خبرگزاری کار ایران

اولین نشست دستیاران جوان مناطق برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۶۰۱

روند انتصاب دستیاران جوان با محوریت ایجاد بسترهای مشارکت اقتصادی جوانان در حال تکمیل است و امیدواریم تا ماه آینده در اکثر مناطق آزاد و ویژه دستیاران جوان مشغول به کار شوند و مسائل مربوط به جوانان منطقه را به شکل ویژه پیگیری کنند.

اولین نشست دستیاران جوان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با حضور سعید اله‌بداشتی دستیار جوان مشاور رییس‌جمهور در تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این نشست که محمد معزالدین معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور نیز در آن حضور داشت، مسائل مربوط به جوانان در این مناطق مورد بررسی قرار گرفت.

اله‌بداشتی با اشاره به وظایف دستیاران جوان در مناطق آزاد و ویژه گفت: آموزش نیروهای جوان در هر منطقه برای بالا بردن سطح کمی و کیفی آنها در زمینه‌های اقتصادی، کارآفرینی، فرهنگی و مهارتی از اولویت‌های ماموریت دستیار جوان است.

وی درباره روند انتصاب دستیاران جوان خاطرنشان کرد: روند انتصاب دستیاران جوان با محوریت ایجاد بسترهای مشارکت اقتصادی جوانان در حال تکمیل است و امیدواریم تا ماه آینده در اکثر مناطق آزاد و ویژه دستیاران جوان مشغول به کار شوند و مسائل مربوط به جوانان منطقه را به شکل ویژه پیگیری کنند.

دستیار جوان مشاور رییس‌جمهور افزود: انتخاب دستیاران جوان در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور باعثشکل‌گیری تحولات گسترده در حوزه جوانان و نیز افزایش نقش جوانان در عرصه‌های تصمیم‌گیری کلان این مناطق است.

اله‌بداشتی تاکید کرد: هدف از انتخاب دستیاران جوان در مناطق آزاد و ویژه تقویت دغدغه مسئولان برای مهم انگاشتن مسائل و بحران‌های اجتماعی در حوزه جوانان و تقویت حضور اجتماعی و اقتصادی جوانان در خدمت به نظام و دولت است.

وی ابراز امیدواری کرد: می‌توانیم با تقویت بنگاه‌های کارآفرینی، راهی برای برون‌رفت از بیکاری و مفاسد ناشی از آن در کشور جست‌وجو کنیم در واقع چاره‌ای جز این وجود ندارد که از روزنه‌های امید پنجره‌ای برای یک ورود به عرصه مدیریت توانمند و جوانان بگشاییم.

اله‌بداشتی همچنین از برگزاری همایش بزرگ جوانان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در ایام شعبانیه و هفته جوان خبر داد و از دستیاران جوان مناطق خواست که با ارائه ایده‌های جدید و خلاقانه در برگزاری این همایش نقش موثری ایفا کنند.

دستیار جوان مشاور رییس جمهور در ادامه این نشست گفت: جوانان در دولت تدبیر و امید با کسب تجربه از متخصصان می‌توانند بازوی یاری‌دهنده مدیران ارشد کشور باشند. جوانان امروز باید با انرژی، نشاط و شادابی خاصی زمینه‌های مشارکت‌های اجتماعی و اقتصادی خود را جست‌وجو کنند و مدیران و مسئولان نظام باید نگاه ویژه‌ای به نسل جوان مشارکت آنان در تمامی عرصه داشته باشند.

اله‌بداشتی ادامه داد: توسعه مشارکت‌های اجتماعی و اقتصادی جوانان نیازمند یک سناریوی تحقق‌پذیر و منطبق با سند چشم‌انداز ایران ۱۴۰۴ است.

وی افزود: مقایسه مشارکت اقتصادی جوانان در ایران با سایر کشورهای توسعه‌یافته نشان از این دارد که به طور جدی باید کمبودها در این حوزه را شناسایی و موانع آن را برطرف کنیم و برای پیشبرد توسعه اقتصادی به نقش و پتانسیل جوانان نه در شعار بلکه در عمل حساب ویژه ای باز کنیم.

در ادامه این نشست دستیاران جوان مناطق آزاد چابهار، ماکو، ارس و مناطق ویژه یزد و انرژی پارس در این نشست مسائل و مشکلات جوانان هر منطقه را بیان کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز