خبرگزاری کار ایران

هشدار معاون اول رئیس جمهور به مردم و مسئولین:

سدهای تهران فقط برای چند روز آینده آب دارند / ظرفیت جمعیتی تهران لبریز است

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۱۷۰

اگر طی روزهای آینده میزان صرفه‌جویی در حدی نباشد که بتوانیم از پاییز عبور کنیم مجبوریم در قیمت آب تجدید نظر کرده، آب پرمصرف‌ها را قطع کنیم.

معاون اول رییس جمهور گفت: عده‌ای که بیش از حد مجاز آب مصرف می‌کنند در حق کسانی که میزان مصرف مناسبی دارند جفا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در بازدید از تصفیه خانه شماره ۳ و ۴ تهرانپارس در شرق تهران با اشاره به اینکه دغدغه تامین آب شهر تهران به دلیل خشکسالی است که نگرانی اصلی مسئولین کشور را با وجود جمعیت چندین میلیونی در پایتخت موجب شده، گفت: پیش‌بینی‌هایی که وزارت نیرو در جهت صرفه‌جویی داشته به خوبی انجام شده لذا توانستیم تابستان را با وجود پیک مصرف آب بگذرانیم و امیدواریم بتوانیم از پاییز نیز به خوبی عبور کنیم.

وی وضعیت سدهای لار و لتیان را نگران‌کننده خواند و گفت: آب این سدها فقط چند روز آب تهران را کفاف می‌دهد و این به این معناست که مردم باید به صورت جدی وارد عمل شوند.

جهانگیری خاطرنشان کرد: عده‌ای که بیش از حد مجاز آب مصرف می‌کنند در حق کسانی که میزان مصرف مناسبی دارند جفا می‌کنند.

وی با درخواست جدی از مردم برای صرفه‌جویی در مصرف آب خاطرنشان کرد: اگر طی روزهای آینده میزان صرفه‌جویی در حدی نباشد که بتوانیم از پاییز عبور کنیم مجبوریم در قیمت آب تجدید نظر کرده، آب پرمصرف‌ها را قطع کنیم البته این در مرحله‌ای است که احساس شود مردم صرفه‌جویی جدی نمی‌کنند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه در حال حاضر مردم متوجه هستند که باید صرفه‌جویی کنند خطاب به وزارت نیرو تاکید کرد: باید مدیریت جدی و قوی اعمال شود تا مردم تهران در پاییز به زحمت نیفتند.

وی با اشاره به اینکه وزارت نیرو باید در تکمیل سد ماملو و انتقال آب آن به تهران سریع‌تر عمل کند گفت: در شرایط عادی این تصفیه خانه تا چند ماه آینده آماده می‌شد اما با توجه به شرایط اضطراری باید منابع با فوریت تامین شود و مسئولین ذیربط نیز با کار شبانه‌روزی آب سد ماملو را هر چه سریع‌تر به تهران متصل کنند.

وی با بیان اینکه رینگ غرب به شرق جزو طرح‌های بلند مدت بود که وزارت نیرو باید آن را عملیاتی کند ادامه داد: با تکمیل این رینگ اگر در شرق کمبودی احساس شود می‌توان آب را از غرب تهران منتقل کرد که شهر تهران از ثبات بیشتری برخوردار خواهد شد.

وی تصریح کرد: جمعیت چند میلیونی تهران می‌طلبد که طرح‌های مورد نیاز با برنامه و با زمان‌ بندی دقیق انجام شود و در این راستا دولت از منابع داخلی و فاینانس تامین اعتبار لازم را انجام خواهد داد.

جهانگیری وضعیت منابع آب شهر تهران را پیام بزرگی برای سیاست‌گذاران خواند و تاکید کرد: تهران ظرفیت بیش از این را ندارد و با توجه به وضعیت محیط زیست، ترافیک و فضای سبز باید جمعیت این شهر مهار شود.

وی ادامه داد: هشدار دیگر به مسئولین این است که مسائل تهران باید با توجه به جمعیت جدید تهران تعریف شود و شورای شهر باید با این قضیه با حساسیت بیشتری برخورد کند و اجازه ندهد که زمین‌های اطراف تغییر کاربری دهند.

وی یادآور شد: به مسئولین هشدار جدی داده می‌شود که ظرفیت جمعیتی تهران باید کنترل شود.

وی به مردم اطمینان داد: مسئولین تدابیر لازم را در جهت اینکه مردم به زحمت نیفتند اتخاذ خواهند کرد البته مردم نیز باید صرفه‌جویی لازم را داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز