خبرگزاری کار ایران

بررسی طرح افزایش اختیارات وزارت دادگستری در گفتگوی پورمحمدی با ایلنا:

برای ما مهم است معلوم شود چکاره هستیم

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۰۲۴

وزارت دادگستری در این وضعیت به دنبال تعیین تکلیف است. ما در پاسخگو بودن، تحت فشار مجلس هستیم لذا برای ما مهم این است که جایگاه ما روشن شود و معلوم شود چکاره هستیم زیرا ما یک وزارتخانه ممتاز هستیم و با همه قوا ارتباط داریم.

وزیر دادگستری تاکید کرد: مجلس خود را ناظر بر کل نظام می‌داند و تقاضای یک نظارت عام را دارد که در این حالت باید قوه قضاییه، به استثنا بخش قضایی مورد پاسخگویی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره طرح افزایش اختیارات وزارت دادگستری گفت: ما در این باره یک بحثاساسی داریم. قوه قضاییه یک قوه مستقل است. قاضی باید در یک فضای استقلالی، بدون تنش و آرام بتواند نظر بدهد و حکم و داوری کند. بنابراین قاضی نباید تحت فشار قرار بگیرد و طبیعی است سین جیم کردن باعثمخدوش شدن استقلال قضایی می‌شود.

وی با بیان اینکه در همه جای دنیا بحثاستقلال قاضی، حرمت قاضی و جایگاه خاص آن کاملا محفوظ است، اظهار داشت: باید تلاش کنیم این جایگاه مخدوش نشود و من به جد معتقد هستم اقتدار تشکیلات قضایی باید حفظ شود.

وزیر دادگستری ادامه داد: در این فضا، مجلس خود را ناظر بر کل نظام می‌داند و تقاضای یک نظارت عام را دارد که در این حالت باید قوه قضاییه، به استثنا بخش قضایی، مورد پاسخگویی قرار بگیرد. ریاست قوه قضاییه هم تاکید دارد مرزها به خوبی تعریف شود تا تداخلی ایجاد نشود.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه وزارت دادگستری در این وضعیت به دنبال تعیین تکلیف است، تصریح کرد: ما به مجلس پاسخگو هستیم. لذا برای ما مهم این است جایگاه ما روشن شود و معلوم شود چکاره هستیم زیرا وزارت دادگستری، وزارتخانه‌ای ممتاز است که با همه قوا ارتباط دارد.

وی افزود: در دولت و قوه قضاییه یک کرسی داریم و در مجلس نیز یک جایگاه تثبیت شده داریم که این جایگاه نباید خالی و بی‌فایده بماند.

وزیر دادگستری با اشاره به صحبت‌های رهبری خاطرنشان کرد: ایشان تاکید داشته و دارند که از ظرفیت وزارت دادگستری استفاده شود. امروز شاید این موضوع، مجرایی باشد برای تحقق این خواسته؛ هرچند این مجرا بسیار ضعیف است و خود مجلس هم تاکید دارد بر قسمتی از وظایف وزارت دادگستری نظارت دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز