خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور در همایش ملی میقات الرضا(ع):

جنگ کنونی در جهان جنگ ارزش‌هاست

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۹۸۰

امروز برای دفاع از کیان اسلام و ارزش‌های دینی لازم است در حوزه‌های دفاعی نیز مسلمانان به قدرت خود بیافزایند.

وزیر کشور با بیان اینکه امروز شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی در حال ترویج فرقه‌های انحرافی برای نهادینه سازی اسلام ساختگی، مجازی و غیر حقیقی هستند٬ گفت: ‌ جنگ کنونی در جهان جنگ ارزش‌هاست

به گزارش ایلنا٬ عبدالرضا رحمانی فضلی در همایش ملی میقات الرضا(ع) در سمنان که با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، نماینده ولی فقیه در استان سمنان، استاندار سمنان و شمار زیادی از مسئولان در سالن امیرکبیر دانشگاه سمنان برگزار شد، با اشاره به اهمیت توجه به ارزش‌های دینی و اسلامی اظهارکرد: هدف همه مردم، مسئولان و کارگزاران دولت و مجلس باید تقویت دین خدا و ارزش‌های اسلامی باشد و در این صورت است که خداوند متعال، خود همه راههای رستگاری و صلاح را به سوی انسانها باز خواهد کرد.

وی گفت: هرجا مشکلی در کار پیش آمده، باید بدانیم که از راه خداوند متعال دور شده‌ایم و باید به سوی حق بازگردیم.

وزیر کشور افزود: حضرت امام خمینی(ره) را با وجود همه سختی‌ها و مشکلات، مردم و دلهای آزادی خواه همراهی کردند و این امام بزرگوار در اوج خوف و رعب بر دشمنان غلبه کرد و انفجار نور و رحمت تحت عنوان انقلاب اسلامی در کشور به وقوع پیوست.

رحمانی فضلی ادامه داد: هیچ تحلیل و بررسی کارشناسانه‌ای، وقوع انقلاب اسلامی را در آن شرایط پیش‌بینی نمی‌کرد اما این اتفاق عظیم رخ داد و امروز باید تداوم راه امام را مدنظر داشته باشیم.

وی ادامه داد: امروز انقلاب اسلامی به مرحله‌ای رسیده است که دلهای زیادی به سوی آن جذب شده است و ارزش‌های دینی و الهی در دنیا جای خود را باز کرده و اینک باید بیش از پیش به فکر احیای ارزش‌های دینی و تقویت باورهای مذهبی باشیم.

وی تصریح کرد: در برهه کنونی، باید هرچقدر دشمنان به تشکیل فرقه‌های انحرافی در حوزه دین تحت عناوین القاعده، داعش، گروه‌های تکفیری و… می‌پردازند ما مضاعف آن تلاش داشته باشیم و نگذاریم ارائه نسخه‌های بدلی از دین سبب به فراموشی سپرده شدن نسخه‌های اصلی و ناب اسلام شود.

وی گفت: دشمنان اسلام امروز می‌کوشند تا خشونت، رعب و وحشت و وحشی‌گری را در چهره اسلام به نمایش بگذارند تا بتوانند بدین وسیله سیمای اصلی و ناب اسلام محمدی را حذف و اسلام هراسی را در جهان تقویت کنند.

وزیر کشور افزود: امروز وقت رویارویی ارزش‌ها و جدال تفکرها و اندیشه‌ها در دنیاست و همه رخدادهای حوزه‌های امنیتی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در حوزه این رویارویی‌ها تحلیل می‌شود.

رحمانی فضلی افزود: غربی‌ها می‌خواهند ارزش‌های لیبرالی را در جهان زنده نگه دارند و تفکراتی که ساخته دست بشر است را بر عالمیان چیره کنند و باید دانست که این اندیشه‌ها و آراء کامل نیست و نقص‌ها و کاستی‌های زیادی در آنها وجود دارد.

وی ادامه داد: ضعف و سستی و ناکارآمدی قابل توجهی که در حوزه‌های اولیه تفکرات ابداعی غربی‌ها وجود دارد، امروز باید مورد توجه قرار گیرد و بدانیم که برخلاف همه تبلیغات و سخن پراکنی‌های غربی‌ها، در این کشورها آزادی، عدالت و حقوق بشر تنها یک شعار است و به معنای واقعی کلمه نمی‌توان آنها را دریافت.

وزیر کشور افزود: در حوزه حقوق بشر، نخستین چالش را در خود مناطق مختلف کشورهای غربی شاهد هستیم و اتفاقاتی که در این کشورها رخ می‌دهد نشان می‌دهد که حقوق بشر در غرب به هیچ وجه گرامی داشته نمی‌شود.

وی گفت: در این شرایط، باید با بازگشت صادقانه و اصیل به حوزه‌های فرهنگ دینی و تقویت آن برای نسل‌های حاضر و آتی به اسلام بیش از پیش توجه کنیم تا بتوانیم اهداف غربی‌ها را در رسیدن به نیات پلیدشان خنثی سازیم.

رحمانی فضلی گفت: کاری که سازمان اوقاف و امور خیریه در قالب طرح میقات الرضا(ع) آغاز کرده به نوعی طریق ذکر، وصل و خدمت است و میقات‌های امام رضا(ع) باید محل پرواز به سوی خداوند متعال باشد.

وی تصریح کرد: با ابتکار و خلاقیتی که در سازمان اوقاف و امور خیریه وجود دارد، باید استفاده خوبی داشته باشد و در نهایت به عبودیت و بندگی بیشتر خداوند متعال برسیم و اخلاص در عمل و خلوص در نیت همواره در برنامه‌ها مورد توجه باشد.

وی تصریح کرد: از همه کشور باید میقات و طریق ارادت و بندگی و وصل نور باشد و طرح میقات الرضا(ع) در راستای خدمات رسانی به زائران حرم رضوی محدود به چند استان نشود.

رحمانی فضلی گفت: در راستای اجرای این طرح و اجرای اسلام ناب محمدی(ص) و فرهنگ رضوی، ملت، دولت و این و آن معنی ندارد و همه باید در خدمت اسلام باشند.
وی گفت: تمام هزینه‌های دولت باید برای ارتقای اسلام صورت گیرد چرا که در غیر اینصورت خسارت دیده دنیا و آخرت خواهیم بود.
وی تصریح کرد: اگر دنیا به طرف صلح نهایی و امنیت و آرامش کامل رهنمون شود، نخستین کسانی که نسل سلاح و تسلیحات نظامی را خواهند کرد بدون شک مردم ایران اسلامی خواهند بود اما امروز برای دفاع از کیان اسلام و ارزش‌های دینی لازم است در حوزه‌های دفاعی نیز مسلمانان به قدرت خود بیافزایند.

وی تصریح کرد: باید برای تقویت فرهنگ دینی و مذهبی مسلمانان و مردم کشورمان بیش از پیش تلاش شود و امروز شاهد هستیم که دشمنان همواره خود را علیه اسلام و مسلمانان یشتر تجهیز می‌کنند.

وی گفت: در مراسم اربعین امسال شاهد اوج دلدادگی عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) بودیم و این مراسم باشکوه دشمنان را علیه ما و اسلام هوشیارتر و مصمم‌تر کرد و در این رویارویی دیگر جای انفعال، سکون و عقب‌نشینی وجود ندارد و باید به خوبی مقاومت و استقامت کرد.

وی گفت: مسلمانان امروز باید ارزش‌های دینی و مذهبی را احیا کنند و در این راه استوار بمانند و در گسترش فرهنگ رضوی باید بیش از گذشته فعالیت کرد.

وزیر کشور گفت: امروز شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی در حال ترویج فرقه‌های انحرافی برای نهادینه سازی اسلام ساختگی، مجازی و غیر حقیقی هستند و از این رو باید شبکه تلویزیونی فرهنگ رضوی برای ترویج اصول و اعتقادات مذهبی با ورود سازمان اوقاف و امور خیریه و آستان قدس رضوی راه‌اندازی شود.

وی تصریح کرد: امروز جنگ کنونی در جهان در واقع جنگ ارزش‌هاست و در این مسیر، ملت و مردم مسلمان نقش اساسی دارند و در عین حال دولت نیز باید بسترساز و حامی فعالیتها باشد.

وی گفت: رئیس جمهور نیز در راستای توجه به این وظیفه دینی و اسلامی کمک‌های خوبی خواهد داشت و گرچه رهبری نگران این هستند که دین مردم دولتی نشود، باید دانست که حمایت از دین و مذهب و اسلام و ایجاد زیرساختهای مورد نیاز برای تقویت باورهای دینی مردم وظیفه دولت و مسئولان محسوب می‌شود.

رحمانی فضلی افزود: مردم با وجود مبارزه دولت‌های رژیم شاهنشاهی با دین، مذهب و اصول اعتقادی خود را حفظ کردند و امیروز وظیفه داریم در این راستا به آنها کمک کنیم.

وزیر کشور ادامه داد: فرمانداری‌هایی که در مسیر زائران حرم رضوی قرار دارند، براساس بخشنامه وزارت کشور به میدان آمده‌اند و فعالیت‌هایی در راستای خدمات رسانی بیشتر به زائران حرم رضوی صورت گرفته اما کافی نیست.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: سالانه ۲۵ میلیون نفر به حرم نورانی امام رضا(ع) مشرف می‌شوند که این تعداد تا ۵۰ میلیون نفر قابل افزایش است.

وی گفت: ۸۵ درصد از این افراد با وسایل نقلیه عمومی و اتوبوس به سمت مشهد مقدس حرکت می‌کنند و اگر از ظرفیتهای شبکه ریلی در این بخش استفاده شود، قادر خواهیم بود این تعداد را تا چندین برابر افزایش دهیم.

رحمانی فضلی با تاکید بر لزوم توسعه امکانات و تجهیزات مورد نیاز زائران حرم رضوی گفت: باید مراکز اسکان موقت در مسیر زائران ایجاد شود.

وی ادامه داد: ۳۰ استان کشور هم اکنون در مشهد مقدس در حال ساخت و ساز هستند تا بتوانند به زائران خدمات بهتری ارائه دهند.

وی گفت: ۷۰ درصد از زائران حرم رضوی از مسیرهای مواصلاتی استان سمنان عبور می‌کنند و به همین خاطر باید برنامه ربزی وسیع‌تری در راستای خدماتی رسانی به آنها انجام شود.

رحمانی فضلی افزود: طرح جامعی باید از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه تهیه شود که به صورت میان مدت و ۵ ساله بتوان همه ظرفیت‌های مردمی و دولتی را در آن مورد بررسی قرار داد.

وزیر کشور افزود: دولت باید در ساخت زیربناها و ایجاد شرایط مطلوب خدماتی و رفاهی و کمک‌ها برای ایجاد حرکت‌های اولیه ساخت و ساز در بقاع متبرکه و تقویت سایر امکانات و تجهیزات کمک شایانی داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز