خبرگزاری کار ایران

روحانی در دیدار با نخست وزیر تاجیکستان:

در دولت تدبیر و امید، بخش خصوصی فرصت بیشتری برای حضور در اقتصاد خواهد داشت

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۵۸۴

شرکتهای ایرانی با توجه به همزبانی و اشتراکات فرهنگی مایل هستند فعالیتهای خود را در تاجیکستان گسترده‌تر کنند البته باید بتوانند با تسهیلات بیشتری در بخش صنعت و معدن این کشور حضور پیدا کنند.

رییس جمهوری عصر چهارشنبه در دیدار نخست وزیر تاجیکستان با اعلام آمادگی ایران برای توسعه همکاریهای علمی و دانشگاهی بویژه در رشته‌های فنی و مهندسی با تاجیکستان گفت که توافقات و دستاوردهای این سفر می ‌تواند شرایط را برای روابط فرهنگی، اقتصادی و علمی گسترده‌تر دو کشور فراهم کند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی اظهار کرد: ایران و تاجیکستان در تمام مسایل منطقه‌ای و جهانی مثل دو یار در کنار هم بوده و هستند.

رییس جمهوری با اشاره به نقش دولت‌ها به عنوان مجریان توافق‌های دوجانبه گفت: شرکتهای ایرانی با توجه به همزبانی و اشتراکات فرهنگی مایل هستند فعالیتهای خود را در تاجیکستان گسترده‌تر کنند البته باید بتوانند با تسهیلات بیشتری در بخش صنعت و معدن این کشور حضور پیدا کنند.

دکتر روحانی افزود: در دولت تدبیر و امید، بخش خصوصی ایران فرصت بیشتری برای حضور در بخش اقتصاد خواهد داشت و دولت از همکاری شرکت‌ها با همسایگان بویژه تاجیکستان حمایت می‌کند.

نخست وزیر تاجیکستان نیز در این دیدار با ابراز اطمینان از اجرای تمامی توافقنامه‌های میان دو کشور، اظهار کرد: ملت تاجیکستان هرگز خوبی‌های ایران را فراموش نمی‌کنند.

قهار رسول‌زاده افزود: اجرای پروژه‌های مهم توسط ایران در تاجیکستان حاصل بیش از یکصد سند و تفاهمنامه میان دو کشور است و این پروژه‌ها نقش مهمی در توسعه تاجیکستان داشته و خواهند داشت.

وی تصریح کرد: روسای جمهوری دو کشور، نقشه راه توسعه روابط دوجانبه را تعیین کرده‌اند و دولت‌ها هم باید با دقت آن را پیگیری و اجرا کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز