خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری در گفت‌وگو با ایلنا:

روش اعتدالی روحانی به مذاق عده‌ای خوش نمی‌آید

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۴۴۱

نقدها باید منصفانه و عالمانه باشد / برخی که می‌بینند روحانی به حرف آنها بها نمی‌دهد به وادی اتهام‌زنی می‌روند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری تاکید کرد: روحانی پس از انتخابات روش اعتدال را برگزید و بارها در اظهارات خود اعتدال را به پرهیز از افراط و تفریط معنا کرد.

سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر اینکه اعتدال رمز براندازی نظام است، گفت: من کاملا این اظهارات را بررسی کردم. به نظر می‌آید این افراد شناخت جامعی از شخصیت آقای روحانی ندارد برای همین اظهاراتی را بیان می‌کند که بی‌مبنا و بی‌دلیل است.

وی با بیان اینکه طبیعی است که برخی روش و منش روحانی را نمی‌پذیرند و به مذاقشان خوش نمی‌آید، گفت: روحانی پس از انتخابات روش اعتدال را برگزید و بارها در اظهارات خود اعتدال را به پرهیز از افراط و تفریط معنا کرد.

مشاور عالی وزیر کشور در امور روحانیت افزود: روحانی با نظارت مقام معظم رهبری مذاکرات را دنبال می‌کند و هنوز هم اعلام نشده که نتیجه این مذاکرات مقبول است یا خیر. اما برداشت برخی مخالفان افراطی این است که در این مذاکرات ساخت و پاخت و معامله صورت گرفته و تیم ایران نمی‌خواهد مقابل ۱ + ۵ بایستد.

این فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر اینکه مقابله کردن و ادامه دادن روش گذشته یعنی تشدید تحریم‌ها و پیچیده‌ کردن روابط، تصریح کرد: حتی اگر مذاکرات به نتیجه نهایی نرسد، چند دستاورد مهم برای ما داشته است. اول اینکه دیگر استکبار نمی‌تواند علیه ما تبلیغ کند که به دنبال بمب هسته‌ای هستیم و نظارت و بازرسی در امور فناوری هسته‌ای ما وجود ندارد. همچنین طی چند ماه اخیر مشخص شد که ایران اهل مذاکره، انعطاف و شفاف‌سازی است.

وی ادامه داد: برخی مخالفان در مقابل این دستاوردها حالت پرخاشگری دارند و این رفتار آنها نه درمورد دشمنان نظام بلکه در مورد افراد خودی انجام می‌شود در حالی که مملکت صاحب دارد و کشور ما دارای رهبری است.

اکرمی تاکید کرد: رهبری بارها اعلام کرده‌اند که علی‌رغم اینکه به مذاکرات خوش‌بین نیستم، موافق ادامه مذاکرات بوده و مذاکره‌کنندگان را سربازان انقلاب عنوان کردند اما افرادی به این اظهارات تن نمی‌دهند و اخیرا نیز وقتی می‌بینند روحانی فردی نیست که به مطالبات خاص آنها بها بدهد، صراحت را در برخوردهای خود بیشتر کردند و به وادی اتهام رفته‌اند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه تمام عملکرد مسئولان از جمله رئیس جمهور تحت نظارت و مراقبت است، گفت: این افراد باید در نظر داشته باشند اگر هم مذاکرات به نتیجه نرسد، به شرایط گذشته بازمی‌گردیم و چیزی را از دست نداده‌ایم. با این حال رفت و آمد مقامات به کشور ما نشان‌دهنده این است که دنیای امروز ایران با سال گذشته تفاوت بسیاری داشته است.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: در شرایط فعلی نقدهای ما باید منصفانه و عالمانه باشد. در حالیکه به نظر می‌رسد اظهارات افراطیون نه تنها مورد پذیرش اذهان عمومی قرار نخواهد گرفت، بلکه برای او نیز مشکلاتی را به وجود خواهد آورد؛ چرا که این اظهارات بدون سند و غیرعاقلانه است و موجب سوءاستفاده دیگران می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز