خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران: / مشروح /

صداوسیما در نگاه به منافع ملی تجدیدنظر کند / نمایندگان تاکید دارند تخلفی صورت نگرفته است

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۹۲۹

با وجود اینکه آقایان مصباحی مقدم، توکلی، تاجگردون و نادران به نمایندگی از اعضای کمیسیون برنامه حضور داشتند اما برخی رسانه‌ها با افرادی مصاحبه کردند که در این جلسه حضور نداشتند.

سخنگوی دولت با اشاره به جلسه روز گذشته دولت با برخی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در این جلسه وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی و بنده به نمایندگی از دولت به همراه رئیس صندوق توسعه ملی با برخی اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و با حضور دادستان دیوان محاسبات جلسه داشتیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر نوبخت در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران عنوان کرد: گزارش‌های در مورد مهم‌ترین مصوبات شورای اقتصادی دولت و نتیجه جلسه مشترک دولت با اعضای کمیسیون برنامه و بودجه را که دیروز برگزار شد ارائه خواهم داد.

با ۴.۷ میلیارد دلار تمام روستا‌ها و شهرهای محروم گازرسانی می‌شوند

وی تصریح کرد: در آخرین جلسه شورای اقتصاد دو مصوبه بسیار بااهمیت در خصوص افزایش تولید و توسعه کشور و رفع محرومیت از برخی شهر‌ها و روستا‌ها را داشتیم که به این ترتیب مصوب شد وزارت نفت با ۴.۷ میلیارد دلار تمامی روستا‌ها و شهرهای کشور را که از نعمت گاز محروم هستند گازرسانی کند.

نوبخت گفت: به این ترتیب روستاهایی که حداقل ۲۰ خانوار و یا حداقل ۱۰۰ نفر جمعیت داشته باشند مشمول این مصوبه خواهند شد در این مصوبه همچنین تصریح شد که به روش لوله‌گذاری و یا CNG و یا سایر روش ‌ها همه خانوار‌ها که با حساب ما بیش از دو میلیون و ۳۶۳ هزار خانوار هستند از نعمت گاز برخوردار شوند.

۵۵۰ بشکه نفت از میادین نفتی برای افزایش تولید در نظر گرفته‌شده است

سخنگوی دولت یادآور شد: مصوبه دیگر شورای اقتصاد در مورد توسعه، افزایش تولید و خودکفایی بالغ بر ۱۵میلیارد دلار برای ایجاد ظرفیت تولید پیش‌بینی شده و بیش از ۵۵۰ بشکه نفت از میادین آزادگان شمالی، جنوبی و یاران جنوبی برای این کار اختصاص خواهد یافت.

نوبخت خاطرنشان کرد: امیدواریم که با این اقدامات بعد از رفع تحریم‌ها مشکلاتی در خصوص تولید نداشته باشیم. مساله تولید نفت و ظرفیت‌های آن برای کشورهای نفت‌خیز یک مولفه اقتصادی محسوب می‌شود و ما با همه مضیقه‌ها به این زیربنا‌ها توجه داریم.

مباحثجلسه دولت با کمیسیون برنامه و بودجه مجلس

وی با اشاره به جلسه روز گذشته دولت با برخی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در این جلسه وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی و بنده به نمایندگی از دولت به همراه رئیس صندوق توسعه ملی با برخی اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و با حضور دادستان دیوان محاسبات جلسه داشتیم.

نوبخت تاکید کرد: این جلسه بار دیگر نشان داد که اگر به جای طرح مسائل حقوقی و کار‌شناسی در سطح عمومی این مسائل را به جلساتی معطوف کنیم که طرفین حرف یکدیگر را بشنوند به مراتب در روشن‌ شدن اذهان عمومی موثر‌تر خواهد بود تا آنکه این موارد را به رسانه‌ها بسپاریم و آن‌ها هر یک با یک تفسیر مطلب را انعکاس دهند.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه جلسه شب گذشته بسیار خوب بود گفت: محصول این جلسه منتج به صدور بیانیه‌ای شد اما با وجود اینکه در این جمع مصباحی مقدم، توکلی، تاج‌گردون و نادران به نمایندگی از اعضای کمیسیون حضور داشتند اما من دیشب مشاهده کردم که برخی رسانه‌ها با افرادی مصاحبه کردند که در این جلسه حضور نداشتند. ضمن اینکه قرار بود سخنگوی کمیسیون توضیحات این جلسه را اطلاع‌رسانی کند.

نشست مشترک دولت و کمیسیون برنامه بودجه مجلس

وی گفت: کلماتی که در این بیانیه استفاده شد٬ مبین واقعیتی است که بسیار صریح و شفاف این مساله را توضیح می‌دهد اما متاسفانه برخی رسانه‌ها این بیانیه را کار نکردند و حتی یک رسانه در این بیانیه دست برده بود و عباراتی را به آن افزوده بود که بار حقوقی خاصی دارد واین قطعا به مصلحت کشور نیست.

نوبخت تصریح کرد: دلیل جلسه دیروز این بود که ما بی‌جهت اذهان عمومی را مشوش نکنیم بنابراین از برخی از رسانه‌ها انتظار نداریم که با وارد کردن جملاتی در جهت ایجاد ف اصله و شکاف و تحریک طرفین تلاش کنند.

وی با اشاره به بندهای این بیانیه یادآور شد: در مقدمه بیانیه عنوان «موضوع ۴.۱ میلیارد دلار» آمده است اینکه یک رسانه واژه برداشت را به این عنوان اضافه کند مشخص است که قصد تخطئه را دارد در اولین بند این بیانیه اشاره شده که روز ۲۶ اسفند سال ۹۲ مبلغ یاد شده از حساب صندوق توسعه ملی سند خورده بنابراین بکار بردن اصطلاح برداشت در این مورد نیز درست نیست.

نوبخت افزود: این سند به اشتباه صادر شده چرا که هیچ برداشتی صورت نگرفت٬ آقای سراج نیز به عنوان رئیس سازمان بازرسی کل کشور که در صندوق توسعه ملی نیز رئیس هیات نظارت است٬ بیان کرد که حتی یک دلار هم از صندوق برداشت نشده است.

وی گفت: بعد از تذکر دیوان محاسبات٬ سند دیگری صادر شد و اشتباه مذکور اصلاح و در آن مبلغ یادشده از منشا در آمد نفت منظور شده است٬ در این بند نیز تصریح شده که در آمد ناشی از این اقدام صرف امور عمرانی کشور شده و در جای دیگری هزینه نشده است.

نوبخت تاکید کرد: ما از نیمه دوم سال ۹۲ که دولت یازدهم کا رخود را آغاز کرده با عدم وصول درآمد‌ها مواجه شدیم برای رفع این مشکل لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۹۲ را به مجلس بردیم لازم است بگویم که از طرح‌های عمرانی ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار ایرانی ارتزاق می‌کنند.

وی افزود: در جلسه شب گذشته لازم بود اسنادی را ارائه کنیم که بنده آنها را به توکلی تقدیم کردم و او نیز از آنها کپی برداشت من آقای توکلی را فردی متدین و دلسوز می‌دانم چرا که هر آنچه را که تشخیص می‌دهد٬ با اصولی که دارد بیان می‌کند٬ بیان نظر از طرف آقای توکلی و هر نماینده دیگری می‌تواند در چارچوب قانون باشد و باید به آن احترام گذاشت.

نوبخت ضمن تشکر از تاجگردون، نادران و مصباحی مقدم گفت: این نمایندگان نیز در جهت شفافیت و رفع کدورت‌ها عمل کردند و اظهارات همه آن‌ها تایید و تاکید داشت که تخلفی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: در بند دیگر این بیانیه تصریح شد که جایگاه مجلس در نظام اداری ایران بسیار رفیع است و مشروعیت و معقولیت همه اقدامات مجریه منوط به مصوبه قوه مقننه است و دولت همواره نسبت به قوانین مطیع بوده و خواهد بود و خود را موظف به رعایت آن می‌‌داند. همکاران من برای اینکه بودجه سال ۹۴ را به وقت ارائه دهند بسیاری از شب‌ها تا صبح کار کرده‌اند تا زمان قانونی را رعایت کنیم بنابراین دولت به هیچ وجه حرکتی خلاف قانون باشد را تایید نمی‌کند.

نشست دولت و کمیسیون برنامه بودجه نافی پیگیری دیوان محاسبات نیست

نوبخت گفت: در این رابطه هر اقدامی که صورت گرفته در چارچوب قانون ومقررات بوده البته در این بیانیه عنووان شده که بیانیه مشترک بین کمیسیون برنامه و بودجه و دولت نافی پیگیری دیوان محاسبات نخواهد بود و رسیدگی به جزییات این مساله کماکان در دیوان ادامه خواهد داشت. حتی خود بنده به رئیس دیوان محاسبات زنگ زدم و خواهش کردم نامه را به مستشاری بدهد.

وی تاکید کرد: بحثفنی و کار‌شناسی در این رابطه مستند به ده‌ها سند است که برخی از آن‌ها قابل ارائه نبود اما ارائه شد. چقدر خوب است که ما به جای طرح موضوعات حقوقی وکار‌شناسی در جلسات رسمی این موارد را وارد محافل رسانه‌ای نکنیم.

موضوع ۴.۱ میلیارد دلار مختومه شده است

وی در پاسخ به این سوال که آیا با بیانیه مشترک دیروز بحثشکایت از متهم کنندگان دولت در خصوص مبلغ ۴.۱ میلیارد دلاری متنتفی شده است٬ گفت: بگذارید این موضوع را مختومه تلقی کنیم. ما از اینکه هر دستگاه نظارتی کار خود را انجام دهد استقبال می‌کنیم و نباید اغماضی نسبت به عملکرد دولت باشد اما اجازه بدهید که دیگر به این مساله ورود نداشته باشیم.

اگر مجلس احساس کند بودجه قوه‌ای زیاد است آن را کم خواهد کرد

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد باقر نوبخت در خصوص اینکه برخی عنوان می‌کنند بودجه دولت افزایش پیدا کرده گفت: بودجه همه قوا تقدیم مجلس شده و این حق مجلس است که بررسی نهایی را انجام دهد و اگر احساس کرد بودجه قوه‌ای زیاد است آن را کم کند البته کار‌شناسان سازمان مدیریت با دقت این بودجه را تهیه کرده‌اند و مسلط هستند تا در این مورد توضیحاتی را بدهند.

وی گفت: ما تلاش کردیم تا بودجه جاری را حدود ۱۱ درصد افزایش بدهیم و بودجه عمرانی را به بیش از ۱۶ درصد افزایش دادیم ما تا اول دی بیش از کل سال گذشته به طرح‌های عمرانی اعتبار دادیم دولت برای خروج از رکود و افزایش اشتغال معتقد افزایش بودجه عمرانی است.

تحریم‌ها همواره مردود هستند

سخنگوی دولت با اشاره به بحثتحریم‌ها گفت: ما تحریم‌ها را مردود می‌دانیم حتی اگر این توجیه بشود که تحریم جدیدی وجود ندارد اما علامت‌های منفی وجود دارد که آمریکا آن‌ها را داده است ما این را غیر عادلانه و نادرست می‌دانیم و هر گونه تحریمی را رد می‌کنیم.

تکذیب ارتباط سفرهای یونسی با برنامه‌های حزب اعتدال و توسعه

به گزارش خبرنگار ایلنا محمد باقر نوبخت در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درپاسخ به سوال خبرنگار ایلنا٬ مبنی بر اینکه برخی معتقدند یونسی به نمایندگی از حزب اعتدال و توسعه به منظور راه‌اندازی ستادهای استانی برای انتخابات مجلس آینده سفرهای استانی خود را آغاز کرده است٬ گفت: آقای یونسی شخصیت محترم و فعالی است و در اموری که به ایشان واسپاری شده٬ یعنی بحثاقلیت‌ها و اقوام باید همواره سفرهایی را داشته باشد.

وی افزود: البته حزب اعتدال و توسعه سعادت ندارد از عضویت آقای یونسی در تشکیلات خود برخوردار شود بنابراین ارتباطی بین فعالیت‌های آقای یونسی با برنامه سیاسی حزب اعتدال و توسعه وجود ندارد و هر گونه مطلبی درمورد ارتباط این فعالیت با حزب اعتدال و توسعه قویا مردود است.

دلایل افزایش بودجه دفتر معاون اول

محمدباقر نوبخت در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا؛ مبنی بر اینکه آیا شما افزایش بودجه دفتر آقای جهانگیری از ۲ میلیارد به ۱۰ میلیارد تومان را تایید می‌کنید٬ گفت: همانطور که می‌دانید هم اکنون بودجه‌ریزی به صورت عملیاتی تنظیم شده است و به هر دستگاه بر اساس ماموریت‌هایی که در یک سال به آن داده می‌شود٬ اعتبار اعطا می‌گردد.

وی گفت: به اعتبار اینکه یک دستگاه سال قبل اعتباراتی داشته و باید امسال آن را افزایش داد٬ نمی‌توان صحبت کرد ممکن است اعتبار یک دستگاهی حتی در بودجه سال بعد آن کمتر هم شود در تشکیلات معاونت اول ریاست جمهوری ماموریت‌های جدیدی فراهم شد که باید متناسب با آن بودجه و اعتباراتی به این دستگاه اختصاص پیدا می‌کرد.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: افزایش بودجه معاونت اول ریاست جمهوری به دلیل فعالیت‌های جدیدتری است که به این معاونت داده شده با شرایط جدید معاونت نظارت و رهبردی نیز باید فعالیت خود را زیر نظر معاون اول انجام دهد. خود ما سخت‌گیر‌تر هستیم و مطمئن باشید که تک‌تک اعتبارات نهادهای دولتی توجیه منطقی دارد.

از ظرفیت‌های روسیه و چین برای روابط تجاری استقبال می‌کنیم

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر نوبخت در خصوص اینکه گفته می‌شود روسیه و چین استقبال زیادی برای روابط تجاری و اقتصادی با ایران دارند٬ اما ایران در این زمینه بسیار منفعلانه عمل کرده است٬ گفت: بر عکس این موضوع ما کمیته‌های تخصصی را تشکیل داده‌ایم و در این رابطه فعالانه اقدام می‌کنیم چرا که معتقدیم در این شرایط باید از ظرفیت‌های موجود استفاده شود بنابراین خبر مطرح شده صحت ندارد.

استعفای وزیر وزیر صنعت، معدن و تجارت صحت ندارد

نوبخت ضمن رد بحثاستعفای وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مساله پرداخت یارانه‌ها گفت: ما یک محور کلی که چارچوب دریافت و پرداخت‌ها را در لایحه بودجه ۹۴ نشان می‌دهد را فراهم کرده‌ایم اما اینکه به چه ترتیب در جزییات اقدام می‌شود تابع مصوبات اجرایی است.

دولت سعی می‌کند از ظرفیت آیت‌الله هاشمی در عرصه سیاست خارجی استفاده کند

وی در پاسخ به این سوال که چرا دولت از ظرفیت آیت‌الله هاشمی در عرصه سیاست خارجی بیشتر استفاده نمی‌کند٬ گفت: دولت غیر از فرصت‌های مطلوبی که به صورت غیررسمی در اختیار دارد٬ از طریق دستگاه رسمی دیپلماسی نیز می‌تواند اقداماتی را انجام دهد. بدون تردید ما به تناسب شرایط و برای استیفای حقوق ملت و روابط خوب با همسایگان در حال استفاده از همه این ظرفیت‌ها هستیم.

دلایل عدم تعطیلی امروز توسط دولت علیرغم نظر وزارت بهداشت

سخنگوی دولت در خصوص اینکه چرا علیرغم نظر وزارت بهداشت در مورد آلودگی هوا دولت امروز را تعطیل نکرد گفت: دولت در هر موردی تصمیم‌گیرنده نیست این مساله به ستاد ویژه‌ای واسپاری شده که این ستاد برای تعطیلی روزهای سال نیازی به اجازه موردی از هیات وزیران ندارند. این ستاد حتما به این نتیجه رسید که امروز نباید تعطیل شود در حالی که اگر همین ستاد رای به تعطیلی امروز می‌داد قطعا ما ممانعتی نداشتیم.

کار سخنگو از کار در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای تهیه بودجه هم دشوار‌تر است

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است با مسئولیت جدید خود در سازمان مدیریت دیگر سخنگوی دولت نباشید٬ گفت: در حوزه کاری ما نوعی تغییر رویکرد پیش آمده و دو معاونت با یکدیگر ادغام شده‌اند البته لازم است بگویم که کار سخنگوی از کار در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای تهیه بودجه هم دشوار‌تر است چرا که من امانتدار جمعی هستم که ممکن است یک کلمه ناسنجیده٬ اختلاف برانگیز شود اما اینطور هم نیست که بگوییم خیلی زمان زیادی را از من می‌گیرد.

صداوسیما در برخی موارد از جایگاه منافع ملی صحبت نمی‌کند

سخنگوی دولت در خصوص تعامل دولت با رئیس جدید سازمان صدا و سیما گفت: ما حتما باید با سازمان صدا و سیما تعامل داشته باشیم و انتظارات دولت را به این سازمان اعلام کنیم. در بخشی از برنامه‌های صداوسیما٬ فرصت ارائه نظرات دولت وجود دارد که جای تقدیر است اما در برخی موارد نیز به شکل محسوسی این تصور می‌شود که در جایگاه منافع ملی صحبت نمی‌شود در این موارد آقای سرافراز باید تجدید نظر کند.

برخی خبرگزاری‌ها خود را در حد سایت اپوزوسیون منتقد دولت محدود می‌کنند

وی ضمن انتقاد از برخی رسانه‌ها گفت: متاسفانه برخی رسانه‌ها عنوان خبرگزاری را برای خود انتخاب کرده‌اند اما با یک سایت معمولی تفاوتی ندارند باید رعایت اخلاق و امور حرفه‌ای همواره مد نظر قرار گیرد برخی خبرگزاری‌ها خود را د رحد یک سایت اپوزوسیون منتقد دولت محدود می‌کنند.

نوبخت خاطر نشان کرد: همین انتظار از رسانه ملی نیز می‌رود البته ما باید برای آقای سرافراز فرصت قائل شویم تا این دست از مسائلی را که در برخی بخش‌ها رخ می‌دهد درست کند البته انسان‌های فهیمی هم در سازمان صداوسیما حضور دارند اما اینکه دو بخش خبری و یا تولیدی بخواهند به شکل غیر اخلاقی و غیر واقعی مطلبی را نشان بدهند٬ تحریف واقعیت است. ما انتظار داریم آقای سرافراز بتواند به نحو شایسته نسبت به ارتقای جایگاه رسانه ملی اقدام کند.

ارقام غیر واقعی تقویت اعتبارات نیروهای مسلح را تکذیب می‌کنم

وی در پاسخ به این سوال که نظر دولت نسبت به توصیه لاریجانی برای افزایش بودجه نهادهای نظامی کشور چیست٬ گفت: تقویت بنیه نیروهای مسلح یک واقعیت است و یک کشور باید از همه ابعاد قوی شود اگر چه در بحثنیروهای مسلح ما نیاز به تقویت داریم اما منابع ما محدود است بنابراین باید تخصیص بهینه بدهیم با همه تلاش و علاقه دولت برای تقویت بنیه دفاعی مبلغی را که شایسته نیروهای مسلح است در اختیار نداریم از سوی دیگر ما باید به بحثبهداشت، آب و نان مردم نیز توجه کنیم.

نوبخت گفت: البته من ارقام غیر واقعی را که برخی رسانه‌های خارجی در مورد تقویت اعتبارات نیروهای مسلح اعلام کردند تکذیب می‌کنم اما با این حال اگر مجلس حسب توصیه ریاست قوه مقننه بودجه این نهاد‌ها را افزایش دهد ما هم استقبال خواهیم کرد.

از دستگیری میرزایی حکمتی٬ جاسوس ایرانی آمریکایی بی‌اطلاعم

در ادامه خبرنگاری با اشاره به دستگیری میرزایی حکمتی جاسوس ایرانی آمریکایی مدعی شد که آمریکا برای مبادله وی به ایران نامه داده است و از نوبخت پرسید که واکنش دولت در این رابطه چیست؟ سخنگوی دولت گفت: من از چنین بحثی بی‌اطلاع هستم.

اقدامات صورت گرفته دولت برای کنترل بازار ارز

سخنگوی دولت در خصوص اقدامات صورت گرفته برای کنترل بازار ارز٬ گفت: رویکرد بانک مرکزی نسبت به نرخ ارز شناور٬ مدیریتی است یعنی ما نرخ ارز شناور مدیریت‌شده داریم. ضمن اعتقاد به سازوکار بازار معتقدیم باید نظارت‌های بانک مرکزی همواره وجود داشته باشد. بانک مرکزی کار‌شناسان برجسته‌ای دارد اما تردید نکنید بخشی از این بحث‌ها جنبه روانی دارد تا بر بازار ارز فشار بیاورد. کسانی که وارد بازار ارز می‌شوند باید بدانند که این بازار پر ریسک است اما با این حال ما تلاش می‌کنیم که مانند سال قبل این بازار از تعادل برخوردار شود.

نوبخت در خصوص نامه ۳۱ نماینده به رئیس سازمان صدا و سیما برای حضور منتقدین توافق ژنو در رسانه ملی گفت: اگر از جایگاه حقوقی و قانونی به این مسئله نگاه کنیم، نمایندگان از اختیارات قانونی برای اظهارنظر برخوردارند و می‌توانند از تریبون مجلس برای بیان نظرات خود استفاده کنند.

از هرگونه دیالوگ و مباحثه استقبال می‌کنیم

وی گفت: اما اگر به عنوان یک سلیقه سیاسی خاص به این موضوع نگاه شود می‌توان آن را در قالب مختلف در رسانه‌ها منعکس کرد از سوی دیگر برخی هم معتقدند که رسانه ملی از مذاکرات مفهوم خاصی را القا می‌کند به نظر من باید در چارچوب منافع ملی اقدام کرد.

نوبخت با بیان اینکه ما از هرگونه دیالوگ و مباحثه استقبال می‌کنیم، گفت: اما اینکه قرار باشد در رسانه ملی حرفی زده شود، حتما به استیفای حقوق ملی ما کمک نمی‌کند کمیسیون‌های مجلس هر جلسه از آقای ظریف دعوت می‌کنند تا توضیحاتی را ارائه دهد اما اینکه این مسائل را در افکار عمومی بیاوریم و موجب تشویش آنها شویم، درست نیست. نباید مردم را خسته کنیم.

نمی‌توان نسبت به سلامت مردم بی توجه بود

سخنگوی دولت در خصوص اظهارات رئیس جمهور مبنی بر اینکه تنها اقدامات موشکی برای ما اقتدار ایجاد نمی‌کند، گفت: حرف رئیس جمهور کاملا درست بود ما به اقتدار موشکی نیاز داریم اما همه چیز کشور نباید تنها مسائل نظامی باشد ما باید به مولفه‌های دیگر از جمله رفاه مردم نیز توجه داشته باشیم، اما این به منزله نفی توجه به اقتدار نظامی نیست. حضور رئیس جمهور همین الان در جمع نیروهای مسلح گویای احترام و اهمیت به این مسئله است.

نوبخت با اشاره به بحثفاینانس‌هایی که وارد کشور می‌شود، گفت: درست است که ما در جذب سرمایه‌های خارجی حتی به روش فاینانس محدودیت داریم اما قراردادهای مربوطه به راحتی لغو نمی‌شود بسیاری از طرح‌های داخلی از طریق استفاده از منابع خارجی و بسیاری از طرح‌های بزرگ ما نیز از طریق همین فاینانس در حال انجام است.


نوبخت در خصوص آلودگی هوای تهران و شهرهای بزرگ صنعتی گفت: ما مرتب در حال انجام اقدامات خود هستیم و تلاش می‌کنیم که این آلودگی را کاهش بدهیم. برای ما نیز این مسئله بسیار مهم است چرا که نمی‌توان نسبت به سلامت مردم بی توجه بود اما برخی اقدامات در کوتاه‌مدت جواب نمی‌دهد.

تفاوت مسکن مهر و مسکن حمایتی

وی در مورد بودجه سلامت در سال آینده گفت: از جمله دستگاه‌هایی که برای سال ۹۴ علیرغم همه محدودیت‌ها اعتباراتش افزایش یافت دستگاه سلامت بود به گونه‌ای که علاوه بر این مبلغ ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان نیز از تبصره ۲۱ برای اجرای طرح تحول سلامت در این دستگاه دیده شد.

نوبخت گفت: علاوه بر بحثسلامت احیای مسکن مهر و ایجاد مسکن حمایتی نیز به همراه ارائه وام‌های ارزان قیمت به زنان سرپرست خانوار و زوج‌های جوان دیده شده برای سال آینده ما بیش از ۱۵۸ هزار میلیارد تومان در طرح‌های عمرانی سرمایه‌گذاری خواهیم کرد که این خود اشتغال را به همراه دارد. همچنین هزار میلیارد تومان نیز برای کمک به اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان کنار گذاشته‌ایم.

سخنگوی دولت در پایان در خصوص تفاوت مسکن مهر و مسکن حمایتی گفت: مسکن مهر ساخته شده اما نواقصی دارد که ما تلاش می‌کنیم با استفاده از بودجه عمومی این مسکن را قابل بهره‌برداری کنیم اما مسکن حمایتی به افرادی اختصاص خواهد یافت که در مسکن مهر سهمی نداشتند و به طور کلی نیز مسکنی ندارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز