خبرگزاری کار ایران

شمخانی در اهواز:

دوره کاهش بی‌اعتمادی مردم ایران نسبت به غرب است

کد خبر : ۱۴۷۴۲۰

نمایندگان شایسته ایران در مذاکرات هسته‌ای، ‌ اراده سیاسی نظام برای تعامل سازنده در عرصه بین‌المللی را نمایندگی می‌کنند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: نمایندگان شایسته ایران در مذاکرات هسته‌ای، ‌ اراده سیاسی نظام برای تعامل سازنده در عرصه بین‌المللی را نمایندگی می‌کنند.

به گزارش ایلنا، علی شمخانی در حاشیه همایش ۳۰۰۰ نفری خانواده‌های شهدای جهاد سازندگی در اهواز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با گفت‌وگو براساس منطق و استنادات حقوقی و فنی مسیر همکاری برای حل و فصل پرونده هسته‌ای را ادامه خواهیم داد، اما اگر بنا باشد بهانه‌های واهی طرف مقابل ادامه پیدا کند و مسیر دشمنی با ملت ایران تداوم یابد، پنجره تعامل و همکاری برای همیشه باز نخواهند ماند.

شمخانی با اشاره به برآوردهای متقن جمهوری اسلامی از روند جاری و آینده مذاکرات و تنظیم راهبردهای مبتنی بر تامین منافع و حقوق قانونی هسته‌ای کشورمان، ‌ وجود اجماع و انسجام در سطوح عالی تصمیم‌گیری کشور را در پرونده هسته‌ای یادآور شد و افزود: چند صدایی و تزلزل مبتنی بر تاثیرپذیری برخی قدرتها از لابی‌های ضد ثبات، یکی از اصلی‌ترین موانعی است که می‌تواند غرب را در پاسخ مناسب به حسن نیت جمهوری اسلامی دچار خسارتهای غیرقابل جبران نماید.

دبیر شورای عالی امنیت ملی به وجود توهم در برخی مذاکره‌کنندگان در خصوص تاثیر تحریم‌ها در اتخاذ راهبرد پیگیری مذاکرات از سوی جمهوری اسلامی ایران و تلاش برای بهره‌گیری از این اهرم به عنوان حربه مذاکراتی اشاره کرد و اظهار داشت: ارزیابی بی‌طرفانه و واقعی مولفه‌ها و عوامل مختلف سیاسی، اقتصادی، حقوقی و فنی تاثیرگذار بر شکل‌گیری دور جدید مذاکرات نشان می‌دهد که غرب چاره‌ای جز انتخاب میز مذاکره نداشته است.

شمخانی دوره اعتمادسازی را فرصتی برای اثبات حسن نیت و کاهش بی‌اعتمادی تاریخی مردم ایران نسبت به غرب عنوان کرد و افزود: همکاری‌های دواطلبانه برای شفاف‌سازی و نشان دادن صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای کشور و مشاهده حسن نیت طرف مقابل و رفع بهانه‌ها انجام شده است.

شمخانی در پایان با تاکید بر پیگیری دقیق راهبردهای اصولی کشور از سوی تیم مذاکره‌کننده گفت: نمایندگان شایسته ایران در مذاکرات هسته‌ای، ‌ اراده سیاسی نظام برای تعامل سازنده در عرصه بین‌المللی را نمایندگی می‌کنند و در این مسیر با جدیت کامل با هدف تامین کامل حقوق ملت ایران ادامه مسیر خواهند داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز