصوصی مردم باید مورد توجه قرار گیرد؛ گوهری که امروز باید به شدت دنبال آن بود، رفتار اخلاقی و احترام به حقوق دیگران است.

وی با بیان اینکه باید ارزش‌های ناب انقلاب را مورد توجه قرار دهیم، گفت: امام خمینی(ره) همواره بر با‌هم‌ بودن همه مردم جامعه تاکید داشتند و این همان چیزی است که علم جامعه‌شناسی به آن سرمایه‌اجتماعی می‌گوید؛ اعتماد داشتن جامعه به یکدیگر نیز از نکات دیگری است که امام خمینی(ره) روی آن تاکید می‌کردند.

ربیعی افزود: جامعه‌ای که از نظر اخلاقی فرو بریزد، جامعه‌ای است که افراد آن برای رسیدن به خواسته‌های شخصی خود روی هم سوار شده و یکدیگر را کنار می‌زنند. در حالیکه این جامعه جامعه مطلوب امام نیست. جامعه مطلوب امام راحل، جامعه‌ای است که افراد در آن خود را فدا می‌کنند تا دیگران صدمه‌ای ندیده و راه برای پیشرفت و رشد جامعه فراهم شود.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از کلیدواژه‌های امام خمینی(ره) کلیدواژه " مردم در صحنه " بود، گفت: بودن مردم در صحنه همان چیزی است که امروز به آن مشارکت‌اجتماعی می‌گویند، " مردم در صحنه " فقط این نیست که مردم در زمان انتخابات رای دهند و یا در راهپیمایی‌ها شرکت کنند، بلکه " مردم در صحنه " واقعی این است که علاوه بر کارهایی مانند رای دادن و شرکت در راهپیمایی‌ها، مردم نظارت بر کار مسئولین داشته باشند، آنها را نقد کنند و از آنها مطالبه‌گری داشته باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی با بیان اینکه امام خمینی(ره) محرومیت‌زدایی را فریاد می زدند، گفت: نباید فراموش کنیم که امام خمینی(ره) نسبت به فقر و نابرابری بسیار حساس بود و اگر می‌خواهیم ارزش‌های امام راحل را در شرایط امروز رشد دهیم، باید نسبت به دو مقوله فقر و نابرابری حساس باشیم.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) نسبت به خودباوری همه مردم تاکید داشتند، گفت: نباید فراموش کنیم که می‌توانیم به چیزهایی که می‌خواهیم برسیم؛ " می‌توانیم " شعار دولت تدبیر و امید است و حتما در سیاست خارجی موفق خواهیم شد و حتما می‌توانیم و موفق می‌شویم کاری کنیم که طرف‌های مقابل بر سر میز مذاکره جلوی ما سر خم کنند.

وی افزود: با نفت ۴۰ دلار هم می‌توانیم کشور را اداره کنیم و باز می‌توانیم با این شرایط تورم را کنترل کنیم؛ انشاالله تا پایان امسال هم رشد اقتصادی سه درصدی را تجربه می‌کنیم.

ربیعی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه افتخار می‌کنم پدرم یک روستایی است و خودم هم یک کارگر بوده‌ام، گفت: خود من هیچ‌گاه نباید فراموش کنم که کارگر بوده‌ام و اگر زندگی‌ام با گذشته تفاوت خیلی زیاد کند و به یک باره کاخ‌ها برای خود بسازم، جفای به این مردم کرده‌ام. شما دیدید که متاسفانه در سال‌های گذشته با تامین اجتماعی چه کردند.

وزیر تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی گفت: آنچه ما در شرایط امروز وظیفه داریم، این است که کارگر بودن و کارآفرین بودن را مورد توجه قرار داده و آن را ارزشمند بدانیم، حتی کسی که یک پیچ را در یک کارگاه تولیدی محکم می‌کند، باید ارزشمند تلقی شده و این همان تولیدمحور بودن جامعه است.

وی تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته میلیاردها دلار را صرف وارداتی چون سیب شیلیایی، انگور مصری و حتی خرمای خارجی کردیم. اما از روز اولی که وارد وزارتخانه شدیم، درصدد رونق فضای کسب‌وکار و رشد سرمایه‌گذاری برآمدیم.
وی در پایان سخنان خود گفت: بحثگسترش بیمارستان تامین اجتماعی قم را مورد توجه قرار می‌دهیم و همین طور در خصوص بیمه کارگران ساختمانی نگرانی وجود ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز