خبرگزاری کار ایران

نوبخت اعلام کرد؛

آغاز اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها از ۲۰ فروردین ۹۳

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۸۰۵

درباره سهمیه بنزین شهروندان تصمیمی گرفته نشده است / بهبود معیشت و وضع اقتصادی مردم همچنان از اولویت‌های دولت است و امیدواریم روند کاهنده نرخ تورم در ماه‌های آینده نیز ادامه پیدا کند.

سخنگوی دولت گفت: نخستین گام برای اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها از ۲۰ فروردین آغاز می شود.

به گزارش ایلنا، محمدباقر نوبخت درباره آخرین مصوبات هیئت وزیران درسال ۱۳۹۲ با اشاره به اینکه ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۳۹۳ درهیئت وزیران تصویب شد، گفت: در جلسه امروز همچنین برخی آیین نامه های اجرایی تبصره های مختلف قانون بودجه سال۹۳ هم تصویب شد.

سخنگوی دولت از دیگر مصوبات امروز هیئت وزیران به سود بازرگانی برای واردات و صادرات کالا اشاره کرد و افزود: دولت با این تصمیم راه را برای واردات کالاها و مایحتاج ضروری مردم تسهیل کرد.

نوبخت گفت: هیئت وزیران همچنین برای تکمیل اعتبارات طرح‌های عمرانی به خصوص در استان‌ها مصوبه داشت.

وی در ادامه با اشاره به تلاش دولت در سال ۹۲ برای تغییر نرخ بیکاری و کاهش قیمت‌ها اظهار داشت: دولت در این زمینه قدم‌های مؤثری برداشت اگر چه این وضع را مطلوب و قابل دفاع نمی دانیم.

نوبخت همچنین گفت: درباره سهمیه بنزین شهروندان تصمیمی گرفته نشده است.

وی افزود: سال ۹۲ در حالی به پایان می رسد که دولت به رغم ناکافی بودن منابع درآمدی، توانست به اولویت‌های قانون درباره همه پرداختی‌های حقوق و دستمزد کارکنان خود اقدام کند و معوقات طرح‌های عمرانی را نیز بپردازد.

سخنگوی دولت گفت: بهبود معیشت و وضع اقتصادی مردم همچنان از اولویت‌های دولت است و امیدواریم روند کاهنده نرخ تورم در ماه‌های آینده نیز ادامه پیدا کند.

وی درباره زمان دقیق اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها نیز گفت: مرحله دوم این قانون در تبصره ۲۱ قانون بودجه سال ۱۳۹۳ منعکس شده و نخستین گام برای اجرای مرحله دوم ثبت نام است که از ۲۰ فروردین آغاز می شود.

نوبخت در این خصوص افزود: در فرمی که از این تاریخ در فضای مجازی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد از آنها اطلاعاتی خواسته می شود که وضع خود را به عنوان سرپرست خانوار منعکس کنند و در واقع به نوعی خوداظهاری می کنند و خودشان خواهند گفت که آیا به این مبلغ یارانه نیاز دارند یا خیر.

وی اضافه کرد: اما در نهایت بند «و» تبصره ۲۱ این حق را در اختیار دولت قرار داده است که از یک سطحی به بعد فرد نیازمند را دولت تعیین کند.

نوبخت گفت: ثبت نام نکردن به این معنا نیست که فرد نیازی ندارد بلکه او ترجیح داده است در یک حرکت ملی به دولت کمک کند تا با جمع کردن این مبالغ یارانه منابع بزرگی داشته باشد تا به تولید، بهداشت، بیمه درمانی و همین طور حفظ محیط زیست و حمل و نقل عمومی اقدام کند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: در سال دوم اجرای هدفمندی یارانه‌ها دولت دنبال این نیست که منابع مالی برای خود ایجاد کند و کسری بودجه اش را تقلیل دهد بلکه از این مبالغ هیچ ریالی به خزانه دولت واریز نمی شود و در عین حال دولت ۱۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از بودجه عمومی برمی‌دارد و برای سلامت، محیط زیست و غیره هزینه می کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز