خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

برداشت دولت از صندوق توسعه ملی نادرست است

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۳۶۵

متاسفانه با اینکه مسئولان دولتی بار‌ها اعلام کرده‌اند که از صندوق توسعه ملی برداشتی نشده است، اما عده‌ای بر انجام این کار از سوی دولت تاکید می‌کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه روابط عمومی‌ها خود مانند یک رسانه اجتماعی هستند و باید منعکس کننده افکار عمومی در دولت باشند٬ گفت: افکار عمومی برآیند تفکر جامعه است بدون شک افکار عمومی به طور طبیعی درست نمی‌شود و امروز افکار عمومی برساخته است.

به گزارش ایلنا٬ دکتر علی ربیعی گفت: با تصویب امروز کمیسیون اقتصادی دولت از این پس هیچ روستایی بدون گاز نخواهد ماند و این امر اتفاق بسیار بزرگ و مبارکی در دولت تدبیر و امید است.

دکتر علی ربیعی امروز در نشست شورای هماهنگی روسای مراکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دستگاه‌های اجرایی کشور که در مجموعه فرهنگی تلاش برگزارشد افزود: طی ۱۵ ماه گذشته دولت تدبیر و امید ۱۰ میلیون نفر را تحت پوشش امنیت غذایی قرار داد و ۱۷۶هزار کودک بازمانده از تحصیل را راهی مدرسه کرد و فقر درمانی را کاهش داد.

وی گفت: دولت سه سیاست همگام در حوزه سیاست خارجی، اقتصادی و رفاهی را پیگیری می‌کند و سیاست رفاهی فصل ممیز این دولت با سایر دولت‌هاست و ادعا می‌کنیم که با گرسنگی مقابله کرده‌ایم و سفره تمام گرسنگانی را که شناسایی کرده‌ایم پوشانده‌ایم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: یکی از موضوعات مهمی که دولت تدبیر و امید پیگیری می‌کند اخلاقی عمل کردن است، اخلاقی عمل کردن به این معنا که آمار غلط ندهیم و با افکار عمومی صداقت داشته باشیم. که این دولت به این امور متعهد است.

وی با اشاره به اینکه دولت یازدهم در شرایط دشواری مسئولیت اداره امور کشور را پذیرفت توضیح داد: رشد ۴درصدی واقعیت است که دولت با انضباط مالی و ثبات تصمیم‌گیری به این موفقیت بزرگ دست یافت.

دکتر ربیعی با اشاره به اینکه درحوزه سیاست‌های رفاهی دولت حرف‌های زیادی دارد٬ گفت: نباید صورت مساله را پاک کنیم. باید پیرامون مسائل مختلف اجتماعی حرف بزنیم و با کسانی که صدای خاموش جامعه هستند ارتباط برقرار کنیم تا آن‌ها بدانند که صدایشان شنیده می‌شود.

وی ادامه داد: باید به مردم بگوییم که آینده بهتر از امروز است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: متاسفانه با اینکه مسئولان دولتی بار‌ها اعلام کرده‌اند که از صندوق توسعه ملی برداشتی نشده است، اما عده‌ای بر انجام این کار از سوی دولت تاکید می‌کنند.

وی گفت: مردم عطش مبارزه با فساد را دارند که باید به این خواسته پاسخ داده شود.

دکتر ربیعی با اشاره به اینکه نشاط اجتماعی را باید در جامعه بسط و گسترش دهیم گفت: باید از همه ظرفیت‌هایی که در هر نهادی وجود دارد برای ایجاد نشاط اجتماعی یاری بگیریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان برخی نظریه‌ها در مورد روابط عمومی‌ها از گذشته تا به امروز گفت: روابط عمومی‌ها خود مانند یک رسانه اجتماعی هستند و باید منعکس کننده افکار عمومی در دولت باشند. افکار عمومی برآیند تفکر جامعه است بدون شک افکار عمومی به طور طبیعی درست نمی‌شود و امروز افکار عمومی برساخته است.

وی جریان فکری جامعه را در تصمیم‌گیری‌ها موثر توصیف کرد و افزود: در جامعه آنچه تبدیل به مساله می‌شود اهمیت پیدا می‌کند. بدون سامان دادن به افکار عمومی حرکت دولت به شکل روان انجام نمی‌پذیرد.

دکتر ربیعی، افکار عمومی را مانند مقیاسی برای قضاوت دولت دانست و به نقش پر رنگ رسانه در این مهم تاکید کرد.

وی با اشاره به نظریاتی که درگذشته روابط عمومی‌ها را تولیدکننده پیام، ابزار انتقال پیام و… می‌دانسته‌اند گفت: از نگاه من درست است که روابط عمومی یک نهاد و یک سازمان است اما خود یک رسانه است. حتی سازمان تبلیغاتی و بنگاه هم نیست چرا که مجموعه‌ای در دل خود دارند که می‌توانند مانند یک رسانه اجتماعی عمل کنند.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: روابط عمومی‌ها یک نهاد اجتماعی و محلی برای حوزه عمومی دولت هستند که می‌توانند مانند اجتماعی برای ساخت حوزه عمومی عمل کنند.

دکتر ربیعی گفت: برای دستیابی به اهداف کلان دولت یازدهم باید هم افزایی بین دستگاهی را افزایش دهیم و تمام ظرفیت‌ها را به کارگرفته و هم افزایی نیز انجام دهیم.

در ابتدای این جلسه، دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت با تاکید بر اصل همگرایی میان روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی گفت: همگرایی و هماهنگی میان روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی دولت رمز اصلی موفقیت در انجام وظایف و دست یابی به اهداف تعیین شده است.

علیرضا معزی با اشاره به اینکه رشد فضاهای ارتباطی و گسترش فناوری‌های نوین سبب کاهش نیاز افکار عمومی به اطلاع رسانی نشده گفت: در چنین فضایی به جهت وجود تعدد نظرات و بالا رفتن دسترسی افکارعمومی به انواع اطلاعات و اطلاعات‌نما‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن نیاز به اطلاع‌رسانی دقیق بیشتر شده است و چه بسا رسالت و وظیفه روابط عمومی‌های دستگاه‌های دولتی بیشتر از گذشته نیز شده است.

معزی گفت: مدیران مراکز روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی دولت نه تنها نسبت به دستگاه اجرایی خود بلکه باید نسبت به کل دولت احساس مسئولیت کنند و در این بین از تعامل، همفکری و همکاری با یکدیگر در پیشبرد اهداف بهره‌مند شوند.

دبیر شورای اطلاع رسانی دولت با بیان اینکه نگاه دولت یازدهم به روابط عمومی‌ها متفاوت و از دریچه علمی و فناورانه است گفت: روابط عمومی‌ باید به سلاح علم و فناوری روز مسلح باشند و با صداقت، جدیت و موشکافانه خدمات دولت را برای مردم تبیین و تشریح کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز