خبرگزاری کار ایران

فرهادی در جلسه معارفه وزارت علوم:

باید از حاشیه‌ها دوری کرد و به متن رفت

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۶۵۵

دو رویکرد اصلی را در وزارت خانه دنبال می‌کنیم که اول تربیت نیروی انسانی متعهد و مستعد است. دوم گسترش مرزهای دانش که این مورد تاثیراتی برای ثروت‌آفرینی در کشور دارد و باید دانشگاههای نسل سوم که به دانشگاه های کار آفرین و ثروت آفرین اطلاق می گردد باید با قدرت تمام ثروت‌آفرینی را به وجود آورند که اگر این موارد همسو با اقتصاد مقاومتی پیش برود حتما گره گشا خواهد بود.

محمد فرهادی وزیر علوم دولت تدبیر و امید در جلسه معارفه خود که با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر بهداشت در ساختمان شهرک غرب صورت گرفت ضمن تشکر از رئیس‌جمهور برای معرفی وی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت علوم و با تشکر از رای‌اعتماد نمایندگان مجلس اظهار داشت: بنده با وزارت علوم بیگانه و نا‌آشنا نیستم برنامه‌هایی که در حوزه‌های علمی و فناوری وزارت علوم مشاهده کردم که اسناد بالال دستی آنهم موجود است، حرکت‌ها و برنامه‌های خوبی هستند که می‌بایست به آن‌ها توجه شود.

وی ادامه داد: رهنمودهای رهبری درعرصه علمی و چشم‌انداز ۱۴۰۴ را به دقت مطالعه نمودم و اگر مباحثی که در اسناد مطروحه طرح شده است پیگیری شود بسیار کار گشا خواهد بود.

فرهادی افزود: دو رویکرد اصلی را در وزارتخانه دنبال می‌کنیم که اول تربیت نیروی انسانی متعهد و مستعد است. دوم گسترش مرزهای دانش که این مورد تاثیراتی برای ثروت‌آفرینی در کشور دارد و باید دانشگاههای نسل سوم که به دانشگاه‌های کار آفرین و ثروت آفرین اطلاق می‌گردد باید با قدرت تمام ثروت‌آفرینی را به وجود آورند که اگر این موارد همسو با اقتصاد مقاومتی پیش برود حتما گره گشا خواهد بود.

فرهادی اظهار داشت: بازبینی رشته‌های تحصیلی و میان رشته‌ها را در دستور کار قرار خواهیم داد و باید گفت که در زمینه مقاوم‌سازی اقتصاد‌ملی برای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان، آموزش عالی نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند.

وی افزود: سالانه یک میلیون فارغ التحصیل در کشور داریم و اگر برنامه‌های جاری وزارتخانه را تاپایان برنامه ششم توسعه به سرمنزل مقصود برسانیم می‌توانیم رقم قابل توجهی را به رقم اشتغال‌زایی اضافه کنیم.

وزیر علوم با اشاره به اهمیت دانش محور بودن فارغ التحصیلان دانشگاهی اذعان داشت: اگر فارغ التحصیلان ما دانش‌محور باشند می‌توان از آن‌ها در طبقات و گروه‌های دانش‌بنیان استفاده کرد.

وی تاکید کرد: باید از حاشیه‌ها و مباحثی که در روند فعالیتهای وزارتخانه خلل ایجاد می‌کند دوری کرد و باید یکسره به متن رفت.

فرهادی افزود: توسعه هدفمند قطعا مستلزم بودجه خواهد بود و باید در خصوص رقم بودجه مباحثی مطرح و بررسی شود.

وی با تاکید بر مسائل فرهنگی جاری در دانشگاه‌ها اذعان کرد: باید دانشجویان و محیط دانشگاه را با مسائل فرهنگی آشنا کنیم و کار آموزی را باید تبدیل به کارورزی کنیم در زمینه علوم انسانی و رشته‌های علوم انسانی و اهمیت این رشته‌ها برنامه‌هایی تدوین شده است چرا که باید با جهان‌بینی اسلامی در زمینه‌های علوم انسانی گام برداریم و باید از بحثانسان محوری در علوم انسانی که مورد نظر رهبری انقلاب است دوری کنیم.

وی با اشاره به ستاد وزارتخانه علوم گفت: تمامی عزیزان و کلیه زحمتکشان در این وزارتخانه که به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند باید دست به دست هم دهیم تا بتوانیم چرخ وزارتخانه علوم را بچرخانیم تا بتوانیم وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم.

فرهادی در انتها از دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور دکتر نجفی سرپرست وزارت علوم٬ حداد عادل و کارمندان وزارتخانه و تمامی رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها تشکر کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز