خبرگزاری کار ایران

دیدار رییس جمهو با سفیر جدید مالزی در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۶۰۷

اما از دید اسلام خشونت و افراط گری مردود است و باید تلاش کنیم که محبت، دوستی و نزدیکی در میان مسلمانان افزایش پیدا کند.

رییس جمهور روز دوشنبه به هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید مالزی، ایران و مالزی را به عنوان دو کشور دوست و مسلمان و نزدیک به هم دانست و گفت: خواست دولت تدبیر و امید روابط نزدیکتر و بهتر با ملت و دولت مالزی است.


به گزارش ایلنا، رییس جمهور تأکید کرد: خواست دولت تدبیر و امید، وحدت و اتحاد میان دو کشور مسلمان است که با داشتن هر مذهبی تحت عنوان اسلام، برای تقویت برادری و دوستی در میان مسلمانان تلاش کنند.


روحانی با بیان اینکه دشمنان اسلام دنبال این هستند که میان مسلمانان اختلاف باشد و با اختلافات مذهبی آنها را وادار به خشونت کنند، گفت: اما از دید اسلام خشونت و افراط گری مردود است و باید تلاش کنیم که محبت، دوستی و نزدیکی در میان مسلمانان افزایش پیدا کند.


رییس جمهور با بیان اینکه روابط اقتصادی دو کشور در سال های اخیر کاهش پیدا کرده است اظهار امیدواری کرد با تلاش مسئولان دو کشور شاهد توسعه و ارتقای بیش از پیش روابط دوجانبه باشیم.


روحانی گفت: همواره بین مردم دو کشور روابط خوبی وجود داشته و علاقمندیم که این روابط نیز توسعه پیدا کند.


روحانی با اشاره به تلاش نخست وزیر اسبق و جدید مالزی برای ارتقا و توسعه هر چه بیشتر روابط دو جانبه گفت: جمهوری اسلامی ایران علاقمند است روابط دو ملت و دو دولت در سطوح مختلف توسعه یابد.


راجا نوشیروان بن زین العابدین نیز در این دیدار با ابلاغ بهترین سلام های گرم پادشاه مالزی به رییس جمهوری کشورمان نقش جمهوری اسلامی ایران را در مناقشات منطقه ای و بین المللی مفید و سازنده ارزیابی کرد.


وی گفت: دولت مالزی همه دستاوردهای دولت و ملت ایران را که از زمان روی کار آمدن دولت جدید ایران به دست آورده است ستایش می کند.


سفیر جدید مالزی با بیان اینکه دولت مالزی برای پیشرفت، توسعه و اعتدال میان دو کشور تلاش خواهد کرد، گفت: امیدواریم همکاری با ایران در راستای گفتمان اعتدال در مقابل خشونت و افراط گری به توسعه بیش از پیش روابط دوجانبه بیانجامد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز