خبرگزاری کار ایران

دبیر شورایعالی امنیت ملی در دیدار با نخست وزیر سوریه:

اتکا به امنیت درون‌زا٬ راه‌ حل موفقیت‌های چشمگیر است

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۰۰۹

تجاوزهای اخیر رژیم صهیونیستی به حریم هوایی سوریه اقدامی علیه حاکمیت و امنیت ملی این کشور و در راستای حمایت از تروریست ها است و شورای امنیت سازمان ملل و دیگر کشورها باید به منظور جلوگیری از تکرار آن پاسخی قاطع به این تجاوزات دهند.

نماینده رهبر معظم انقلاب و دبیر شورای عالی امنیت ملی بعدازظهر امروز(سه شنبه) با وائل الحلقی نخست وزیر سوریه دیدار و درباره تحولات منطقه و راهکارهای گسترش همکاری‌ها گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از دبیرخانه شورای عالی امنیت، علی شمخانی در این دیدار با تجلیل از ایستادگی مردم، ارتش و دولت سوریه در برابر گروه‌های تروریستی و تبریک موفقیت‌های اخیر ارتش و نیروهای مردمی این کشور، ثمربخش بودن دستاوردهای حاصل شده را موجب اعتراف عملی سایر بازیگران به ویژه کشورهای فرامنطقه‌ای و همچنین اثبات صحت و درستی مسیر سوریه در این زمینه دانست.

دبیر شورای عالی امنیت ملی طرح پیشنهاداتی چون ایجاد منطقه حائل و پرواز ممنوع در سوریه را اقدامی غیرقابل قبول و در مسیر تضعیف مقاومت دولت و ملت سوریه در برابر تروریست‌های تکفیری عنوان کرد و اظهار داشت: کشورهای منطقه باید با درک صحیح نسبت به تهدیدات شکننده تروریسم از اتخاذ سیاست‌های منفعت گرایانه و ضدامنیتی اجتناب کنند.

شمخانی با تمجید از نقش برجسته نخست وزیر سوریه و اعضای دولت این کشور در مدیریت شرایط سخت و پیچیده اقتصادی و امور معیشتی، تقویت روحیه ملی و اتکا به امنیت درون زا و بومی را راه حل دستیابی به موفقیت‌های چشمگیر و آینده روشن پیش رو توصیف کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: تجاوزهای اخیر رژیم صهیونیستی به حریم هوایی سوریه اقدامی علیه حاکمیت و امنیت ملی این کشور و در راستای حمایت از تروریست هاست و شورای امنیت سازمان ملل و دیگر کشور‌ها باید به منظور جلوگیری از تکرار آن پاسخی قاطع به این تجاوزات دهند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورایعالی امنیت ملی با اعلام آمادگی همه جانبه و قاطع جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری‌های راهبردی میان دو کشور در عرصه‌های مختلف، بر لزوم هوشیاری همه کشور‌ها نسبت به واقعیت‌های موجود منطقه و احترام به عزم و اراده مردم سوریه در مقابله با تروریسم و ناامنی تاکید کرد.

وائل الحلقی نخست وزیر سوریه نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت‌های گسترده ایران بر استمرار حرکت سوریه در حمایت از جبهه مقاومت و تداوم تلاش برای تامین امنیت و رفاه اقتصادی برای مردم این کشور تصریح کرد.

وی افزود: عزم دولت سوریه برای مقابله با تروریست‌ها در سراسر خاک سوریه خلل ناپذیر بوده و در صورت توقف حمایت‌ها و دخالت‌های خارجی از آنان، به زودی شاهد خروج و نابودی کامل تروریست‌ها خواهیم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز