خبرگزاری کار ایران

نوبخت در پاسخ به ایلنا:

نرخ بیکاری امروز ۹.۵ درصد است

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۸۸۷

بنزین‌های وارداتی آلوده نیست چرا که اگر آلوده بود آن را توزیع نمی‌کردیم و این توضیح درمورد عدم آلودگی بنزین پتروشیمی داخلی نبود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه نرخ بیکاری امروز ۹.۵ درصد است، ‌گفت: ‌برای محاسبه نرخ بیکاری از طریق همه شماری و نمونه‌گیری بیکاران و جمعیت فعال را حساب می‌کنیم و نرخ بیکاری به دست می‌آید و در این راستا به سال‌های گذشته کاری نداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا محمد باقر نوبخت در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اظهارات برخی از رسانه ها مبنی بر گزارش کمیسیون بهداشت در مورد آلوده نبودن بنزین های پتروشیمی و آلوده بودن بنزین‌های وارداتی گفت: پاسخ من این بود که این بنزین‌ها یعنی بنزین‌های وارداتی آلوده نیست چرا که اگر آلوده بود آن را توزیع نمی‌کردیم و این توضیح درمورد عدم آلودگی بنزین پتروشیمی داخلی نبود.

وی افزود: دولت تازمانی که از بنزین پتروشیمی رفع آلودگی نشود اجازه تولید آن را نخواهد داد. یکی از دلایلی که این روزها نسبت به روزهای مشابه سال قبل آلودگی هوا کمتر است به جهت جلوگیری از توزیع بنزین پتروشیمی داخلی و توزیع بنزین یورو۴ است.

سخنگوی دولت با حساس خواندن شرایط امنیتی منطقه گفت: همه اقدامات تامینی از سوی نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و نظامی به خوبی صورت گرفته وبا توجه به آمادگی کامل آنها انشاءالله صیانت کافی از مرزهایمان صورت خواهد گرفت وجمهوری اسلامی امن ترین کشور منطقه خواهد بود.

نوبخت در مورد سقوط قیمت نفت واحتمال کسری بودجه نیز گفت: اگر این روند استمرار داشته باشد ممکن است که منابع درآمدی ما کاهش پیدا کند اما آخرین آمار فروش نفت در بازار جهانی متوسط قیمت نفت را حدود ۱۰۴ دلار نشان می‌دهد اما چون آثار اقتصادی با چند ماه وقفه افزایش وکاهش قیمت‌ها را نشان می‌دهد احتمال دارد که اگر این روند ادامه داشته باشد شاهد عدم تحقق منابع در بودجه باشیم برای همین مناسب‌ترین راه کاهش هزینه‌ها خواهد بود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه متمم بودجه زمانی ارائه می‌شود که ما بخواهیم سقف بودجه را افزایش دهیم گفت: در این مورد ممکن است حتی مجبور شویم سقف بودجه را کاهش دهیم. هم اکنون نیز طی شش‌ماه گذشته همه منابع در آمدی ما محقق نشده اما با همین وضعیت ۵۳ درصد اعتبارات عمرانی و صددرصد اعتبارات استانی را پرداخت کرده‌ایم. بنابراین ما از مدیریت تخصیص استفاده می‌کنیم و معتقدیم که فعالیت عمرانی در سرمایه گذاری وتولید موثر است.
وی با بیان اینکه در جلسه امروز در خصوص کاهش قیمت نفت رئیس جمهور دستوراتی اکیدی به آقای زنگنه داشت گفت: در همین راستا وزیر نفت برنامه‌هایی را توضیح داد و گفت که در حال فعالیت است و از همه ابزارها برای جلوگیری از کاهش قیمت نفت استفاده می‌کند.

نوبخت در واکنش به اظهارات خبرنگاری که عنوان می کرد با گذشت شش‌ماه از اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها دولت گزارشی ارائه نکرده است تاکید کرد: دولت در شش‌ماه گذشته دو بار به کمیسیون برنامه وبودجه گزارش داده و بنده نیز بارها با عدد ورقم برخی گزارشات را اعلام کرده‌ام اما جزئیات بیشتر را در جلسه بعد اعلام می‌کنم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی براینکه علیرغم اظهارات شما پیرامون کاهش نرخ بیکاری وزیر کار چندی پیش از افزایش بیکاران در آینده ای نزدیک خبر داده بود آیا این تناقض در گفتار شما محسوب نمی شود گفت: در گزارش آقای ربیعی حدودی ۴۰۰ هزار نفر در تابستان ۹۳ به تعداد شاغلین افزوده شده است.

سخنگوی دولت افزود: در محاسبه نرخ تورم و رشد اقتصادی باید یک دوره را با دوره‌ای دیگر مقایسه کنیم اما برای محاسبه نرخ بیکاری از طریق همه شماری و نمونه‌گیری بیکاران و جمعیت فعال را حساب می‌کنیم و نرخ بیکاری به دست می‌آید و در این راستا به سال‌های گذشته کاری نداریم. نرخ بیکاری امروز ۹.۵ درصد است. محاسبات مربوط به سرمایه‌گذاری در طرح‌های مختلف نشان می‌دهد که باید اشتغال نیز افزایش پیدا کند.

نوبخت در مورد طرح آمران به معروف وتصویب آن در مجلس نیز گفت: حجت الاسلام انصاری به نمایندگی از دولت مخالفت خود با بخش‌های مختلف این طرح را به درستی اعلام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز