خبرگزاری کار ایران

نوبخت در جمع خبرنگاران: / ۴ /

بدون توجه به سیاست‌های مهار تورم با هر افزایش قیمتی موافقت نمی‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۳۸۳

قبل از اعزام تیم ملی ما ۶۰ میلیارد تومان به وزارت ورزش دادیم اگر هم اکنون نیز فردی برای سرمربیگری تیم ملی انتخاب شود و ما را قانع کند که می‌تواند اقدامات موثری انجام دهد دولت قطعا کمک‌های لازم را خواهد کرد.

سخنگوی دولت با تاکید براینکه دولت درباره افزایش قیمت‌ها در خرداد ماه هیچ برنامه‌ای ندارد، گفت: ما با هر افزایش قیمتی که بدون توجه به سیاست‌های مهار تورم باشد موافقت نمی‌کنیم و نظارت کافی بر بازار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا محمد باقر نوبخت در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران درخصوص این که آیا دولت بحثداعش را تهدید ملی و امنیتی می‌داند گفت: دولت درخصوص مسئله‌ای که در کشور همسایه تحت عنوان داعش به وجود آمده به شدت حساس است و همه رخدادها و موضوعات عراق را به شدت زیر نظر دارد. البته بخشی از این مسائل در هیات وزیران و برخی نیز در شورای عالی امنیت ملی مورد بررسی قرار می‌گیرد. ملت ما مطمئن باشند که ما با دقت این مسائل را رصد می‌کنیم.
وی درخصوص افزایش قیمت‌ها در خرداد ماه تاکید کرد: دولت درباره افزایش قیمت‌ها در خرداد ماه هیچ برنامه‌ای ندارد. اساساً دولت سیاست مهار تورم را در پیش دارد و با هیچ افزایش قیمتی موافقت نمی‌کند.
نوبخت افزود: امروز نیز در جلسه هیات دولت تاکید شد دستگاه‌ها باید دقت و نظارت کافی داشته باشند تا به بهانه افزایش مختصر قیمت حامل‌های انرژی برخی اقدام به افزایش قیمت‌های کالاها و خدمات نکنند. ما با هر افزایش قیمتی که بدون توجه به سیاست‌های مهار تورم باشد موافقت نمی‌کنیم و نظارت کافی بر بازار دارد.
وی در مورد صادرات نفت ایران به اروپا نیز گفت: ما صادرات نفت را نیز فعلا طبق روال قبل ادامه می‌دهیم و هنوز تغییرات جدی در مورد بازارهای نفت صورت نگرفته اما میزان فروش نفت ما نسبت به آنچه در قانون بودجه پیش بینی شده بود قدری بیشتر است.
سخنگوی دولت در خصوص اظهارات رئیس جمهور مبنی براینکه گروه‌ها باید با شناسنامه حرف خود را بیان کنند گفت: قریب به ۱۰۰ تا ۲۰۰ حزب و تشکل سیاسی دروزارت کشور ثبت شده است که البته با توجه به مشکلاتی که سر راه آنها وجود دارد همه آنها فعال نیستند.
وی با تاکید براینکه دولت از فعالیت همه احزاب استقبال می‌کند گفت: هر کمکی هم بتوانیم برای فعال‌تر شدن احزاب انجام می دهیم حتی اگر لازم باشد رسانه‌ای مشخص در اختیار آنها قرار خواهیم داد.
در ادامه خبرنگاری عنوان کرد که پس بازی تیم ملی ایران با آرژانتین کفاشیان به نوعی توپ را در زمین دولت انداخت وگفت اگر دولت اعتبارات کافی به ما بدهد کی روش را نگه خواهیم داشت و اینکه آیا شما انتقال ۳۰ میلیارد تومان از پاستور به تیم ملی فوتبال را تایید می‌کنید که نوبخت پاسخ داد: قبل از اعزام تیم ملی ما ۶۰ میلیارد تومان به وزارت ورزش دادیم اگر هم اکنون نیز فردی برای سرمربیگری تیم ملی انتخاب شود و ما را قانع کند که می‌تواند اقدامات موثری انجام دهد دولت قطعا کمک‌های لازم را خواهد کرد.
نوبخت با تاکید بر اینکه دولت از شکوفایی استعدادهای ورزشی نه تنها استقبال می‌کند بلکه آنرا وظیفه خود می داند گفت: جوانان ما می‌توانند در میادین ورزشی موجبات سرافرازی ملت را فراهم کنند و ما برای بالندگی کشورمان قطعا توجه به این مسئله را در خصوص استفاده از منابع‌مان در اولویت قرار می‌دهیم.
وی درخصوص کنترل قیمت کالاها در ماه مبارک رمضان نیز گفت: درجلسه امروز به همه دستگاه‌هایی که به نوعی متصدی بازار هستند تاکید شد که نظارت کافی داشته باشند تا ارزاق کافی دربازار وجود داشته باشد و قمیت‌ها بی‌جهت افزایش پیدا نکند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز