خبرگزاری کار ایران

با موافقت نمایندگان؛

اوراق مشارکت فروش نرفته دولت قابل واگذاری به پیمانکاران‌‌ همان طرح است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۱۴۱

در بند ب این تبصره به دولت اجازه داده می‌شود تا مبلغ سی هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت ریالی با تضمین خود با بازپرداخت اصل و سود آن و طبق قانون نحوه انتشار اوراق مشارکت منتشر و وجوه أخذ شده را به ردیف شماره ۳۱۰۱۰۲ جدول شماره(۵) این قانون واریز نماید.

با موافقت نمایندگان؛ اوراق مشارکت فروش نرفته دولت و شرکت‌های وابسته به ۷ وزارتخانه، قابل واگذاری به پیمانکاران، مشاوران و تامین کننده تجهیزات‌‌ همان طرح است.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی نوبت شب امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۹۳ کل کشور با بند ج تبصره ۶ این لایحه موافقت کردند.

بر این اساس با موافقت نمایندگان اوراق مشارکت فروش نرفته طرح‌های شرکت‌های وابسته و تابعه وزارتخانه‌های نیرو، نفت، راه و شهرسازی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ارتباطات و فناوری اطلاعات، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی قابل واگذاری به پیمانکاران، مشاوران و تامین کنندگان تجهیزات‌‌ همان طرح در سقف مطالبات معوق طرح با تأیید رئیس دستگاه اجرایی و ذی‌حساب ذی‌ربط و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور است.

براساس بند ج تبصره ۶ اوراق واگذارشده، قابل بازخرید، قبل از سررسید توسط بانک عامل نیست.

گفتنی است براساس بند ج تبصره ۶ اوراق مشارکت فروش‌نرفته طرحهای بندهای(الف) و(ب) این تبصره، قابل واگذاری به پیمانکاران، مشاوران و تأمین‌کنندگان تجهیزات‌‌ همان طرح در سقف مطالبات معوق طرح با تأیید رئیس دستگاه اجرایی و ذی‌حساب ذی‌ربط و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور است. اوراق واگذارشده، قابل بازخرید، قبل از سررسید توسط بانک عامل نیست.

لازم به ذکر است در بند الف تبصره ۶ به شرکتهای وابسته و تابعه وزارتخانه‌های نیرو، نفت، راه و شهرسازی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ارتباطات و فناوری اطلاعات، صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی اجازه داده می‌شود با رعایت قانون نحوه انتشار اوراق مشارکت مصوب ۳۰/۶ / ۱۳۷۶ تا سقف یکصد و پنجاه هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت ریالی و یا صکوک و با رعایت ماده(۸۸) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولتمصوب ۲۷/۱۱ / ۱۳۸۰با تضمین خود در خصوص اصل و سود، منتشر نمایند.

همچنین در بند ب این تبصره به دولت اجازه داده می‌شود تا مبلغ سی هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت ریالی با تضمین خود با بازپرداخت اصل و سود آن و طبق قانون نحوه انتشار اوراق مشارکت منتشر و وجوه أخذ شده را به ردیف شماره ۳۱۰۱۰۲ جدول شماره(۵) این قانون واریز نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز