خبرگزاری کار ایران

آخوندی:

ایمنی حمل و نقل هوایی برای ما مهم است / سقوط اخیر هواپیمای ناجا در کمیسیون بررسی سانحه مورد رسیدگی قرار می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۹۴۹

در روزهای قبل از رقم عبور هزار هواپیما از آسمان کشورمان گذشتیم / در حوزه حمل و نقل عمومی نیز آیین نامه تبصره ۲۱ به تازگی تصویب شد و در آن بحثنوسازی ناوگان ریلی پیش‌بینی شده است.

وزیر راه وشهرسازی در خصوص ایمنی حمل و نقل هوایی تاکید کرد: بحثایمنی برای ما مهم است و با هیچ چیزی قابل جایگزینی نیست. سقوط اخیر هواپیمای ناجا در کمیسیون بررسی سانحه مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و من منتظر اعلام نظر این کمیسیون هستم. البته گزارش‌های اولیه آماده شده و به زودی صادر می‌شود اما باید اقداماتی صورت گیرد تا از تکرار این حوادثجلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس آخوندی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت حمل و نقل کشور گفت: از جهت هوایی و زمینی ما در موقعیت استراتژیکی قرار داریم چراکه ترافیک هوایی به شدت رو به گسترش است و در روزهای قبل از رقم عبور هزار هواپیما از آسمان کشورمان گذشتیم که این نشان می‌دهد آسمان ایران محلی امن برای عبور هواپیماهای داخلی و بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه ما طرح‌های خوبی در جهت توسعه بنادر جنوبی کشور داریم، اظهار داشت: با این اقدامات می‌توانیم حدود ۲۰ میلیون تن به ظرفیت شهید رجایی اضافه کنیم در چابهار نیز طرح افزایش ۶۵ میلیون تنی در بندر شهید بهشتی را داریم که با سرعت در حال انجام است.

وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه ما در حال برنامه‌ریزی ریلی در کشور هستیم، تصریح کرد: قطار گرگان اینچه برون در همین راستا ایجاد شده که ایران را از طریق ترکمنستان و قزاقستان به روسیه متصل می‌کند و امیدواریم در پاییز امسال افتتاح شود. همچنین در خط رشت بندر انزلی و آستار خط ریلی داریم که به اروپا وصل می‌شود و یک خط ریلی نیز از خواف به سمت هرات می‌رود که حدود ۸۰ کیلومتر آن در ایران و مابقی آن در خاک افغانستان است و امیدواریم این پروژه نیز در اواخر امسال به اتمام برسد.

آخوندی افزود: ما خط آهنی داریم که شلمچه را به بصره وصل می‌کند که ما شلمچه پیش رفته‌ایم و کارهای مربوطه به عراق همچنان باقی ما ظرفیت ترانزیتی خوبی داریم در حال توسعه پایانه‌های مرزی هستیم و سیستم کنترل الکترونیک در این پایانه‌ها خواهیم گذاشت ایران در موقعیت ترانزیتی خوبی در منطقه قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه حمل و نقل عمومی نیز آیین نامه تبصره ۲۱ به تازگی تصویب شد و در آن بحثنوسازی ناوگان ریلی پیش‌بینی شده است.

وزیر راه وشهرسازی به ایمنی حمل و نقل هوایی کشور اشاره کرد و ابراز داشت: بحثایمنی برای ما مهم است و با هیچ چیزی قابل جایگزینی نیست. سقوط اخیر هواپیمای ناجا در کمیسیون بررسی سانحه مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و من منتظر اعلام نظر این کمیسیون هستم. البته گزارش‌های اولیه آماده شده و به زودی صادر می‌شود اما باید اقداماتی صورت گیرد تا از تکرار این حوادثجلوگیری شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز