خبرگزاری کار ایران

ابتکار در حاشیه جلسه هیات دولت: / ۴ /

معادن باید ملاحظات زیست‌ محیطی را رعایت کنند

کد خبر : ۱۳۸۹۰۱

برخی تخلفات در خصوص پلنگ ایرانی مربوط به شکارهای غیرمجاز بوده است که جلوگیری از این مسئله نیاز به آگاهی و مشارکت مردم دارد که در این خصوص نیز ما برنامه‌ریزی خوبی داشته‌ایم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بنابراین لازم است تا همکاری لازم صورت گیرد تا معادن با رعایت ملاحظات زیست محیطی به فعالیت خود ادامه دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معصومه ابتکار در پایان جلسه هیئت دولت درجمع خبرنگاران، در خصوص اظهارات خبرنگاری مبنی براینکه به نظر می‌رسد نوعی سردرگمی در دولت در خصوص تبصره هدفمندی یارانه ها وجود دارد، گفت: من فکر می کنم که سردرگمی های گذشته در خصوص قانون هدفمندی یارانه ها در دولت یازدهم وجود ندارد. در همه کشورها بحثهدفمندی یارانه ها با رویکرد ارتقای زندگی شهروندان دنبال می شود.

وی تأکید کرد: در بحثهدفمندی یارانه‌ها مسئله توجه به محیط زیست از اهداف مهم محسوب می‌شود که در همه شاخص های این زمینه ما دارای مشکلاتی هستیم. یکی از ابزارهای حل این مسئله در هدفمندی یارانه ها دیده شده است.

ابتکار با بیان اینکه در تبصره قانون هدفمندی یارانه ها توجه ویژه ای به حمل و نقل عمومی و کاهش آلودگی محیط زیست در شهرهای بزرگ دیده شده است، گفت: مطالبه مردم در شهرهای بزرگ این است که در فضای سالم زندگی کنند، این الفبای زندگی است. ما روزانه حدود ۱۶ کیلوگرم هوا تنفس می کنیم، بنابراین بحثهوا و سلامت آن از اولویت های یک زندگی سالم است که این مسئله نیز مورد توجه دولت است.

وی خاطرنشان کرد: ما امیدواریم مجلس هم همین جهت گیری را در مورد بحثهدفمندی یارانه ها تقویت کند و با نگاهی صحیح این رویکرد را پیش بریم تا برکات زیادی برای کشور داشته باشند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین در خصوص افزایش آمار کشتار پلنگ ایرانی نیز گفت: تعدادی از این کشتارها به دلیل تصادفات جاده ای رخ داده است، برخی از این جاده ها در دوره قبل احداثشدند در حالی که ارزیابی محیط زیستی ما را مکلف می کند تا تدابیری در این خصوص ببینیم. چرا که برخی از جاده ها از زیستگاه های حیات وحش عبور کردند.

ابتکار افزود: در این خصوص مذاکراتی با وزیر راه داشتیم و الزاماتی در خصوص رعایت برخی موارد در نقاط حادثه خیز مطرح شد. البته در این زمینه فرهنگ سازی نیز اقدام مهمی است. برای این منظور نیز با سازمان صدا و سیما صحبت هایی را داشته ایم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تأکید بر لزوم دقت در حفاظت از حیات وحش گفت: برخی تخلفات در خصوص پلنگ ایرانی مربوط به شکارهای غیرمجاز بوده است که جلوگیری از این مسئله نیاز به آگاهی و مشارکت مردم دارد که در این خصوص نیز ما برنامه‌ریزی خوبی داشته ایم.

ابتکار همچنین در خصوص آسیب برخی معادن به محیط زیست گفت: باید توسعه معادن با ضوابط زیست محیطی صورت گیرد ما آیین نامه مربوط به این مسئله را بازنگری می کنیم و نظارت خود را با دقت انجام خواهیم داد. اما لازم است تا انجمن‌های صنفی و یا اتحادیه معدن کاران نیز نسبت به این مسائل رسیدگی کنند، چرا که برخی اقدامات صورت گرفته در برنامه منشأ ریزگردها است، بنابراین لازم است تا همکاری لازم صورت گیرد تا معادن با رعایت ملاحظات زیست محیطی به فعالیت خود ادامه دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز