خبرگزاری کار ایران

به دستور رییس جمهور انجام شد؛

تشکیل کارگروه بررسی فوری نحوه اجرای برنامه‌های مقابله با ریزگردها

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۰۱۱

به دستور روحانی٬ وزرای نفت و جهادکشاورزی و رؤسای سازمان‌های حفاظت محیط زیست و مدیریت و برنامه‌ریزی و استاندار خوزستان٬ مقابله با ریزگردها را با فوریت بررسی خواهند کرد.

جلسه هیأت دولت روز یکشنبه به ریاست رییس جمهور برگزار شد و در آن، مهم‌ترین مسائل جاری کشور مورد بحثو تصمیم‌گیری قرار گرفت.

به گزارش ایلنا٬ در ابتدای جلسه، رییس سازمان حفاظت محیط زیست گزارشی از وقوع پدیده گرد و غبار در خوزستان و قسمت‌هایی از ایلام، به هیات وزیران ارایه داد.

بر اساس این گزارش، با توجه به خشکسالی و بادهای شدید، نقاطی در داخل و در کشورهای همسایه به عنوان منشأ گرد و غبار شناسایی شده و برنامه مقابله با این موضوع در سطح ملی و استانی تدوین گردیده است.

پس از بررسی ابعاد موضوع، به دستور رییس‌جمهور مقرر شد وزرای نفت و جهاد کشاورزی و رؤسای سازمان‌های حفاظت محیط زیست و مدیریت و برنامه‌ریزی و استاندار خوزستان موضوع را با فوریت بررسی و گزارشی از اقدامات و نتایج در دولت ارایه شود.

اعضای هیات دولت در این جلسه همچنین درخصوص گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با عنوان «طرح تحول نظام سلامت» که در جلسه گذشته ارایه شده بود، به اظهار نظر پرداختند.

در ادامه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی پس از بحثو بررسی، به تصویب هیات وزیران رسید.

با تصویب دولت، مبلغ ۲۵ میلیارد ریال اعتبار تحت عنوان «هزینه‌های پیش‌بینی نشده - کمک» بابت پرداخت حق الکشف، دیه و جبران خسارت به باغداران، کشاورزان و دامداران، در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفت.

همچنین مبلغ یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار با عنوان «اعتبارات موضوع فروش سهام، سهم‏‌الشرکه، اموال، دارایی‌ها و حقوق مالی و نیروگاه‌های متعلق به دولت و مؤسسات و شرکت های دولتی وابسته و تابعه» بابت پرداخت مطالبات پیمانکاران، به شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها اختصاص یافت.

هیات وزیران همچنین لایحه موافقتنامه همکاری امنیتی و انتظامی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری تاجیکستان را به تصویب رساند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز