خبرگزاری کار ایران

روحانی در جلسه هیات دولت:

نیمه شعبان عید انسان‌هایی است که به آینده امید دارند

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۷۷۵

مهدویت یک اصل است و همه ادیان و مذاهب جهان در انتظار روزی هستند که یک منجی، جهان را از بی‌عدالتی‌ها نجات دهند.

رییس جمهور نیمه شعبان را تنها یک عید مذهبی و اسلامی ندانست و گفت: نیمه شعبان عید همه ادیان و انسان‌هایی است که به آینده بهتر امید دارند و در انتظار روزی هستند که در آن یک حاکمیت عادلانه بر جهان حکمفرما شود.

به گزارش ایلنا، هیأت دولت روز چهارشنبه به ریاست حسن روحانی رییس‌جمهوری تشکیل جلسه داد و اعضای دولت به تبادل نظر پیرامون مهم‌ترین مسایل و مباحثروز کشور پرداختند.

در ابتدای جلسه، رییس‌جمهور با تبریک فرا رسیدن نیمه شعبان، این عید را بزرگ‌ترین عید مذهبی و به یک معنا عید اسلامی و بین‌المللی دانست و افزود: مهدویت یک اصل است و همه ادیان و مذاهب جهان در انتظار روزی هستند که یک منجی، جهان را از بی‌عدالتی‌ها نجات دهند.

روحانی ادامه داد: نیمه شعبان تنها یک عید مذهبی و اسلامی نیست، بلکه عید همه ادیان و انسان‌هایی است که به آینده بهتر امید دارند و در انتظار روزی هستند که در آن یک حاکمیت عادلانه بر جهان حکمفرما شود.

رییس جمهور همچنین با تأکید بر اینکه مردم ایران همیشه مردمی دلبسته و وابسته به خاندان رسالت بوده و هستند، نیمه شعبان را پرفروغ‌ترین جشن شادمانی مردم ایران دانست و خاطر نشان کرد: امسال هم به امید خدا باید شاهد برگزاری این جشن با عظمت و شکوه هر چه بیشتر باشیم؛ البته این جشن یک تقارن و همزمانی هم با ایام انتخابات سال گذشته در ۲۴ خرداد ماه دارد که ما آن را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم کار مردم در ۲۴ خرداد ۹۲– که کار بسیار موفق و تأثیرگذاری بود – ادامه داشته باشد و همچنان مردم در همه صحنه‌های اجتماعی و سیاسی حضور داشته باشند و با حضور خود بتوانند برای کشور، انقلاب و نظام مؤثر باشند.

روحانی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: از حضرت حجت(عج) تقاضا داریم توجهات آن وجود شریف نسبت به همه جهان، مسلمانان و بخصوص کشور ایران بیش از پیش ادامه پیدا کند و این کشور مورد الطاف آن حضرت باشد. مسلماً اگر لطف و توجه ایشان به این کشور باشد، خیلی سریع‌تر می‌توانیم از معضلات و مشکلات فاصله بگیریم و به نقطه مطلوبی برسیم که آن نقطه مطلوب، مورد رضایت خداوند متعال باشد.

در این جلسه، سازمان حفاظت محیط زیست درباره «تغییرات آب و هوایی و نقش ایران در آن» گزارشی به هیأت وزیران ارایه داد. در این گزارش، مهمترین چالش‌ پیش روی جامعه جهانی در قرن حاضر، ارتباط بین تغییرات آب و هوایی، امنیت انرژی و امنیت غذایی پیش‌بینی شده است.

هیأت دولت، کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست را موظف نمود با مشارکت تمامی دستگاه‌های مرتبط، نسبت به تدوین «برنامه توسعه ملی مبتنی بر اقتصاد کم کربن منطبق با سیاست‌های اقتصادی مقاومتی» اقدام و آن را به تصویب هیأت وزیران برساند.

همچنین وزارت امور خارجه موظف گردید تا نسبت به تشکیل «هیأت ویژه مذاکراتی بین‌المللی پروتکل جدید به جایگزینی پروتکل کیوتو» بلافاصله اقدام نماید.

در ادامه جلسه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی پس از بحثو بررسی، به تصویب هیأت وزیران رسید.

با تصویب هیأت دولت، مبلغ ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار بابت جبران خسارت ناشی از سیل اخیر در استان مازندران اختصاص یافت.

همچنین مبلغ ۲۰۰ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال اعتبار بابت جبران خسارت ناشی از سیل اخیر در استان گلستان اختصاص داده شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز