خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دولت:

وزرای اطلاعات و دادگستری در مورد بند ۳۵۰ اوین گزارش می‌دهند / صدور بیش از ۳ میلیون دفترچه بیمه خدمات درمانی

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۹۰۵

یگر بیماران نباید برای خرید تجهیزات و مسائل این‌چنینی به بیرون از بیمارستان مراجعه کنند. این اقدام موجب شد که به دلیل کوتاه شده دست واسطه‌ها، ۴۰ تا ۷۰ درصد از تجهیزات پزشکی ارزان شود.

سخنگوی دولت با تاکید براینکه دولت حمایت از حقوق شهروندان را وظیفه خود می‌داند اعلام کرد که وزرای اطلاعات و دادگستری در مورد حواشی بند ۳۵۰ زندان اوین تحقیقات می‌کنند که گزارشات آنها به اطلاع مردم رسانده خواهد شد.

به گزارش ایلنا، محمدباقر نوبخت در نشست خبری امروز خود پس از اتمام جلسه هیأت دولت در مورد نتایج کمیته‌ای که از سوی دولت مامور بررسی حواشی بازرسی بدنی از بند ۳۵۰ زندان شده است، اظهار کرد: همان‌طور که قبلا عرض کردم دولت بر رعایت حقوق شهروندی چه شهروندانی که آزاد در جامعه هستند و چه شهروندانی که موقتا در زندان هستند تاکید دارد.

سخنگوی دولت با تاکید براینکه در ارتباط با این مسئله و در راستای تنویر افکار عمومی و وظیفه نظارتی دولت، وزرای اطلاعات و دادگستری مامور به انجام تحقیقات در این زمینه شده ‌اند اظهار کرد: قرار شده است وزارت اطلاعات و وزارت دادگستری بعد از تحقیقات اطلاعات لازم را در اختیار دولت بگذارند و ما نیز بعد از اینکه این اطلاعات را از این دو وزارتخانه کسب کردیم، جمع‌بندی گزارشات را به اطلاع مردم می‌رسانیم

وی از صدور رایگان دفترچه خدمات درمانی برای بیش از سه میلیون نفر خبر داد و گفت: بعد از اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها بیش از سه میلیون نفر از هموطنان عزیزمان بصورت رایگان دفترچه بیمه خدمات درمانی دریافت کردند. همچنین روستائیان و افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند، فقط پنج درصد از هزینه درمان اکنون از آنها دریافت می‌شود و برای سایر افراد فقط ۱۰ درصد دریافت می‌شود.

نوبخت با بیان اینکه بیمارستان‌ها موظفند کلیه خدمات لازم برای درمان بیماران را در داخل بیمارستان انجام دهند و برای خرید تجهیزات و انجام خدمات لازم مانند آزمایش‌ها، بیماران را به بیرون از بیمارستان ارجاع ندهند، ادامه داد: دیگر بیماران نباید برای خرید تجهیزات و مسائل این‌چنینی به بیرون از بیمارستان مراجعه کنند. این اقدام موجب شد که به دلیل کوتاه شده دست واسطه‌ها، ۴۰ تا ۷۰ درصد از تجهیزات پزشکی ارزان شود.

سخنگوی دولت از طراحی مکانیزم برای یارانه تولید و نحوه تخصیص آن خبر داد و افزود: مبالغ ناشی از افزایش قیمت حامل‌های انرژی به حساب خزانه واریز نمی‌شود و مبلغ حاصل شده به همراه یازده هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در راستای اقداماتی که دولت اعلام کرده بود، صرف می‌شود.

نوبخت به عزم دولت در ارتباط با کاهش تورم در کشور اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم که با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و سیاست‌های پولی و مالی و انضباط مالی بتوانیم نرخ تورم را به زیر ۲۵ درصد برسانیم. در واقع تلاش خواهیم کرد که به‌مانند سال گذشته تعهدی که در ارتباط با کنترل تورم داشتیم را اجرایی و عملیاتی کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره پاسخ دولت به نامه توکلی نماینده مردم تهران در مجلس در ارتباط با آنچه که وی رانت ۶۵۰ میلیون یورویی اعلام کرده است، گفت: دولت در این ارتباط پاسخ خواهد داد چراکه خود دولت بیش از هر یک از آحاد جامعه به جهت مسئولیتی که دارد در ارتباط با مقوله رانت‌خواری مقاوم و حساس است.

سخنگوی دولت در مورد دعوت وزیرخارجه عربستان از ظریف برای سفر به این کشور گفت: ‌ همان‌طور که قبلا آقای رییس‌جمهور در خصوص نوع رابطه جمهوری اسلامی ایران با همسایگان به ویژه کشور عربستان اعلام کرده بود قصد و اراده ما بر گسترش روابط است. عربستان از کشورهای همسایه ماست که حسن همجواری و تحکیم روابط بین دو کشور به نفع منطقه است و این اراده در دولت است که رابطه با عربستان در جهت تامین منافع هر دو کشور و ثبات منطقه گسترش پیدا کند.

نوبخت در مورد اظهارات دادستان تهران مبنی براینکه دولت موارد تخلف مستند من روحانی هستم را برای پیگیری ارائه دهد، اظهار کرد: دولت با کناره‌گیری از هرگونه حاشیه‌سازی‌ تمام همت خود را در راستای خدمت به مردم به کار می‌گیرد و خود را موظف به خدمت به مردم می‌داند. شاید عده‌ای تلاش داشته باشند که همت و ذهن دولت را از خدمت به مردم منحرف و به این دعواها معطوف کنند، ولی مردم دولت تدبیر و امید را در این راستا انتخاب کردند که با پرهیز از حاشیه‌ و توجه به حاشیه‌ها به خدمت به مردم بپردازد و ما نیز تمام تلاش خود را در این راستا به کار می‌گیریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز